Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 20VT - Blåa faran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kom vi fram till hur kretserna ser ut_?
    Om ena kretsen är för bakhjulen har de mkt mindre kraft så det kan upplevas som om all kraft är borta..?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Originally posted by per View Post
      Kom vi fram till hur kretserna ser ut_?
      Om ena kretsen är för bakhjulen har de mkt mindre kraft så det kan upplevas som om all kraft är borta..?
      Så kan de vara
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • Så ser den ut på bägge sidor, fet smäll i A-stolpe bla.
        Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	110.6 KB
ID:	249387
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • Helsike så trist.. Men det ser ändå reparerbart ut?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • De går att fixa men kostar Var hitta en billigare bromsservo än coupe teile ngn som har koll - har letat nu i 3 timmar utan annat resultat än 535ęros
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • Om engelska grejor funkar så hade jag provat på fccuk eller ebay.co.uk.
              Finns där inget just nu så kolla med de som skrotar sina bilar på dessa sidor. De har kanske inte lagt ut allt.
              Ebay.de kanske?

              Lycka till
              Goran
              Sportbilshistoria:
              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
              06-10 Porsche 924 N/A -83
              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

              Comment


              • Vad säger försäkringsbolaget?
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • Har bromsservon gett upp? Det som är orsaken? Läskigt i så fall!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • Inte bara backventilen till vakuumservon? Kan ju paja så man får laddtryck där istället - ingen servo eller typ tvärtom!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • De kan de vara?
                      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                      S/y Mascot
                      S/y Rebell
                      20vT
                      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                      Comment


                      • Det har inte läckt ut nån vätska då så det bara är bromsrören?
                        Jag bytte bara bromsrören, luftade bromsarna o hällde i ny vätska, sen var de som nytt =)
                        Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                        Comment


                        • Nej fattades ingen bromsvätska tror ja, fick du larm på låg nivå?

                          Pyset som kommer om du trampar på bromsen ska inte vara där tror jag
                          Last edited by pazzo; 3 June 2014, 21:43.
                          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                          S/y Mascot
                          S/y Rebell
                          20vT
                          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                          Comment


                          • Originally posted by pazzo View Post
                            Nej fattades ingen bromsvätska tror ja, fick du larm på låg nivå?

                            Pyset som kommer om du trampar på bromsen ska inte vara där tror jag
                            Nej jag fick aldrig nått larm om det förens det var försent!
                            Lampan började lysa direkt efter jag bromsade (och inget hände).
                            Och när ja nu fyllde på bromsvätska, så behövdes det över en halvliter. Så de mesta hade väl åkt ur. (Behållaren rymmer väl 0,58 liter har ja för mig)
                            Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                            Comment


                            • :-/ Surt broder..
                              Grejerna du behöver finns på ebay, fast med frakt blir det tyvärr kostsamt ändå.
                              Bildesbasen har dörrarna och speglarna om du behöver
                              JH

                              20vT

                              Comment


                              • Tack! Dörrar spegel och mer är ordnat till mycket humant pris

                                - - - Updated - - -

                                Almir: får se? Bromservo backventil eller något där, all vätska är kvar tror jag
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X