Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilförsäkring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by toto
    Börjar tro att bolagen bildat kartell efter att kollat förs. till Punton!!! Skulle iofs inte förvåna mig ett skit, kriminella som de är, de asen!

    Ett tips inför säsongen: Skippa försäkringen! Bilda eget förs.bolag med några polare, lägg några tusingar i en burk som ni kan ta av vid behov. Vilket sällan sker... Efter ett par år så har ni sparat ihop några månadslöner i var, istället för att skänkt dem till en legal maffia.
    Fast vem vill dela den ekonomiska risken med ett gäng fastnfuriouswannabees?

    Comment


    • #62
      Originally posted by tempra33
      Fast vem vill dela den ekonomiska risken med ett gäng
      fastnfuriouswannabees?
      Fast det gör du idag, indirekt
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #63
        Originally posted by 84jr0
        Fast det gör du idag, indirekt
        Precis! Väljer du dina egna kompisar så slipper du fastandthefurioskidsen. Om du nu inte är ett sånt själv....

        Comment


        • #64
          Originally posted by toto
          Precis! Väljer du dina egna kompisar så slipper du fastandthefurioskidsen. Om du nu inte är ett sånt själv....
          Jag vill vara med i Arvids gubbgäng som spenderar sin tid utanför garaget med polerduk i handen men de ville inte ha mig där. Skämt åt sido men alla gillar väl att gasa lite när de har krut under huven inte minst du och jag. Vållande till en olycka på 10 år tycker jag ändå är bra.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #65
            Originally posted by 84jr0
            Jag vill vara med i Arvids gubbgäng som spenderar sin tid utanför garaget med polerduk i handen men de ville inte ha mig där. Skämt åt sido men alla gillar väl att gasa lite när de har krut under huven inte minst du och jag. Vållande till en olycka på 10 år tycker jag ändå är bra.
            Absolut, min kommentar var inte menad som nåt påhopp

            Comment


            • #66
              Originally posted by 84jr0
              Jag vill vara med i Arvids gubbgäng som spenderar sin tid utanför garaget med polerduk i handen men de ville inte ha mig där. Skämt åt sido men alla gillar väl att gasa lite när de har krut under huven inte minst du och jag. Vållande till en olycka på 10 år tycker jag ändå är bra.
              Fast du är rätt lugn. På Mantorp senast så körde du i pensionärsfilen "Vi med rattmuff på!"
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #67
                Haha, granskade offerterna ifrån fiat försäkring lite närmare...
                Hittade följande:

                Fiat Coupé Turbo, Trafikförsäkring: 2409:-
                Fiat Bravo 1.6 SX, Trafikförsäkring: 2689:-

                Det är alltså billigare att trafikförsäkra coupén än "grodan"! =)

                Jag kommer göra så att jag tecknar lite exta försäkringar hos if så jag kommer upp i 4 st. olika. Då får man 20% rabatt och jag borde i så fall komma ner till 9168:- för helförsäkring på coupén. De extra försäkringarna som jag tecknar kommer kosta ~600:- / år.
                Ska ringa imorrn, hoppas det går vägen.
                http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=304
                http://www.garaget.org/?car=38250

                Comment


                • #68
                  Jag tycker jag läser om dem mest märkliga haverier/krockar på denna sida...

                  Vem vill vara med i snabbagubbklubben som aldrig orsakar olyckor?

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by toto
                    Absolut, min kommentar var inte menad som nåt påhopp
                    Jag är med på skämetet

                    Freddan, allt jag vill efter varje banträff är att kunna köra hem bilen för egen maskin
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by 84jr0
                      Jag är med på skämetet

                      Freddan, allt jag vill efter varje banträff är att kunna köra hem bilen för egen maskin
                      Ääääää jag bara skoja lite med dig. Du e snabb.
                      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                      Min projekttråd - 19T
                      Min Youtube kanal
                      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                      Comment


                      • #71
                        Ringde Vesta och de vill ha ca 9100kr för Coupe:n. Lite mer än vad jag hade förra året men ingen större skillnad...
                        à la London designmarknad - www.alalondon.se

                        Comment


                        • #72
                          Hel? På Hisingen??
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by per
                            Hel? På Hisingen??
                            Jupp! Men jag har lite rabatter då jag har många försäkringar där plus att jag har fått behålla bonusnivån trots att de gjort om systemt pga att jag har haft försäkringen där kontinuerligt.

                            Och inte har jag lindat någon QP runt ett träd som Aloha. Och så fiskör jag.
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #74
                              Jag skulle aldrig komma ner till den summan, och då är jag äldre, skadefri, och bor i lugnare område.. Snurrigt är det!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #75
                                Försäkringar är alltid snurrigt, brukar ringa runt lite varje år och kolla, "sparade" 1400 kr i år på att byta bolag på 166 an. I år blev det trygg- hansa igen, Kollade åter Fiat/alfa/IF försäkringen och trots alfa klubb rabatt så var väl deras erbjudande så där..

                                Ringde även upp (igen) det bolag jag haft och frågade varför det är så mycket dyrare än det andra bolaget och varför det skiljer så från förra året. Svaret: "jo det är så" hmm vad klok man blev av det svaret

                                /
                                H

                                Comment

                                Working...
                                X