Announcement

Collapse
No announcement yet.

124 Special Moretti 1969

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    På den här bilden har jag satt tillbaka överdelen på instrumentbrädan också. Det var mycket besvärligt, det verkar nästan som om de har byggt bilen runt den... Men med en del våld och vilja sitter den där den ska igen.
    Attached Files
    Christian

    Kör nu:


    I garaget:

    Comment


    • #47
      Eftersom golvmattan inte riktigt täcker golvet på sina ställen har jag börjat täcka golvet med svart filt också. Blir faktiskt riktigt bra. Det syns lite dåligt men passagerarsidan är nästan klar på den här bilden.
      Attached Files
      Christian

      Kör nu:


      I garaget:

      Comment


      • #48
        Nästa steg efter detta blir att kolla över bromsarna. Jag var och frågade på Autoexperten här i stan och de hade nya skivor hemma för det facila priset av 206:- st. Först tänkte jag kolla om de skivor som är på går att återanvända men när det är så billigt med nytt finns det inget att tveka på.
        Christian

        Kör nu:


        I garaget:

        Comment


        • #49
          Nästan klar invändigt!

          Nu är bilen nästan klar invändigt! Baksätet sitter där det ska och mattorna har börjat hitta tillbaka.
          Attached Files
          Christian

          Kör nu:


          I garaget:

          Comment


          • #50
            Har också skruvat tillbaka halva den undre halvan av instrumentbrädan + kurvhandtag. Sen har vi alla läskiga kablar som ska redas ut... Ska köpa ett batteri i veckan för att stoppa i och se vad som händer.
            Attached Files
            Christian

            Kör nu:


            I garaget:

            Comment


            • #51
              Här är en bild på bilen som den står just nu, uppallad i väntan på nya bromsar. Ytterligare ett planerat inköp till veckan som kommer.
              Attached Files
              Christian

              Kör nu:


              I garaget:

              Comment


              • #52
                Bromsarna som dom ser ut för tillfället, ordentligt med gravrost och sitter som berget. Lite synd med tanke på att de förutom rosten verkar vara helt nya. Även stötdämpare och annat i fram och bakvagn ser oförskämt fräscht ut, dämparna är inte ens smutsiga! Vi får se hur de funkar när den väl kommer på rull igen. Vet nån om bromsbelägg tar stryk med åren? De som sitter där nu verkar helt nya, räcker det med att ta loss dom och slipa lite med typ smärjelduk eller måste dom också bytas?
                Attached Files
                Christian

                Kör nu:


                I garaget:

                Comment


                • #53
                  En liten bild till, skruvade dit ena lyktsargen bara för att se hur det såg ut. Rätt tufft tycker jag...
                  Attached Files
                  Christian

                  Kör nu:


                  I garaget:

                  Comment


                  • #54
                    sååå vackert fasen va kul när folk hittar ovanliga bilar o fixar upp dom Hinner den rulla till skokloster?
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #55
                      Varför monterar du tillbaka inredningen? Ska du inte skicka den på en hellack först (både ut- och invändigt)?
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #56
                        Du håller ett bra tempo måste jag säga!
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #57
                          Det blir ingen hellack just nu. Det är pengarna som styr på den punkten + att jag vill ut och köra Lacken duger som den är nu, skulle jag lacka om den så skulle jag se allt annat som inte är perfekt... Då skulle jag också vara tvungen att kroma om en massa saker, klä om hela inredningen osv osv. Jag vill först och främst få den att rulla och se hur det går. Någonstans i bakhuvudet finns dock tankar om en mer grundlig makeover i framtiden. (Förutsätter dock bättre garage och svetskunskaper..)

                          För övrigt så har jag idag fått av skivorna ock oken, det gick rätt bra faktiskt. Mycket vilja och en bra hammare Imorgon ska jag köpa nya skivor+ ev. belägg och lite annat smått och gott. Glädjande är attt jag inte behöver köpa nytt batteri, det får jag låna tillsv. av min bror som hade ett över. Tack!

                          Kommer nog lite nya bilder imorgon
                          eller övermorgon.

                          Förresten, Per, har det hänt nåt nytt på 125-fronten?

                          ps. tanken var först Skokloster men jag vet inte längre vilket år bara...ds.
                          Christian

                          Kör nu:


                          I garaget:

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by mirafiori
                            Förresten, Per, har det hänt nåt nytt på 125-fronten?
                            Inte mycket, den står där den står; en bra bit bort härifrån. Men det har inhandlats en hel del, stötfångare, mattor, stötdämpare, strålkastare osv. Sånt som vi vet är dåligt..
                            Har varit lite sugen på dubbel-Weberförgasare inkl. grenrör som säljs då o då på eBay.. Men det skulle bli mycket ombyggnad att montera så det får vänta.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #59
                              Nya skivor är alltid trevligt...
                              Attached Files
                              Christian

                              Kör nu:


                              I garaget:

                              Comment


                              • #60
                                Är det förresten någon som har ett par såna där "spacerplattor" med skruvar som sitter utanpå skivan. Jag saknar nämligen 2st, det satt inga bak... Måste väl nästan sitta såna för att fixera och centrera skivan ordentligt? Om någon har sådana får ni gärna skicka ett pm eller svara här i tråden.

                                Har för övrigt stött på problem med luftningen av systemet. Jag tog loss ett ok helt och hållet och tömde väl således ena kretsen. När jag sedan fyllt på bromsvätska och börjat pumpa händer ingenting. Är det någon som har nåt bra förslag? Jag vet att vätskan kommer fram hela vägen för om man lossar luftnippeln droppar det lite vätska men det händer absolut inget när man försöker pumpa.

                                Mina första tankar var om huvudcylindern gett upp men det verkar inte troligt med tanke på att jag hade bromsverkan innan jag lossade oket. Nu går pedalen rätt ner i botten utan särskilt mycket motstånd.

                                Förslag emottages tacksamt!
                                Christian

                                Kör nu:


                                I garaget:

                                Comment

                                Working...
                                X