Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regatta 100S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Regatta 100S

    Jag fortsätter här eftersom det inte hör till köpåsälj längre...

    Jag skulle köpa en dragkrok till en bil men hittade en Regatta -86 med dragkrok och nya vinterdäck, skattad och besiktigad för 2000 spänn. Rosthög, tänkte jag direkt men den håller väl över vintern.

    Jag var och kollade på den och den såg helt ok ut, 12000mil två ägare, enda rosten fanns på bakdörrarnas insida nederkant. Inget lyse men det är väl alukontakterna bakom säkringslådan...

    Ja så det här ser ut att bli min vinterbil i år, en Fiat fast väldigt ful enligt min åsikt. Twincammotorn är ett plus, skulle vara kul att slänga in en 16V turbo där, den väger ju bara 1080 kg, nån som har en billig till salu ;-)

  • #2
    Jag vet ett par skrotar som har Croma Turbo-motorer... hehehee....

    www.bildelsbasen.se
    Last edited by per; 25 September 2002, 12:04.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Låter smart det där med rostskyddsmedlet
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #4
        Nån som har koll på vad man normalt bör pynta för en Croma Turbomotor på skroten?

        Per, har du kollat?

        (hemska planer smids i min hjärna...)

        Comment


        • #5
          Har inte kollat så noga, men det finns ett antal. Gå in o skicka en förfrågan så brukar det ju komma svar rätt fort.
          Jag gillar dina djävulska planer skarpt!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Ujj ujj. Använd aldrig dom där "strömtjuvarna" bilen har ett helt nätverk av såna som har slutat att fungera och i och med det så har verkstaden lagt dit ännu fler...

            Nu har jag bara en förbrukare som inte funkar iaf. Ngn som har ett kopplingsschema till Regatta, jag skulle bli jätteglad om jag fick en kopia?

            Det var faktiskt en positiv överaskning att köra Ragatan, nästan lite "sportig" i uppförandet, stabil på landsväg och förhållandevis tyst också. Motorn känns sååå klen jämfört med Coupen men den gör ändå 180+, så jag tror att den är ok.

            Hrm, jag såg senaste kamremsbytet i serviceboken. Det var 6000 mil sedan (1994). Nu vet jag vad jag har att göra...

            Comment


            • #7
              Grattis till kapet!
              Och några tusen mil till kan du ju köra med den kamremmen?
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Den är ju ganska pigg! Den kändes som en slöhäck jämfört med Coupen som nog antagligen har 40-50 hk till. Växlar man flitigt och sent så visslar jag förbi 205GTI , nåväl de två som har jämfört med iaf ;-)

                Comment

                Working...
                X