Page 2 of 10 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 21 to 40 of 189

Thread: fiatklubben.nu

20VT Maranello smOOth's Avatar
    Jag sponsrar gärna med 50-100kr!

Mvh Tmpa
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Pimped Aloha's Avatar
    Nä det har du rätt i, man kan bara förnya domännamnet ett år i taget hos loppia i nuläget. Dock så får man en påminnelse om förnyelse i god tid (90 dagar) och en faktura som man enkelt kan betala med kreditkort online eller med pg som vanligt.

Att loopia skulle höja priset finner jag högst osannolikt. En stor del av deras affärsidé är just att hålla priset på domännamn nere. Dem går inte back utan det är nunames som tar överpris precis som många andra ombud. Det är inte bara .nu som de har låga priser på .com kostar 62 kr / år och .se 138/ kr år osv.

En idé kan ju va att man har ett klubbkonto som man drar ifrån varje år och fyller på vid behov, eller också betalar dem som vill en 20:a var varje år.

EDIT: Som en jämförelse så tar ii-stiftelsen (dem som har ansvaret för .se domäner) 150 kr / år för domännamn medans loopia tar 138 kr / år i protest mot ii-stiftelsens för höga priser.

EDIT2: Skickade en fråga till loopia om dem planerar att chockhöja priserna på .nu-domäner i framtiden och fick följande till svar:
    "Vi har inga planer på att chockhöja priserna för domännamn i framtiden snarare tvärtom. T.ex. så har vi nyligen halverat priset på .eu domäner som registreras genom oss. Våra förtjänster kommer snarare från vår webbhotellsverksamhet."

Administrator Chorus's Avatar
    Aloha> Det där stämmer inte. Loopia säljer (bl.a) .nu och .se-domäner billigare än vad som själva betalar för dem, de har ingen rabatt hos t.ex nic-se.
    Antaligen är det for att locka kunder som även köper andra saker.
    /Peter

Moderator 84jr0's Avatar
    Originally posted by Chorus
    Aloha> Det där stämmer inte. Loopia säljer (bl.a) .nu och .se-domäner billigare än vad som själva betalar för dem, de har ingen rabatt hos t.ex nic-se.
    Jo de lockar kunder för att köpa webhotell hos de och där är de dyra och inget ingår typ. Dock är de bra.

Jag tycker att vi betalar in för några år hos numanes så får vi ta upp frågan igen om några år

Pimped Aloha's Avatar
    Jag kanske var otydlig, men det var precis det jag försökte få fram när det gäller .se domäner. Loopia tar aldrig mer än vad ii-s tar då dem aktivt arbetar för att få ner priset på .se domäner.

Att nunames tar mer än vad det kostar loopia att registrera en .nu domän baserar jag på att det finns ganska många som tar lägre pris än vad nunames tar. Hur som helst så kommer loopia aldrig ta mer än vad nunames tar.

Precis som 84jr0 skriver så tjänar loopia pengar på sina webhotell, det har dem själva sagt.

Men men, känns som att vi glider ifrån ämnet lite. Ville bara tipsa om hur klubben, eller ja vi medlemmar kan spara en slant på att byta ombud. Sen kan man tycka vad man vill om hur seriösa nunames är också, men det är en annan historia.

Coupé addict! alx's Avatar
    Jag är också med och sponsrar.
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå

Älskar min 20VT :D
    Samma här!
    Undrar ifall det inte skadar forumets framtid ifall det blir ett forum med medlemskap?
    Antalet medlemmar skulle sjunka drastiskt då det inte är så himla många som aktivt skriver i forumet, det finns sånna som skriver lite när dom fått upp ögonen för en Fiat eller bara gillar att läsa gamla trådar etc.

Kommer det bli isf att det blir en del av forumet för betal-medlemmar endast?

Jag stöttar i vilket fall.

Red is the gods color! TurboNimitz's Avatar
    Man kan ju skriva på forumet utan att vara meddlem. Och om man är meddlem så får man lite rabatter lr gratis fika på fiatträffarna...
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

Pimped Aloha's Avatar
    Jag tycker att det ska vara gratis precis som det är idag. Så länge klubben inte har några utgifter så behöver man inte ta någon avgift. Än så länge är det väl bara domännamnet som kostar? O det fixar man ju lätt med frivilliga insatser.

Att ha en medlemsdel för betalmedlemmar kan mycket väl vara en bra idé men jag tycker inte att den ska påverka den nuvarande verksamheten.

Moderator 84jr0's Avatar
    Om man nu vill ha medlemsdel och ta lite medlemsavgift måste man se till att erbjuda något speciellt för medlemar och som Aloha sa har man inga utgifter så behöver man inte intäkter.

Jag ser gärna att man kan donera pengar till klubben som på FCCUK så gör man det frivilligt, men samtidigt vad har klubben för utgifter? Eventuellt om man kan dra igång något som skulle gynna alla, säg typ samarbete med någon Fiat verkstad i någon form så att man får lite billigare delar och service kanske. Krävs dock någon som kan ta tag i det.

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Så fort pengar ska blandas in sådär blir det väl en förening med ekonomiredovisningskrav o skit..? Har vi varken tid eller lust med tycker jag.
    Bättre att göra som vi gjort o casha in till Chorus när det behövs. Chorus, kan du styra upp det lite? Jag kan oxå betala men först efter nästa lön, ligger taskigt till..

Moderator 84jr0's Avatar
    Originally posted by per
    Så fort pengar ska blandas in sådär blir det väl en förening med ekonomiredovisningskrav o skit..? Har vi varken tid eller lust med tycker jag.
    Redovisningskrav mot oss medlemar eller mot skatteverket? Det sista kan man lösa utan problem :P

Vad krävs det för att SFK ska bli medlem i SBF?

Classic DOHC RWD Fiats per's Avatar
    Jesus, inget jag orkar tänka på iaf. Styrelse, stadgar, ordförande o sånt skit. Vilket innebär medlemsavgifter, tråkiga möten o.s.v..

lärostigen
    ska ni dra i gång insamlingen snart blir knäpp av att inte kunna skriva fiatklubben.nu när jag ska in kan vara med o sponsra 50-100 kr också
    http://www.garaget.org/?car=34508

Moderator 84jr0's Avatar
    Okay, vi kör en insamling igen då

Ni kan sätta in valfri summa på mitt konto,
    Föreningssparbanken/Swedbank 83816 9936443192

Två år kostar 600:-
    Tre år kostar 850:-
    Fyra år kostar 1100:-
    Tio år kostar 2500:-

Sätt in pengar, och skriv här hur mycket ni satt in, räkna hur mycket de andra satt in, så att ni inte sätter in för mycket.

Vad säger ni, ska vi köra fyra år eller tio år?
    Hur än det blir så behöver man pengar så jag har precis satt in 100kr på kontot ovan.

MVH
    Almir

Hacker
    Originally posted by 84jr0
    Hur än det blir så behöver man pengar så jag har precis satt in 100kr på kontot ovan.

MVH
    Almir
    Samma här..

//Hobbes

20vT pazzo's Avatar
    Stock ön -iMac Retina 5K, 27 tum/ iPhone7/128Mb............................ [ 2600 i-lägg ]
    När ja kommer hem till sverige
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Coupé & Laverda fantast!
    Har också satt in en 100 lapp!

/Pär
    Coupé 20VT -LE -99
    Maserati Merak -73

lärostigen
    satte in 50kr
    http://www.garaget.org/?car=34508

Älskar min 20VT :D
    Betalar in när det löning, antar att det går lika bra?