Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Gustaf
    Vad belv de för grenrör nu då Ivan?
    Det vart ett grenrör från en italienare, med avstämda rör.

    Inget supersprint mao :-)
    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

    Comment


    • #32
      Originally posted by per
      Grenröret på 16VT är väl verkligen nåt att byta ändå så.. Grattis!
      Ja, utbyte ska ju ge en hel del vrid. Precis vad man vill ha om ska ha kvicka accelerationer! :-)
      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

      Comment


      • #33
        Verkar som att jag behöver göra en hjulinställning (Framdäcken är slitna på utsidan)

        Ingen som kan rekommendera något ställe i stockholmstrakten för hjulinställning på en coupé ?
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • #34
          Nämen kolla vad katten släpade med sig hem..

          :-)
          Attached Files
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • #35
            ..
            Attached Files
            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

            Comment


            • #36
              Är det en sport-katt?

              Comment


              • #37
                Är det från/till en EVO?
                Click here to visit Raceitaly
                ______________
                Fiat Coupe 20VT Plus -99
                Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                Acura Legend 3,2l V6 -91
                SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                Murphy´s law.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by MadMike
                  Är det en sport-katt?
                  Nej, en (inter)cool katt :-)
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by viksson
                    Är det från/till en EVO?
                    Aye! En evo6 ic!

                    :-)
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Fuel
                      Aye! En evo6 ic!

                      :-)
                      Kul.
                      Ibland har man ögonen med sig.
                      Lycka till med bilen nu.
                      Click here to visit Raceitaly
                      ______________
                      Fiat Coupe 20VT Plus -99
                      Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                      Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                      Acura Legend 3,2l V6 -91
                      SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                      "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                      Murphy´s law.

                      Comment


                      • #41
                        Idag gjordes en hjulinställning på bilen.

                        STOR skillnad. Bilen var sänkt utan att man gjort hjulinställning. Man var verkligen tvungen att koncentrera sig när man körde snabbare än 140.

                        Nu efter hjulinställningen så är det inga problem alls i höga farter. (180+ och bilen var fortfarande stabil)
                        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                        Comment


                        • #42
                          Härligt!
                          Konstigt att så många glömmer framvagnsjusteringen efter sänk.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #43
                            I brist på annat att skriva så kan jag ju berätta om hur bra det gick för mig att handla grenrör med paypal.

                            För 2 veckor sedan så beställde jag ett grenrör av en kille i italien. Tänkte att jag ville prova pröjsa med paypal då jag aldrig gjort det förut, har en kompis i webbranschen som är väldigt pro-paypal också.

                            Jaja, vi kom överens om ett pris och jag skickade då via bankgiro över pengarna till paypal.
                            Det visade sig att jag skickat lite för lite och med tanke på att det var påsk och jag inte ville vänta 6 dagar på att göra någon pyttetransaktion till paypal på 200kronor så tänkte jag att jag reggar ett konto på bruden med hennes kort och överför med visa på momangen. (Jag hade inte orkat skaffa visakort)
                            Sagt och gjort, jag fick 200kronor till på mitt paypal konto via en betalning från brudens paypalkonto.
                            Jag skickade då över stålarna till killen i italien.
                            Loggar in på paypal nästa dag och finner att det med stor text står "Account limited" :-(
                            Visade sig att paypal trodde att jag var någon bedragare eftersom jag fört över 200 kronor från brudens konto till mitt eget.
                            Har dom senaste veckorna skaffat visakort, skickat fax till usa med diverse räkningar och id för att bevisa att jag är den jag utger mig för att vara. Mitt konto är fortfarande inte återaktiverat. För nu måste jag även bevisa att bruden är den hon utger sig för o vara :-(
                            Något som skulle ta en dag har nu tagit över 2 veckor, och paypal har dessutom låst mina pengar.
                            "Paypal - privacy built in" Jo tjena, hur anonym är man egentligen om man måste skicka leg och dela med sig av räkningar.
                            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                            Comment


                            • #44
                              Shit va segt..
                              Har funkat för mig men det är inte helt smidigt kanske. Satte in pengar på kontot i början men då är det nästan omöjligt att få till exakt rätt belopp/valuta.. Så sen dess har jag bara kört Visakoden direkt i PayPal.
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by per
                                Shit va segt..
                                Har funkat för mig men det är inte helt smidigt kanske. Satte in pengar på kontot i början men då är det nästan omöjligt att få till exakt rätt belopp/valuta.. Så sen dess har jag bara kört Visakoden direkt i PayPal.
                                Ja, inte kul :-(
                                Jo, i mitt fall var det som så att vi först sa ett pris och då förde jag över pengarna, men sen ville han tydligen ha lite mer om det var paypal eftersom dom tar ut någon slags avgift.
                                Antar att det funkar rätt bra så länge man inte råkar ut för problem.
                                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                                Comment

                                Working...
                                X