Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe 20VT - Blåa faran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja det bör ju kunna fixas..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #32
      Originally posted by per
      Ja det bör ju kunna fixas..
      Tycker jag också men verkar inte va ett problem just på telefon allafall
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #33
        Originally posted by pazzo
        Tycker jag också men verkar inte va ett problem just på telefon allafall
        Läget just nu:

        Kvarstående brister.

        framvagn: hjul ej i linje skillnad ca. 1cm. (v-framhjul bakom de högra! )

        hjulställ: skrapljud, knak (ofta vid högersväng) ev. dammskydd v. Framhjul (löst, låg mot bromsskiva)

        baklucka: h-hörn ej i linje med kaross.
        • Samt gummilist sitter fel (räcker ej runt)

        hasplåt: ej monterad

        kofångare bak: svart lackeras blått.

        baklyktor höger sida: lack i springa runt lampor. (droppar)

        underrede: lyftmärken på bägge sidor, framför framstolar (golv upptyckt osv.)
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #34
          Originally posted by pazzo
          Läget just nu:

          Kvarstående brister.

          framvagn: hjul ej i linje skillnad ca. 1cm. (v-framhjul bakom de högra! )

          HJULEN INMÄTTA TYDLIGEN NGT. ANNAT problem typ kjol ed.....

          hjulställ: skrapljud, knak (ofta vid högersväng) ev. dammskydd v. Framhjul (löst, låg mot bromsskiva)

          PÅ VÄG att fixas....

          baklucka: h-hörn ej i linje med kaross.
          • Samt gummilist sitter fel (räcker ej runt)

          PÅ VÄG att fixas samt lackas om utan sliprosor synliga genom färken mm.

          hasplåt: ej monterad

          FIXAS på g.

          kofångare bak: svart lackeras blått.

          Lackad

          baklyktor höger sida: lack i springa runt lampor. (droppar)

          Fixat

          underrede: lyftmärken på bägge sidor, framför framstolar (golv upptyckt osv.)

          Fixas... på g,
          kanske skada efter bärgare......

          Efter midsommarhelgen (+) kanske den är färdig hoppas jag

          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #35
            Är det 2 bulor upp framför stolarna fram så skulle jag gissa att någon på verkstaden kanske lyft bilen på de där fästena under bilen som ser ut som lyftpunkter men egentligen används vid riktning av bilen eller vad de nu används till. Men de håller inte att lyfta bilen på, golvet ger sig.....
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

            Comment


            • #36
              Originally posted by novisen
              Är det 2 bulor upp framför stolarna fram s.....
              Två avlånga märken, skulle kunna vara från lyftarmar på en biltransport, punto auto har dragit ut golvet nu med hjälp av stora glidhammare, tydligen var dom tvugna att borra hål i golvet för att få ut de...........
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #37
                Originally posted by novisen
                Är det 2 bulor upp framför stolarna fram så skulle jag gissa att någon på verkstaden kanske lyft bilen på de där fästena under bilen som ser ut som lyftpunkter men egentligen används vid riktning av bilen eller vad de nu används till. Men de håller inte att lyfta bilen på, golvet ger sig.....
                Vilka fästen menar du??
                Har du foto?
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment


                • #38
                  det ska vara veck undertill bilen iaf...dessa veck o små hål är från fabrik när chassiet gick på linan.
                  With great power comes the bitches
                  Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                  Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                  Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                  Comment


                  • #39
                    dessutom gör vecken att karossen blir vridstyvare...så en "bucklig" och "korrugerad" undersida är bra för vridstyvheten i längdriktningen...

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by alx
                      Vilka fästen menar du??
                      Har du foto?
                      Kollar du under bilen sitter det 2 utbyggnader i golvet som ser ut att vara som gjorda för att lyfta bilen med garagedomkraft eller sådan där lyft med 4 armar (har du dem och tittat under bilen så vet du vilka jag menar, förra året fick jag säga till på besiktningen att de inte kunde lyfta där). Men golvet håller inte för bilens vikt, har du tur gör den det, men annars har du 2 fina bulor upp i kupen, jag har i punton, en på vardera sidan nämligen. Rätt trist.... Är hål i dem också, tror att de används för att hålla i bilen under lackering eller om de är till för att rikta bilen eller något sådant, vet faktiskt inte. Men de är i alla fall inga lyftpunkter.
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by novisen
                        Kollar du under bilen sitter det 2 utbyggnader i golvet som ser ut att vara som gjorda för att lyfta bilen med garagedomkraft eller sådan där lyft med 4 armar (har du dem och tittat under bilen så vet du vilka jag menar, förra året fick jag säga till på besiktningen att de inte kunde lyfta där). Men golvet håller inte för bilens vikt, har du tur gör den det, men annars har du 2 fina bulor upp i kupen, jag har i punton, en på vardera sidan nämligen. Rätt trist.... Är hål i dem också, tror att de används för att hålla i bilen under lackering eller om de är till för att rikta bilen eller något sådant, vet faktiskt inte. Men de är i alla fall inga lyftpunkter.
                        Jo de var lyft på förstärkningarna så att det skrynklat sig en aning, men det såg ut som om något glidit på plats från fronten som att man har skjutit under något som har varit för högt därav misstanken om bärgare som orsak....

                        Hålet var dom tvugna att göra för att dra tillbaka golvet medelst glidhammare.

                        Hursomhelst är hela saken kanske är klar snart och den har varit och är j.....t trist
                        Last edited by pazzo; 28 June 2007, 20:51.
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #42
                          hehe såg din bil på verkstan Pazzo
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Ante
                            Har du bild? Jag förstår inte vilken del du syftar på.
                            Har ingen bild men balken, går längsmonterad mitt under fotutrymmet på bägge sidor parallellt med tröskeln men 40cm. längre in.

                            Hålet fick dom göra för att böja/slå tillbaka golvet med glidhammaren....

                            ska dit imorgon å kolla på patienten

                            Flammie kände en vibration i kraftfältet, så de var du
                            Last edited by pazzo; 28 June 2007, 21:04.
                            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                            S/y Mascot
                            S/y Rebell
                            20vT
                            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                            Comment


                            • #44
                              Lackat nu ser jag! Mkt stilrent, I like..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #45
                                Patienten mådde ok

                                kan nog få åka hem snart....
                                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                                S/y Mascot
                                S/y Rebell
                                20vT
                                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                                Comment

                                Working...
                                X