Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Håller inte riktigt med, tycker det gick att hitta en 'lagom' nivå på trim/tuning. Med det sagt, ge inte upp!
    Ser ut som en grym resa! Påminner om min trip i Norge 2013, Coupen är en fantastisk GT.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • ALT 1 alla dagar i veckan!!

      Ge inte upp nu. Fan jag har ju väntat i flera år på att du ska få på grenröret

      Om du kan mappa själv så gör det. Jag vet inte vilken nivå du ligger på, men om det är så att du är osäker på något så finns det massor med kunskap om Magneti marellisystemet. Folk har ju mappat med det där systemet sen Hedenhös Bara att hitta rätt forum. http://forum.savarturbo.se/ kanske är rätt ställe att ställa frågor. Tyvärr är jag novis på detta område. Skulle vilja lära mig mer om det. Hade jag kunskapen så skulle jag hjälp dig.

      Nä nu ger vi inte upp. Börja med att fixa läckage och lambda och få den igenom besiktningen. Sen kör du på!!

      P.S Snygga bilder på mc. Avis
      Last edited by Freddan72; 15 August 2016, 10:27. Reason: MC
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • Savarturbo är väl Volvo för hela slanten. Man ska däremot leta i Fordträsket som är ett stort community.
        FORD använde samma Marellisprut i sina gaturbo Cosworth och även WRC-bilarna ända fram till sent 2000-tal.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • Tack för all pepp, man blir glad

          Har tänkt lite och ja, det är lika bra att få på grenröret och mappa upp grejerna.

          Just nu vill jag köra en diagnostik på bilen för att kontrollera värdet på alla sensorer, dock så funkar inte kabeln som jag fick med iaw monitor, har mailat rp lab för att se om det blivit något fel, har tex ingen 12v matning på kabeln.

          Jag kommer att mappa själv, är inget proffs på det men gillar att experimentera och lära mig. Rp labs byter ut mjukvaran i ecun och sedan kan man live mappa bilen med en bärbar dator,dessutom får man lite godis som launch control och dessutom så kan man bränslereglera med bredbandslambdan
          Last edited by Fuel; 20 August 2016, 10:15.
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • RP Labs? Har du en länk till dom?

            Å underbart att du ändrade dig
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • http://rp-lab.com/map_editor.shtml
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • I samband med att jag snart ska mappa bilen så har jag bytt till orginal chippet för att ha något att utgå ifrån.
                Intressant är att jag på fullgas och max laddtryck ligger på tok för fett, nästan 8:1. (3 bars btr istället för original 2,5).

                Med evocars chippet som jag tror att jag har låg jag på 11-12:1

                Ska skicka in min ecu till rp lab på måndag.
                Last edited by Fuel; 27 August 2016, 16:40.
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • Originally posted by Freddan72 View Post
                  Hur går det?
                  Ecun är hos rp-lab, väntar på att de ska modda den och skicka tillbaka den.
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • Så imponerande att se att en tråd håller sig vid liv så här 10 år efter....
                    Har känt igen mig i en hel del du skrivit om och efter att jag bestämt mig för att återställa bilen till original värdena så mår både bilen och jag bra...
                    Hur går det för dig?
                    Hoppas du har bilen kvar?
                    Fiat Barchetta 98'
                    Fiat Coupé 16VT 94'
                    Fiat Stilo 1.6 Dynamic 02'

                    Comment


                    • Originally posted by Barchetta1 View Post
                      Så imponerande att se att en tråd håller sig vid liv så här 10 år efter....
                      Har känt igen mig i en hel del du skrivit om och efter att jag bestämt mig för att återställa bilen till original värdena så mår både bilen och jag bra...
                      Hur går det för dig?
                      Hoppas du har bilen kvar?
                      Haha man tackar =)
                      Det går väl okej för mig, det är mest tiden att hålla på med bilen som saknas samt att jag på senare tid prioriterat bankörning med hojen =) Men varje gång man ser på bilen när man går förbi den i garaget så häpnas man över hur pass unik coupén är.

                      - - - Updated - - -

                      Kort update:
                      ECU:n är modifierad. Istoppad i bilen och provstartad.
                      Bilen går bra på tomgång och låglast, går just nu på open-loop reglering (reglerar inte mot lambdasonden) och kallstartsproblemen är helt borta.
                      Nästa steg är att koppla om bredbandslambdan så att den går mot ECU:n. Då kan jag få loggning på bredbandslambdan och börja mappa ordentligt.
                      Riktigt trevligt med IAW mapeditorn, kan mappa live och i realtid se vilka celler i tabellerna som används.
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • I traditionsenlig anda så bjuder jag såklart även på en hojbild.
                        Denna från Anderstorp, fy fan vilken snabb bana!
                        Satte personbästa på gelleråsen i år med låga 1:15.

                        Click image for larger version

Name:	133A4587.jpg
Views:	1
Size:	106.1 KB
ID:	253314
                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • Nice! Ska dit på sön (men inte köra)
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Det ser så schysst ut!! Måste skaffa mc kort. Nu!
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • Perfekt med så mycket kunskap på forumet Har haft planer för min coupe i flera år, nu vet jag vem jag ska fråga

                              Comment

                              Working...
                              X