Announcement

Collapse
No announcement yet.

fiatklubben.nu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Går det att ändra "Registered User" under mitt namn till något annat? Jag ser att admins kan göra detta så borde väl funka för oss andra
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • Inget fel med det orange:a temat, riktigt trevligt. Men kan man inte få något litet i grönt också?

      Så man får lite Italienkänsla...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • Bellafiat gjorde den här för ett tag sen, den kanske funkar att ha i vänstra hörnet isf Svenska Fiatklubben?

        Click image for larger version

Name:	sfk-logo-vitvinyl.jpg
Views:	2
Size:	17.9 KB
ID:	248137

        Comment


        • Ja just det, Svenska club klubben svezia..
          Lite justerad skulle den kunna bli en logga.
          Men tills den dagen vi är ihopslagna med Fiat Classic Club's forum är det dumt att kalla oss Fiatklubben tycker jag som sagt. Hellre Fiatforum Svezia eller nåt.
          Med italienska färgtemat får vi kanske justera den oranga oxå. Will look into it!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • Ähh, vi har ju hetat Fiatklubben hela tiden. Haft Fiatklubben.nu osv... Gillar logga, tänkte precis på den!

            Med tanke på FCC diskriminerar mot de med nyare Fiat men vi tar emot ALLA kan vi gott fortsätta kalla oss Fiatklubben!

            Originally posted by per View Post
            Ja just det, Svenska club klubben svezia..
            Lite justerad skulle den kunna bli en logga.
            Men tills den dagen vi är ihopslagna med Fiat Classic Club's forum är det dumt att kalla oss Fiatklubben tycker jag som sagt. Hellre Fiatforum Svezia eller nåt.
            Med italienska färgtemat får vi kanske justera den oranga oxå. Will look into it!
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • Jo men det har varit lika "fel" hela tiden vilket kanske inte rättfärdigar något.. Snarare tvärtom.
              Sen kämpar de med att få nya medlemmar och välkomnar numera alla modeller.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Originally posted by Chramon View Post
                Längst upp till höger, gå in under settings så kan du göra justeringar.
                Jo, jag har letat runt bland alla inställningar och lull-lull. Hittar inte texten över profilbilden
                Fabbrica Italiana Automobili Torino

                Comment


                • Originally posted by rask View Post
                  Ähh, vi har ju hetat Fiatklubben hela tiden. Haft Fiatklubben.nu osv... Gillar logga, tänkte precis på den!

                  Med tanke på FCC diskriminerar mot de med nyare Fiat men vi tar emot ALLA kan vi gott fortsätta kalla oss Fiatklubben!
                  Hmm , nog har det kanske varit så men vi jobbar så gott det går att få med nyare bilar också. Själv har jag bilar från 1951 till 2002.
                  Det är inte lätt att ändra på saker och ting och när inte folk kommer på träffarna oavsett om man är medlem i FCC eller inte
                  så blir det inget drag i klubben heller. Vi behöver din och alla andras hjälp för att få fart på det.
                  Vi behöver nytt folk med Coupe, Barchetta osv och det finns rätt många bilar men dom hittar inte oss.
                  Vi försöker med annons på Blocket.se för att visa att vi finns men hittils inget resultat.
                  Vi försöker få till bättre försäkringar genom klubben mm men det är för få bilar i klubben. (cirka 5 Coupe och 15 Barchetta)
                  Prova att gå med och påverka, jag har själv varit medlem för att sen gå ur för att nu vara med igen.
                  Jag är minst lika mycket på detta forum som jag är på FCC:s och det finns hur mycket kunskaper som helst på båda forumen.
                  Vill inte vara utan något men hade kanske allra helst sett ett gemensamt , men det är en diskussion som jag inte vill dra igång igen.
                  Jag skickar gärna ett nummer av senaste Fiatelisten , som blir bättre och bättre men som i mina och många andras ögon behöver mer av nyare bilar !!

                  Mvh Morgan Andreasson Kassör i Fiat Classic Club
                  captainmorgan

                  Comment


                  • Det ni letar efter är Custom User Title, inte säkert att man tillåter användare att sätta dessa men det är bara en inställningsfråga.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • Originally posted by per View Post
                      Oj grymt! Loggan!

                      Hmm den ser lite ut som "Disneyklubben", kommer jag åt att justera den?
                      Du kommer inte åt den, men gör en ny (40 px hög) och skicka den till mig
                      /Peter

                      Comment


                      • Originally posted by 84jr0 View Post
                        Det ni letar efter är Custom User Title, inte säkert att man tillåter användare att sätta dessa men det är bara en inställningsfråga.
                        Nu tillåts det
                        /Peter

                        Comment


                        • Originally posted by Chorus View Post
                          Du kommer inte åt den, men gör en ny (40 px hög) och skicka den till mig
                          Ok!
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by rask View Post
                            Inget fel med det orange:a temat, riktigt trevligt. Men kan man inte få något litet i grönt också?

                            Så man får lite Italienkänsla...
                            Click image for larger version

Name:	thumbs-up.jpg
Views:	1
Size:	18.3 KB
ID:	248145
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • En idé, sen måste det vara en bättre font bara:
                              Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	13.1 KB
ID:	248146
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment


                              • Har nåt på g som nog blir ok!
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X