Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stoppad för fortkörning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Freddan72
    Bra att du citerar olika och försöker på så sätt argumentera. Dock svarade du inte på min fråga
    Men det gjorde jag väll? Om upphovsmannen skriver att han gasade på så vet han ju att han kört för fort och därför är skylldig?

    Att det är 70 på den vägsträcken är störtlöjligt. Själv har jag svårt att komma ihåg att jag någonsin kört 70 där.
    Porsche Boxster S 2002

    Comment


    • #47
      Re: Re: Skyldig eller ej

      Originally posted by TobbeC
      Om "Gasa på" i Coupén betyder "Ligga och lunka i 70 km/h" så tycker jag man kan sälja bilen o köpa en polo.
      Kan tillägga att jag inte blev stoppad i coupen utan en betydligt slöare bil.

      Jag var först ifrån rödljuset iväg och körde ifrån andra bilister men bara för att jag varvar upp bilen till laglig hastighet betyder inte att jag kör fort. Med andra ord blev poliserna bakom mig en bra bit eftersom de andra bilisterna är slöa att komma iväg och därmed blockerar deras väg.

      Ta inte illa upp Tobbe men jag tycker att du är en moraltant, eftersom jag har sett dig köra bil på allmäna vägar och jag tror inte att du skulle skrattat hela vägen till posten och betalat boten speciellt om du ansåg att polisen har brist på bevis.

      Sen att det "kostar oss andra" är helt fel, jag har all rätt på min sida om jag vill få fallet prövat av tingsrätten vare sig jag vinner eller förlorar. En polis är ingen domare anser jag!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #48
        Re: Re: Re: Skyldig eller ej

        Originally posted by 84jr0
        Ta inte illa upp Tobbe men jag tycker att du är en moraltant, eftersom jag har sett dig köra bil på allmäna vägar och jag tror inte att du skulle skrattat hela vägen till posten och betalat boten speciellt om du ansåg att polisen har brist på bevis.
        På vilket sätt är jag moraltant? Jag är inte någonsin gnällt på att du kört för fort.

        Jag kör för fort och jag står för det.

        Originally posted by 84jr0
        Sen att det "kostar oss andra" är helt fel, jag har all rätt på min sida om jag vill få fallet prövat av tingsrätten vare sig jag vinner eller förlorar. En polis är ingen domare anser jag!
        Om du är oskyldig till det brott du beskriver så tycker jag du gör helt rätt. Jag har då missförstått det hela.
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #49
          Då citerar jag dina moralkakor

          Originally posted by TobbeC
          Alt.2 Du erkänner och problemet är ur världen 1500Kr är en pisssumma mot vad det kostar for oss andra om du börjar överklaga.

          Originally posted by TobbeC
          Valuta? Förstår du inte hur sammhällsmodellen fungerar?
          Originally posted by TobbeC
          Om "Gasa på" i Coupén betyder "Ligga och lunka i 70 km/h" så tycker jag man kan sälja bilen o köpa en polo.
          Spelar roll om jag är skylldig eller ej men man ska ha bevis om man anklagar någon för något! Har åkt fast för några veckor sen och de hade bevis och visade upp de på plats och då bet jag i det sura äpplet.

          Just nu har de väldigt lite mot mig eller inget alls, de går på skrämsel taktik. Jag har inte kört fort
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #50
            Originally posted by 84jr0
            Då citerar jag dina moralkakor
            Ja kanske är det moralkakor. Beror väll lite på vilken syn man har på tillvaron.

            Jag hoppas för övrigt du blir frikänd eftersom du enligt egen utsago är oskyldig.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #51
              Då har jag fått underlaget som ligger till grund för böterna i form av polisrapporten och en kalibrering av polisens tjänstefordon. Rapporten stämmer inte riktigt om vad som har hänt. Bl.a. står det efterföljd distans 700m men till mig sa de att de följde efter minst 1km.

              Så här skrev de:

              Dag och tid som ovan patrullerade vi i RB AAAxxx E4 söderut efter <platsen> så observerade vi en PB Fiat som höll en för hög hastighet, varför vi intog ett konstant avstånd av ca 80-100 m fram till Fiaten under en kontrollsträcka av 700m mätt med trippmätaren i RB.

              Hastigheten under kontrollsträckan understeg ej 100km/h. (Rapporterad hastighet 85km/h, tillåten hastighet 70km/h) Fordonet framfördes i det vänstra körfältet under hela kontrollsträckan.

              Föraren kunde inte säga hur fort han körde, han hade bråttom till ett kundbesök. Han förnekar eftersom vi inte kunde uppvisa något bildbevis.

              FU inleds ej.
              Utredningen redovisad enl RB 23:22

              Hastighetsmätar intyg för tjänstebilen visade vid tillfället inte under 100km/h. Verklig hastighet 95km/h. Polismännen har gjort ett avdrag enligt praxis för mätmetoden från visad hastighet i aktuellt fall med 15km/h, varför rapporterad hastighet är 85km/h.


              Har inte fått mer än så... vad händer nu? Kommer jag bli kallad till tinget? Vad måste jag göra? Vill inte ha en betalningsanmärkning på boten och betalar jag den så räknas det som jag erkännt.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #52
                Originally posted by 84jr0
                Då har jag fått underlaget som ligger till grund för böterna i form av polisrapporten och en kalibrering av polisens tjänstefordon. Rapporten stämmer inte riktigt om vad som har hänt. Bl.a. står det efterföljd distans 700m men till mig sa de att de följde efter minst 1km.

                Så här skrev de:

                Dag och tid som ovan patrullerade vi i RB AAAxxx E4 söderut efter <platsen> så observerade vi en PB Fiat som höll en för hög hastighet, varför vi intog ett konstant avstånd av ca 80-100 m fram till Fiaten under en kontrollsträcka av 700m mätt med trippmätaren i RB.

                Hastigheten under kontrollsträckan understeg ej 100km/h. (Rapporterad hastighet 85km/h, tillåten hastighet 70km/h) Fordonet framfördes i det vänstra körfältet under hela kontrollsträckan.

                Föraren kunde inte säga hur fort han körde, han hade bråttom till ett kundbesök. Han förnekar eftersom vi inte kunde uppvisa något bildbevis.

                FU inleds ej.
                Utredningen redovisad enl RB 23:22

                Hastighetsmätar intyg för tjänstebilen visade vid tillfället inte under 100km/h. Verklig hastighet 95km/h. Polismännen har gjort ett avdrag enligt praxis för mätmetoden från visad hastighet i aktuellt fall med 15km/h, varför rapporterad hastighet är 85km/h.


                Har inte fått mer än så... vad händer nu? Kommer jag bli kallad till tinget? Vad måste jag göra? Vill inte ha en betalningsanmärkning på boten och betalar jag den så räknas det som jag erkännt.
                Skriv ett brev där du bestrider. Men det hade du väll redan gjort?
                Porsche Boxster S 2002

                Comment


                • #53
                  Originally posted by TobbeC
                  Skriv ett brev där du bestrider. Men det hade du väll redan gjort?
                  Har redan gjort det och bad om att få se bevisen mot mig. Nu fick jag hem bevis men inget mer om vad som kommer hända.

                  Deras avstånd var inte 80-100m anser jag och det var som sagt bilar i deras väg. Jag åkte inte vänsterfilen som det står i rapporten.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by 84jr0
                    Har redan gjort det och bad om att få se bevisen mot mig. Nu fick jag hem bevis men inget mer om vad som kommer hända.

                    Deras avstånd var inte 80-100m anser jag och det var som sagt bilar i deras väg. Jag åkte inte vänsterfilen som det står i rapporten.
                    Då fortsätter du att bestrida det.

                    Har ärendet gått till åklagare eller är det kvar hos polisen?
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by TobbeC
                      Då fortsätter du att bestrida det.

                      Har ärendet gått till åklagare eller är det kvar hos polisen?
                      Antar att den har gått till åklagaren eftersom åklagaren skickar brev till mig inte polisen.

                      Bestrider jag misstanken innebär det att jag inte behöver betala tills vi har kommit fram till en lösning?
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #56
                        Så länger du bestrider så ska du inte betala.
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #57
                          Jag hittar flertal fel i rapporten som polisen har skrivit men frågan är hur jag kan bevisa detta? Blir ord mot ord
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #58
                            Hjälp?

                            Hej Almir! Har du ingen juridisk hjälp som du skulle kunna använda? Om du känner att du har rätt så är att ha en advokat e.dyl att föredra. Kan kosta men....
                            Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                            Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                            Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                            Folka Vento VR6 -93 såld!
                            Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hjälp?

                              Originally posted by Erajack
                              Hej Almir! Har du ingen juridisk hjälp som du skulle kunna använda? Om du känner att du har rätt så är att ha en advokat e.dyl att föredra. Kan kosta men....
                              1500kr i böter är inte hela världen att jag behöver en advokat även om jag skulle förlora i rätten men lite tips och råd från en advokat skulle inte skada.

                              Jag kan berätta min historia och peka på felaktigheter och göra lite egna mätningar på sträckan vad det gäller sikten och risken att förväxla mig men en annan bil i rusningen.

                              Ska tilläggas att jag inte körde coupen som sticker ut i trafiken, bilen var Stilon och den ser ut som en VW Golf eller nått i den klassen. Just vid den tidpunkten var risken stor för förväxling.
                              Kör tyskt, drömmer om italienskt

                              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                              Comment


                              • #60
                                Hur att lägga upp det hela skulle du säkert kunna få hjälp med. Det är väldigt viktigt med det och trycka på saker som har betydelse. Precis vad du säger.
                                Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                                Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                                Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                                Folka Vento VR6 -93 såld!
                                Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                                Comment

                                Working...
                                X