Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel - 16vt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Paypal har en avgift på 3% när någon tar ut pengar.

    Personligen har jag inte haft ett enda problem med Paypal. Snabbt, smidigt och enkelt betalningsätt.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #47
      Originally posted by Freddan72
      Paypal har en avgift på 3% när någon tar ut pengar.

      Personligen har jag inte haft ett enda problem med Paypal. Snabbt, smidigt och enkelt betalningsätt.
      Jeg har paypal-konto linket til mitt VISA-kort, og på auksjoner der selger sier at paypal aksepteres, har det alltid gått helt problemfritt.
      Jeg har måttet betale 4% ekstra når selger som ikke selv har paypal skal motta penger. Likevel billigere enn bankoverføring

      Comment


      • #48
        Sådär, efter mycket strul hit och dit så är problemet med paypal äntligen löst!
        Pengarna är ivägskickade och förhoppningsvis får jag ett grenrör snart :-)

        För övrigt så har jag märkt att det försvinner lite lite glykol, har väl försvunnit en dl på 3 veckor.
        Bilen ryker lite vitt när den är väldigt kall. (Vid högre utetemp än 10-15 grader så är den OK)
        Den verkar täta till när den är varm så det är inget akut.
        Troligtvis är det något i toppen som inte är tätt.
        Detta blir nog något jag fixar i slutet av sommaren, då jag ändå tänkt plocka av toppen och skicka iväg den för genomgång och portning.


        Just nu funderar jag på vilka däck jag ska ha.
        Michelin pilot exalto pe2 215/40-R17 verkar det bli.
        (Däcken ska på innan bes som är senast 1a juli)
        3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

        Comment


        • #49
          Jahopp, gjorde ett kompressionstest på motorn idag.

          Cyl1: 11bar
          Cyl2: 8 bar
          Cyl3: 11bar
          Cyl4: 11bar

          :-(

          Blir nog o riva toppen en aning snabbare än vad jag planerat.

          Förklarar varför bilen går så kasst när den är kall
          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

          Comment


          • #50
            Aj..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #51
              Originally posted by per
              Aj..
              Är jäkligt förvånad själv, bilen går ju inte dåligt alls när den väl är varm. Ska försöka utesluta kolvringar.. hoppas hoppas..
              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

              Comment


              • #52
                Verkar inte vara kolvringarna, hällde i lite olja i cylindern men kompvärdet höjdes bara lite.
                Men kan inte vara säker, vore kul att slippa bygga om motorn mitt i sommaren =(

                Har märkt att bilen verkar dra olja ändå, kollade oljestickan och den var på min.

                Verkar vara någon jäkla förbannelse jag har, varenda bil jag köpt har jag mer eller mindre fått bygga om motorn på.
                3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                Comment


                • #53
                  Varit på semester i cypern den senaste veckan, såg inga coupéer men en hel del alfa romeo.

                  Tanken nu är att toppen ska av och skickas iväg för inslipning av ventiler, portning och planing.


                  Man har även kört runt i en sånhär, inte lika snabb som coupéen men ack så skoj :-)
                  Attached Files
                  3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                  Comment


                  • #54
                    Idag var man och polerade bilen!
                    Jäääääääklar vilken skillnad! Den röda färgen har verkligen framhävts, ser riktigt bra ut. Tog några kort, men dessvärre är korten långt ifrån lika bra som verkligheten. Bilen får någon slags "ljusröd" färg på korten.
                    Många blickar man fick på sig när man körde runt idag :-)
                    Attached Files
                    3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                    Comment


                    • #55
                      ....
                      Attached Files
                      Last edited by Fuel; 10 May 2007, 01:06.
                      3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                      Comment


                      • #56
                        SNYGGT! Såg ju oförskämt fräsch ut... impressed!

                        Edit: sänkning gör verkligen mycket... tycker det svarta längst ner är grymt fint som det är original - man kanske skulle ha skippat kjolpaketet själv. Vackert iaf.
                        Last edited by Aapan; 9 May 2007, 22:52.

                        Comment


                        • #57
                          .....
                          Attached Files
                          3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                          Comment


                          • #58
                            .......
                            Attached Files
                            3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Aapan
                              SNYGGT! Såg ju oförskämt fräsch ut... impressed!

                              Edit: sänkning gör verkligen mycket... tycker det svarta längst ner är grymt fint som det är original - man kanske skulle ha skippat kjolpaketet själv. Vackert iaf.
                              Ja precis som du säger.. när jag ville köpa coupé i början så var tanken att få på le kjolar och front.. men fan den är ju så jäkla vacker orginal så jag vet inte om jag vill göra något =)

                              EDIT: Ja det svarta längst ner är skitsnyggt! Såg en annan röd som var nedlackad, tycker inte det är inte lika snyggt

                              EDIT2: Ser nu också att det på fotona ser ut som att bilen har olika färger här o var, men så är det inte i verkligheten.. vettefan varför det blir så.. det enda som skiljer lite i färg i verkligheten är frontbumpern vs resten och bakbumpern vs resten.
                              Last edited by Fuel; 9 May 2007, 23:03.
                              3" DP, 100 cellers kat, FMIC, X-rör á la scaravelli, DV006, 0.64 Stage 3 T3/T04E trim 50 360 graders axiallager, bearbetad topp

                              Comment


                              • #60
                                Felet jag gjorde var att jag monterade kjolpaket innan sänkning... hade jag sänkt först hade det varit en annan femma. Hade varit intressant att se hur mina svarta fälgar funkat mot originaltrösklarna... men men, gjort är gjort. Som sagt... sänka QP:n gör underverk! Riktigt clean bil du har där!!

                                Comment

                                Working...
                                X