Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mickeps Fiat coupe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mickeps Fiat coupe.

    Ja hur började det, bilen köptes bulig och dan som den var då. (bucklig huv, förardörr och bakskärm) allt riktades till och bilen fick en hellack, monterades 17alu och 360modena front och LE-sidokjolar. vad jag har kvar är att göra iordning mitt konsolen. Tips? och montera baken till kjolpaketet, även det 360modena
    Attached Files
    /Micke /Kalmar

  • #2
    -
    Attached Files
    /Micke /Kalmar

    Comment


    • #3
      ,,
      Attached Files
      /Micke /Kalmar

      Comment


      • #4
        Nå vad sägs?, vad tycker ni jag har kvar att göra?, ev säljs bilen för 45000kr annars behåller jag den. det är ju en skönhet
        Attached Files
        /Micke /Kalmar

        Comment


        • #5
          Snyggt! Clean huv.. Om du frågar mig tycker jag du borde lacka bakre stötfångaren oxå, och lacka mattsvart bakom grillen. Lyser igenom en smula..
          Kanske även fixa till de gula hjulhusen fram..?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tycker det såg fräsigt ut när det gula lyser igenom grillen, som sagt har jag en bakkjol som ska limmas på den bakre stötfångaren med, så den ska lackas om den med så klart. hjulhusen ordnar nog sig själv tror jag, de blästrar sig självt vill säga
            /Micke /Kalmar

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mickep
              hjulhusen ordnar nog sig själv tror jag, de blästrar sig självt vill säga
              Av egen erfarenhet kan jag säga att det tar många år..
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Är det en 16Vt eller 20VT?

                Comment


                • #9
                  Har du satt tillbaka hasplåten efter byte av fronten?

                  Det hade också varit snyggt med svart nät i hålen på fronten.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Det är en 16vt. okej får försöka ta bort det gula i hjulhusen då,
                    hasplåten passar tyvärr inte på denna fronten så det är ingen front
                    /Micke /Kalmar

                    Comment


                    • #11
                      Bättre att spruta på svart body och kleta dit underredsmassa eller liknande, då är det bra att ha gult under så ser du när det är dags att bättre på skyddet? Fast det är väl bara plast ändå kanske..... Tips är att göra det på skärmkanterna i alla fall (svart body) så blästrar du inte bort färgen där i alla fall.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        klet på kanterna? neeh, kör med helikoptertejp nere på sidkjolarna så slipper du att färgen försvinner på kjolarnas kanter..
                        With great power comes the bitches
                        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                        Comment


                        • #13
                          Body är ju inte speciellt kletigt..... Personligen tycker jag att det blir bra på punton, blir lite mer kontrast mot hjulhuset, plus att man inte blästrar bort färgen. Men det är ju en smak- och prioriteringssak (prioritering för mig). Och body är ju rätt lätt att få bort om man skulle villja det.
                          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                          Comment


                          • #14
                            Nja vanlig "body" är ju tjock färg. Väldigt svårt att gnugga bort..

                            Helikoptertape är riktigt bra tycker jag, syns knappt och skyddar bra. Har detta på mina skärm/tröskelkanter + bagagekanten.
                            Se bild: http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...5&type=picture
                            Syns knappt här men man kan se kanten på tejpen halvvägs upp på vä skärmkant..

                            3M gör denna tape, köpte på Volvo (till gamla V70) men det borde gå att hitta billigare på rulle.
                            Last edited by per; 30 November 2006, 12:11.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Vet inte vad det är för body jag använder (hagmans svarta body, så det vet jag ju visst när jag tänker efter), men lite kallavfettning på svamp så är tvättar man bort den, om så önskas. Mycket lättare än att måla med hammarfärg t.ex.
                              Som sagt, bara ett litet förslag i all välmening.
                              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                              Comment

                              Working...
                              X