Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 7k.
    Katten som kostar
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • Nu har jag bytt tändspolar och bilen går bra igen :-) Inga misständningar!
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • Härligt.. Vill se bilen snart..!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Jo, förhoppningsvis så dyker jag upp på några bankörningar nästa år =)
          Vore kul att se din pärla också :-)
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • Update:

            Har i helgen rivit fronten på bilen.
            Planen är att få dit en FMIC som legat hemma och skräpat allt för länge. (Timpeyon FMIC)

            Jag tänkte även försöka dra om vissa rör lite, skulle finnas så mycket att optimera om insugsplenumet satt till vänster istället för höger!
            Tanken nu är iaf att försöka ha luftfiltret där den gamla IC:n satt. (SIP)

            Möjligen så flyttar jag bak batteriet för att frigöra lite plats under huven.

            Tanken är också att lossa grenrör+turbo för att dels fixa en liten läcka mellan grenrör och turbo, samt för att försöka stämma av grenröret mot turbo bättre och justera grundtryck.

            Nu när fronten är av har jag även blivit riktigt sugen på att få dit en modena front, det tråkiga är att den troligen inte passar så bra ihop med en fmic effektivitestsmässigt.
            Men en sån front på en röd coupé är lite av en "dröm".
            Blir det en front blir det självklart LE kjolar till.


            Går allt som det ska efter detta så kommer bilen att uppgraderas med kraftigare pump, större spridare och sen slutligen mappas mot E85.
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • Räknar du med får den e85 klar till sommaren?
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • Originally posted by 84jr0
                Räknar du med får den e85 klar till sommaren?
                Om allt går problemfritt - Ja (:

                Lite offtopic: Måste säga att dom där fälgarna+kjolarna passar din bil riktigt bra! Stor förvandlig mot hur den såg ut förut.
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • Originally posted by Fuel
                  Om allt går problemfritt - Ja (:

                  Lite offtopic: Måste säga att dom där fälgarna+kjolarna passar din bil riktigt bra! Stor förvandlig mot hur den såg ut förut.
                  Jag ser fortfarande fram emot att se vad din bil har att ge speciellt efter e85 konverteringen.

                  Tack för komplimangen om min bil
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Fuel, vad tror du om Zenderfronten? Den lär ge bra med luft till FMIC skulle jag tro.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Originally posted by per
                      Fuel, vad tror du om Zenderfronten? Den lär ge bra med luft till FMIC skulle jag tro.
                      Tycker även den har för liten öppning för FMIC:en. Dessutom ogillar jag den skarpt

                      Men R-tuning fronten dock, den tror jag på. Skulle gärna beställa en sån, men vet inte riktigt om dom ens säljer den?
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • Originally posted by Fuel
                        Tycker även den har för liten öppning för FMIC:en. Dessutom ogillar jag den skarpt

                        Men R-tuning fronten dock, den tror jag på. Skulle gärna beställa en sån, men vet inte riktigt om dom ens säljer den?
                        De har inte R-fronten.
                        Har du kollat in PIU fronten den är lite liknande?
                        Click here to visit Raceitaly
                        ______________
                        Fiat Coupe 20VT Plus -99
                        Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                        Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                        Acura Legend 3,2l V6 -91
                        SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                        "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                        Murphy´s law.

                        Comment


                        • Originally posted by viksson
                          De har inte R-fronten.
                          Har du kollat in PIU fronten den är lite liknande?
                          Nej den har jag inte sett..
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • Originally posted by Fuel
                            Nej den har jag inte sett..

                            http://www.autods.net/gallery/art17w/
                            Click here to visit Raceitaly
                            ______________
                            Fiat Coupe 20VT Plus -99
                            Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                            Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                            Acura Legend 3,2l V6 -91
                            SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                            "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                            Murphy´s law.

                            Comment


                            • Originally posted by viksson
                              http://www.autods.net/gallery/art17w/
                              Oj, den var inte helt fel..
                              Last edited by Fuel; 26 February 2008, 00:37.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • Originally posted by 84jr0
                                Jag ser fortfarande fram emot att se vad din bil har att ge speciellt efter e85 konverteringen.

                                Tack för komplimangen om min bil
                                Jag med.. (:
                                Men jag har en känsla av att det kommer att bli början på en lång resa.. en lång resa med en jävla massa byten av bromsar, kopplingar, drivknutar och säkert annat.. heh..

                                (:
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X