Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJÄÄLP!!!! Vad är fel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hehe, javisst, men alltså, kan du inte köpa ngn universal - racekat och sätta dit, eller känns det inte värt det.
    Vet iof sig inget om firman du nämner, men i uppsala borde det ju finnas bra företag, där nu huvudkontoret och allt ligger
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #17
      tror inte på katten

      hade exakt samma fel på min bil. och mitt råd som bilmekaniker är att är alla värden bra förutom hc då är det inte katalysatorn. största o väldigt vanligt fel ligger på tändningssidan ofta för högt motstånd i tändkablarna. är det inte detta är det förmodligen läckande ventilstyrningar eller om du har turbo så kan den vara kass.. lossa i så fall ett tryckrör är det oljigt så är det inte bra. felet på min bil var ventilstyrningar pga konstruktionen o lutningen på styrningarna slits dom i förtid. synd att det är så långt mellan uppsala o halmstad annars hade jag gärna hjälpt dig..
      lycka till

      Comment


      • #18
        jo, precis, det har du rätt i enkrona, olja ger ofta hög hc-halt, kan iofsig räcka med att byta t.ex. ventiltätningar.... om det inte är gjort sen bilen var ny, men har man ändå toppen ur, kan man lika gärna byta styrningarna med.

        Har stiften rätt färg borde ju ändå tändningen vara ok tycker man.
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #19
          ja internet diagnoser är alltid lite kluriga =)

          Comment


          • #20
            ...

            ...oj oj oj! Nu blev det rörigt i mitt bruna huvud...!

            Alltså, katten kan typ uteslutas och koncentrationen bör läggas nån annanstans...!?

            Ska till R-center i Uppsala på Fredage lr Måndag. Där kanske jag då skulle be killen att se över tändninssidan samt tätningar om jag nu (trögfattad som jag är), fattat rätt..!

            BTW, nån som har beteckningen för yttre styrled så att jag inte får fel denna gång. Den som sitter i nu verkar "för lång" och sitter inte tight även om den är åtskruvad så hårt det går...
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #21
              tjena..

              låter verkligen skummt med din styrled. det borde inte finnas så många att välja på. gå in på mekonomen o säg vilken bil du har så ska det nog lösa sig.. har fiats reservdels program hemma så blir det inte rätt så kan jag hjälpa dig. katten kan du nog utesluta. tätningar o styrningarna är inte lika roliga att kontrollera som tändnings sidan.. det enklaste du kan göra är att resistans mäta tändkablarna dom bör ha samma resistans och inte mer än 1000-1500 ohm. ligger nån på 10000 då är den kass likadant om du inte får fram nått värde BYT.
              löser det sig inte för dig så ta en tripp till halmstad =)

              /tobbe

              Comment


              • #22
                Finns ePer (reservdelskatalog) under Stickyn "Coupé Info".
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #23
                  Apropå ePer under coupé-info så har inte den fungerat så bra sen igår iaf. Jag fick använda mig av den här adressen istället: http://91.92.0.122:7080/navi?KEY=STARTUP
                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                  http://www.garaget.org/?car=38250

                  Comment


                  • #24
                    Re: tjena..

                    Originally posted by enkrona

                    löser det sig inte för dig så ta en tripp till halmstad =)

                    /tobbe
                    ...skönt att det finns riktiga vänner som dig och andra här på forumet. Vet inte HUR det hade gått annars.

                    Har fått tid hos Richard på "R-Center" här i Uppsala tidigt på fredag morgon. Han ska fixa styrleden och göra en hjulinställning. Sen kommer han att köra över bilen tvärs över gatan till "Dahlgrens Auto", som skall tilläggas har bytt ut bemanningen helt nästan. Dom får kolla över det mysko HC-värdet. BTW säger Guggenheim och Yoda att det nu arbetar en riktigt bra kille där vid namn Markus som visst är ordentligt orienterad just på Coupèer. Så vem vet?!

                    Angående rätt styrled. Det var på "Mekonomen" som den nuvarande styrleden köpt. Jämför man Mekonomens styrled med orginalet så skiljer sig Mekonomens genom att den är "längre". Alltså själva "skruvliknande" delen. Dessutom kläms damasken ner ordentligt. Ändå sitter syrleden inte tight även när man dragit åt den. Den glappar helt enkelt!

                    Återkommer med mer besked senare under veckan.
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #25
                      Markus på Dahlgrens är duktig, han kommer från MT-motor
                      Dom har en mekaniker till från MT, glömt vad han heter dock
                      /Peter

                      Comment


                      • #26
                        ...

                        ...nu börjar det kännaslite bättre...!
                        /Giallo Ginestra

                        Comment


                        • #27
                          Jag hade nog inte uteslutit katalysatorn.. vem vet vad den får för sig om halva getingboet är bränt... läste i verkstadsmanualen att upp till 600 ppm HC innan kat inte är ovanligt..
                          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                          X1/9
                          www.kallebacksmotor.se

                          Comment


                          • #28
                            ...

                            ...hmmmm...!
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • #29
                              Kör du evocars chip?
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • #30
                                ...

                                ...220 isf 190 men vilket märke vet jag ej pinsamt nog....! :/
                                /Giallo Ginestra

                                Comment

                                Working...
                                X