Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilförsäkring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Indian
    Kan teckan all 3 försäkringsalternativen...
    Själt ville jag ah hjelförsäkring på min nya bil då själrisken ligger på 1500 istället för 5000kr som den gör på min vagnskadegaranti.
    Trafikförs går oxå. men känns gaaanska riskabelt =)
    Verkligen kaka på kaka och en dyr sådan. Hur ofta är du inblandad i olyckor så du tjänar in på att ha dubbla försäkringar?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #32
      eftrsom det inte skillde specielt mycket att ha hel eller halv försäkring på den bilen så tyckte jag det var lönt ja...
      Har förstört en ny bil en gång o vill inte betala feta själrisken igen, dom tre åren det handlar om tycker jag det e ok.
      Vart tog min nacken vägen!?

      Comment


      • #33
        Originally posted by Indian
        eftrsom det inte skillde specielt mycket att ha hel eller halv försäkring på den bilen så tyckte jag det var lönt ja...
        Har förstört en ny bil en gång o vill inte betala feta själrisken igen, dom tre åren det handlar om tycker jag det e ok.
        Vad betalade du i helförsäkring?
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #34
          418kr på sambon...
          fast ska byta bolag när försäkringestiden går ut snart...
          så ska jag nog få ner priset några kronor till.
          Vart tog min nacken vägen!?

          Comment


          • #35
            Jag ringde och lyssnade vad domskulle ha för en halv försäkring.
            Fick ett pris på 4643/år. Försäkrings bolag .
            Motormännen tel:0771534300

            Comment


            • #36
              Dags att teckna försäkring igen så jag tänkte publicera årets lista med priser hos olika bolag:
              Beräkningarna är gjorda enligt följande:
              Man 25 år.
              Haft körkort i 6 år.
              Bor i storstad (Stockholm).
              Kör minimalt antal mil (500 - 1000 mil)
              Inga tidigare skador eller inblandningar i några olyckor.
              Eget låst garage.
              Jag har bara kollat upp helförsäkring den här gången.
              Attached Files
              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
              http://www.garaget.org/?car=38250

              Comment


              • #37
                ~14k för helförsäkring på Fiatförsäkring om bilen står på dig?

                Sjukt bra pris!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #38
                  Originally posted by 84jr0
                  ~14k för helförsäkring på Fiatförsäkring om bilen står på dig?

                  Sjukt bra pris!
                  Japp, trevlig var han också.
                  Emil lindkvist 08 54170218 pratade jag med. Han erbjöd mig även en hemförsäkring för ca 600 kr / år om jag var intresserad.

                  Jag kommer dock att välja vesta. De var överlägset billigast på "grodan", 2500:- / år för trafik. Övriga bolag ska ha runt 4000:- och uppåt. Lägger jag båda bilarna där får jag dessutom 5% rabatt.
                  Vilkoren var likvärdiga mellan fiatförsäkring och vesta, vesta var tom något bättre.

                  EDIT: Jag fick en känsla av att indraget körkort kan påverka premien oxå när jag prata med de olika bolagen....
                  Last edited by Aloha; 9 April 2008, 23:22.
                  http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                  http://www.garaget.org/?car=38250

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Aloha
                    Japp, trevlig var han också.
                    Emil lindkvist 08 54170218 pratade jag med. Han erbjöd mig även en hemförsäkring för ca 600 kr / år om jag var intresserad.

                    Jag kommer dock att välja vesta. De var överlägset billigast på "grodan", 2500:- / år för trafik. Övriga bolag ska ha runt 4000:- och uppåt. Lägger jag båda bilarna där får jag dessutom 5% rabatt.
                    Vilkoren var likvärdiga mellan fiatförsäkring och vesta, vesta var tom något bättre.

                    EDIT: Jag fick en känsla av att indraget körkort kan påverka premien oxå när jag prata med de olika bolagen....
                    Vesta sammarbetar med Nordea och via de kan man ev. få till ett bättre pris men då måste du hara kund hos Nordea så klart.
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Aloha
                      Dags att teckna försäkring igen så jag tänkte publicera årets lista med priser hos olika bolag:
                      Beräkningarna är gjorda enligt följande:
                      Man 25 år.
                      Haft körkort i 6 år.
                      Bor i storstad (Stockholm).
                      Kör minimalt antal mil (500 - 1000 mil)
                      Inga tidigare skador eller inblandningar i några olyckor.
                      Eget låst garage.
                      Jag har bara kollat upp helförsäkring den här gången.
                      Tråkigt att Natalia inte kunde ge dig bättre pris (väldigt högt pris jämför vad hon erbjudit mig och Freddan får jag säga), stora variationer är det dock från fall till fall och i Freddans fall på var det billigast trots att det inte skiljer många år mellan er... Konstigt må jag säga men det bevisar bara att det är lönt att ringa runt hela varvet varje år det är dags att lägga om försäkringen...
                      à la London designmarknad - www.alalondon.se

                      Comment


                      • #41
                        Aloha ska du köra med trafik på den nya Coupén?
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #42
                          Ja, en annan kul grej var när jag ringde upp Vesta igen för att teckna försäkringen där. Då sa hon: "-Ja, jag ser här att du har fått en offert på 11 400:- / år"
                          Kollade att alla tillägg m.m. var med och det var de, så jag tacka och gick efter "stor" övertalning med på det lägre priset.


                          --> Freddan, nää den nya var lite dyrare än min gamla coupé... Så det blir hel på den här.
                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                          http://www.garaget.org/?car=38250

                          Comment


                          • #43
                            Jag betalar 3600 för halvförsäkring hos Vesta helår. Jag är Nordea kund.

                            Ingen annan kommer i närheten.
                            Fiat Coupe 16VT Plus -95 Blitz Blue metallic

                            Comment


                            • #44
                              Dags igen..

                              Här kommer årets sammanställning med priser hos olika bolag för den som är intresserad:
                              Beräkningarna är gjorda enligt följande:
                              Man 26 år.
                              Haft körkort i 7 år.
                              Bor i storstad (Stockholm).
                              Kör minimalt antal mil (500 - 1000 mil)
                              Inga tidigare skador eller inblandningar i några olyckor.
                              Eget låst garage.
                              Endast helförsäkring även den här gången. Något jag reagerade på var att coupén har gått upp en eller flera riskklasser hos många bolag. Tråkigt.. :s
                              Attached Files
                              Last edited by Aloha; 17 March 2009, 15:25.
                              http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                              http://www.garaget.org/?car=38250

                              Comment


                              • #45
                                Fick min nya försäkringspremie och det var en höjning som man förväntar sig.

                                Mer konstigt var dock att det har skett en märklig förändring när det gäller premiestegen. Jag har huvudförfallodatum som är den 1:e November för mina försäkringar och när jag fick mitt försäkringsbevis för 2009 i oktober förra året så blev jag positivt överraskad, jag hade nämligen flyttats upp ett premie(bonus)steg och hade kommit till 12 och försäkringen hade sänkts därefter.

                                Några veckor senare ställde jag av Fiaten och ställde på Saaben. På Saaben fick jag försäkringsklass 12 men på min avställningsförsäkring på Fiaten fick jag premieklass 11. På kundtjänst hänvisar de till att de har gjort om premiesystemet och det är därför jag fått klass 11 igen. Men det låter himla konstigt som förklaring med tanke på att jag haft två bilar försäkrade under samma tid med olika bonusklasser. Naturligtvis får jag premieklass 11 när jag nu ställer på Fiaten och går miste om ca 1000 kr.

                                Är det någon som vet hur det går till med bonusklasser?
                                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                                Comment

                                Working...
                                X