Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJÄÄLP!!!! Vad är fel???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    ...

    ...stämmer....! dryga 10 loppor är vad de vill ha för utbytesturbo+jobb....!

    Nån annan idè?
    /Giallo Ginestra

    Comment


    • #47
      Det här kanske kan vara något?

      5. RADIKAL REDUZIERT !!! Turbolader 2.0 16VT original GARRETT T03 / FIAT (dies entspricht etwa 50% der UPE von Fiat - kein Austausch-Teil, sondern NEUWARE!) - NUR NOCH 3 STÜCK AUF LAGER / Turbo charger 2.0 16V Turbo original FIAT part (this is about 50% of the FIAT list price, no exchange part but new part from Fiat) – SONDERPOSTEN NUR / only 799,00 € - ONLY 3 PARTS ON STOCK !


      coupeteile.de
      http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
      http://www.garaget.org/?car=38250

      Comment


      • #48
        Re: ...

        Originally posted by plant
        ...stämmer....! dryga 10 loppor är vad de vill ha för utbytesturbo+jobb....!

        Nån annan idè?
        Surt

        Passar inte denna?

        http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...ighlight=turbo
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #49
          ....

          ....tack för tipset! Blir väl gråhårig i helgen över hur jag ska göra...

          Vill bara att allt ska gå snabbt och smärtfritt, måste typ besiktiga nästa vecka...

          Hjälplöst fall....!
          /Giallo Ginestra

          Comment


          • #50
            ...

            ...vad tycker ni? Ska jag betala 10.200 och lämna in den på måndag morgon....lr.....!?!?

            Usch vad jag velar och har mig....
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #51
              tjena..

              köp den begagnade turbon i forumet o be dom sätta dit den
              eller köp den o ta med den till halmstad så hjälps vi åt..
              bra att du fick reda på vad det var i alla fall..

              Comment


              • #52
                du passar på och stoppar dit en större turbo

                Skämt o sido du plockar bort turbon eller ber någon kunnigt att göra det . Skickar turbon till SL-turbo eller dylikt väntar 1-2 veckor . Hämtar ut din ny renoverade turbo från posten betalar ca 3000-5000 kr . Monterar dit den . Åker och besiktar .
                Lämnar bilprovningen med kromad armbåge .

                Ingen seriös bilverkstaf rekomenderar någon att byta till ny turbo om det går att renovera för mindre än halva summan .

                Comment


                • #53
                  ...

                  ...som det ser ut nu så lutar det mot att jag kör ner till "Dahlgrens Auto" imorgon vid 07.00. Då ska jag även passa på att fråga dem om dom verkligen måste byta turbon lr om en renovering räcker. Dom sa dessutom att den nya turbon dom kommer att sätta in inte ens kommer vara orginal. Det kommer att vara nåt annat märke. Orginalturbon låg visst på 11 lök lr liknande...

                  Tänker även nämna hur tråkigt det är att lämna in sin bil hos dom för analys och sen komma och hämta den blårykandes. Är det verkligen okej av dom att göra så? Jag menar, visst var turbon inte i bra skick men den laddade ju när jag körde dit den. Inte mycket men lite. Dom sa att den inte laddade alls och körde väl paj turbon helt... Mao, bilens sick var sämre när jag hämtade den än när jag lämnade den....
                  /Giallo Ginestra

                  Comment


                  • #54
                    .....

                    .......hmm, skulle denna funka?

                    http://www.blocket.se/vi/10810055.htm?ca=11_s
                    /Giallo Ginestra

                    Comment


                    • #55
                      Re: .....

                      Originally posted by plant
                      .......hmm, skulle denna funka?

                      http://www.blocket.se/vi/10810055.htm?ca=11_s

                      Jo men då behövs det mer än bara turbo .

                      Comment


                      • #56
                        Re: Re: .....

                        Originally posted by Jamo
                        Jo men då behövs det mer än bara turbo .

                        ....okej....?
                        /Giallo Ginestra

                        Comment


                        • #57
                          hallå, ok, enklast, om du vill komma billigt undan, är att du köper en T3 turbo som är schysst, sen byter du insugssidan och avgashuset, dvs tar det från din gamla. Är lite pill att få wastegate m.m. att passa, men det klarar du med all säkerhet, annars kan jag nog hjälpa till där, bor ju bara 5 mil från uppsala i varje fall.

                          MVH Fredrik
                          Fiat Punto GT - Turbo for fun

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Freddan_BA
                            hallå, ok, enklast, om du vill komma billigt undan, är att du köper en T3 turbo som är schysst, sen byter du insugssidan och avgashuset, dvs tar det från din gamla. Är lite pill att få wastegate m.m. att passa, men det klarar du med all säkerhet, annars kan jag nog hjälpa till där, bor ju bara 5 mil från uppsala i varje fall.

                            MVH Fredrik

                            ...fan så trevligt med hjälpsamt folk!

                            Lämnade in bilen nu i morse till "Dahlgrens Auto". Ringde sen efter en timme. Jag hade tidigare fått beskedet att kalaset skulle gå på 10.200 men nu hade dom sett fel...12.229 är det nya priset på det hela. Jag håller seriöst på att bli tokig!!!!!!

                            ...får väl gå till banken för lån antar jag...!
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • #59
                              ja, nä, fråga vad det är som problemet är och om det inte går att lösa det billigare, som du sa förut... De kan ju inte vara möjligt att det ska behöva bli så där dyrt, om de inte ska köpa ny turbo, originaldel liksom.
                              Det som menades med T4 aggregatet är att det är lite stort, så om du ska ha det kan du behöva mappa om bilen samt hga adaptrar som passar för olja och vatten som ska kyla aggregatet.
                              Fiat Punto GT - Turbo for fun

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Freddan_BA
                                ja, nä, fråga vad det är som problemet är och om det inte går att lösa det billigare, som du sa förut... De kan ju inte vara möjligt att det ska behöva bli så där dyrt, om de inte ska köpa ny turbo, originaldel liksom.
                                Det som menades med T4 aggregatet är att det är lite stort, så om du ska ha det kan du behöva mappa om bilen samt hga adaptrar som passar för olja och vatten som ska kyla aggregatet.
                                Behövs wastegate , ny grenrör och ny downpipe . Och säkert nya starkare stakar då den orkar pumpa luft så det räcker .


                                Tycker fortfarande att dom ska skicka den på renovering .
                                Så fråga dom vad dom tar för demontering av turbo samt montering av turbo om dom inte själv vill skicka den på renovering .

                                Comment

                                Working...
                                X