Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stoppad för fortkörning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jag tror inte att något händer för min del men man vet aldrig... är inte orolig för tillfället
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #32
      Originally posted by Jens
      exakt, 70 väg får man köra om på höger sida har jag för mig..?
      I trafikboken står det "Omkörfälten leder till olika färdmål".
      Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

      Comment


      • #33
        Idag har jag fått ett brev från åklagarkammaren där de har beslutat om att inte väcka åtal mot mig för fortkörning men jag är skylldig för fortkörning. Inga bevis har de skicka med heller eller någon redgörelse. De vill att jag ska betala 1500kr dock.

        Jag måste lämna in en redogörelse om jag inte vill erkänna. Frågan är nu hur man ska sätta ihop det hela och verkligen trycka på så att åklagaren i bästa fall lägger ner eller så får jag ta mig till tingsrätten. Någon som har skrivit liknande?

        Vet att trafikjuristen har lite att göra nu
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #34
          Originally posted by 84jr0
          Idag har jag fått ett brev från åklagarkammaren där de har beslutat om att inte väcka åtal mot mig för fortkörning men jag är skylldig för fortkörning. Inga bevis har de skicka med heller eller någon redgörelse. De vill att jag ska betala 1500kr dock.

          Jag måste lämna in en redogörelse om jag inte vill erkänna. Frågan är nu hur man ska sätta ihop det hela och verkligen trycka på så att åklagaren i bästa fall lägger ner eller så får jag ta mig till tingsrätten. Någon som har skrivit liknande?

          Vet att trafikjuristen har lite att göra nu
          Alt.1 Du skriver ihop en berättelse där du hävdar att du kört lagligt och bla bla. Åklagaren lägga inte ner ärendet utan du blir kallad till tingsrätten.

          Polisen behöver ingen så kallad teknisk bevisning för ett sånt här mål. Det räcker med dom båda polismännens berättelse för att fälla dig. Det är ju inte mord vi pratar om här.

          Alt.2 Du erkänner och problemet är ur världen 1500Kr är en pisssumma mot vad det kostar for oss andra om du börjar överklaga.
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #35
            Originally posted by TobbeC
            Alt.1 Du skriver ihop en berättelse där du hävdar att du kört lagligt och bla bla. Åklagaren lägga inte ner ärendet utan du blir kallad till tingsrätten.

            Polisen behöver ingen så kallad teknisk bevisning för ett sånt här mål. Det räcker med dom båda polismännens berättelse för att fälla dig. Det är ju inte mord vi pratar om här.

            Alt.2 Du erkänner och problemet är ur världen 1500Kr är en pisssumma mot vad det kostar for oss andra om du börjar överklaga.
            Hade de bevis i form av film eller laser mätning så visst jag erkänner men jag gillar inte att bli dömd vid vägrenen där de inte kan fastställa hastigheten utan antar något på ett ungefär. Så ja jag vill få valuta för mina skattepengar!

            Så en mall på en välskriven redogörelse uppskattas, skicka PM den som har något till hjälp!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #36
              Originally posted by 84jr0
              Hade de bevis i form av film eller laser mätning så visst jag erkänner men jag gillar inte att bli dömd vid vägrenen där de inte kan fastställa hastigheten utan antar något på ett ungefär.
              Tekniskt Bevisning = Film eller annan mätning.
              Det behövs som sagt ingen teknisk bevisning för att fälla dig.

              Originally posted by 84jr0
              Så ja jag vill få valuta för mina skattepengar!
              Så en mall på en välskriven redogörelse uppskattas, skicka PM den som har något till hjälp!
              Valuta? Förstår du inte hur sammhällsmodellen fungerar?

              Om du nu vill ha hjälp så använd inga mallar. Åklagare är inte dumma i huvudet och ser igenom sånt. Skriv en personlig redogörelse.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #37
                Originally posted by TobbeC
                Tekniskt Bevisning = Film eller annan mätning.
                Det behövs som sagt ingen teknisk bevisning för att fälla dig.



                Valuta? Förstår du inte hur sammhällsmodellen fungerar?

                Om du nu vill ha hjälp så använd inga mallar. Åklagare är inte dumma i huvudet och ser igenom sånt. Skriv en personlig redogörelse.
                Mallen tänker jag inte kopiera rakt av, vill bara få lite tips hur en sådan kan se ut. Precis som när man söker jobb så ser man hur andras CV kan se ut så skriver man ihop något själv.

                De kommer behöva någon sorts teknisk bevisning i form av att de måste lämna in deras bil på kalibrering. Sen måste de förklara hur de har snappat in just mig med tanke på att de inte åkte bakom mig och vägen var högtrafikerad (3 filigt) med upp/nedförs backar och skymda kurvor. Jag upptäckte de först när de gjorde en tokomkörning av några bilar bakom mig och la sig bakom mig.

                Nä jag tycker inte att deras bevisning inte håller riktigt.

                EDIT: Samhället fungerar inte så bra tydligen!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #38
                  TobbeC varför ska han erkänna om de inte har bevis? Dra upp en så sak som "Kostnaden för oss andra" är ju bara skitargument. Ska vi resonera så så kan vi ju lägga ner åklagare och domstol och låta polisen sköta allt, det blir ju billigt och rättvist för alla. Det här påminner mig om en dålig Hollywoodfilm med Stallone i huvudrollen

                  Almir jag tycker du ska skriva ner din redogörelse. Tyvärr kan jag inte bidra med någon hjälp
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #39
                    Har fått tips om att skriva kort redogörelse och be att få hemskickad bevis som ligger till grund till böterna.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #40
                      Okej då kanske det ordnar upp sig till slut
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #41
                        Nu väntar jag mig ett rejält svar från TobbeC. Lägg in citat från alla Tobbe och få till det nu
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Freddan72
                          TobbeC varför ska han erkänna om de inte har bevis? Dra upp en så sak som "Kostnaden för oss andra" är ju bara skitargument. Ska vi resonera så så kan vi ju lägga ner åklagare och domstol och låta polisen sköta allt, det blir ju billigt och rättvist för alla. Det här påminner mig om en dålig Hollywoodfilm med Stallone i huvudrollen
                          Självklart skall man inte erkänna brott man inte är skylldig till. Men det är väll inte det som disskuteras här?

                          Originally posted by 84jr0
                          Har fått tips om att skriva kort redogörelse och be att få hemskickad bevis som ligger till grund till böterna.
                          Bra tips. Har du tur kan du brevväxla hela sommaren utan att bli kallad.
                          Last edited by TobbeC; 14 May 2007, 13:22.
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #43
                            Skyldig eller ej

                            Men TobbeC är det inte det han gör om han betalar in de 1500 kr?
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #44
                              Re: Skyldig eller ej

                              Originally posted by Freddan72
                              Men TobbeC är det inte det han gör om han betalar in de 1500 kr?
                              Originally posted by 84jr0
                              Hade lite bråttom till en kund i veckan så jag gasade på från rödljuset ut på påfarten och ut på E4-an. Det jag missade i stressen är konstapeln som låg någon bil bakom mig. Självklart tog de upp jakten och blinkade in mig.
                              Om "Gasa på" i Coupén betyder "Ligga och lunka i 70 km/h" så tycker jag man kan sälja bilen o köpa en polo.
                              Porsche Boxster S 2002

                              Comment


                              • #45
                                Bra att du citerar olika och försöker på så sätt argumentera. Dock svarade du inte på min fråga
                                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                                Min projekttråd - 19T
                                Min Youtube kanal
                                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                                Comment

                                Working...
                                X