Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    de va nog min saka du se. svart tak o baklucka? skärmbreddad?
    2 finnish first u first have 2 finnish

    Comment


    • #32
      japp!....shysst den är väldigt snygg byggd!
      Med en blandning av pesto och bensin ;-)

      Comment


      • #33
        Jag har spottat en ascool GT på min tomt som behöver en ny topp innan jag kan ut och åka med den!!! AAAAAAARGH....

        Comment


        • #34
          Novitec Punton

          Novitec Punton omtalad på detta forumet står på min gata (Byalagsgatan vid Kyrkbytorget i GBG). Så vill någon se den in real life så är det bara att passa på!
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #35
            Re: Novitec Punton

            Originally posted by rask
            Novitec Punton omtalad på detta forumet står på min gata (Byalagsgatan vid Kyrkbytorget i GBG). Så vill någon se den in real life så är det bara att passa på!
            Ta ett kort på den så slipper man åka till Gbg och ev. bli besviken.

            Comment


            • #36
              Precis ta ett kort och lägg upp. Jag är en av dem som måste bli överbevisad Bara för att jag har grejer från tex cadamuro gör inte min bil officiell cadamuro bil
              Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

              Comment


              • #37
                Hmm, får se om det kan bli en bild någon dag men den står här med ett par böteslappar på rutan och punka ett bakdäck och har gjort så en månad nu så den borde inte röra på sig.

                Definitiv den bilen som var omnämnd som "Novitec"-Punton dock. Fullt med emblem och även Ferrarimärkena på Framstolarna. Så det är iaf rätt bil vi pratar om, sedan om det verkligen är någon Novitecdemobil eller någon som stuckit en massa Novitekprylar på den är det svårt att sia om.
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #38
                  Originally posted by rask
                  Hmm, får se om det kan bli en bild någon dag men den står här med ett par böteslappar på rutan och punka ett bakdäck och har gjort så en månad nu så den borde inte röra på sig.

                  Definitiv den bilen som var omnämnd som "Novitec"-Punton dock. Fullt med emblem och även Ferrarimärkena på Framstolarna. Så det är iaf rätt bil vi pratar om, sedan om det verkligen är någon Novitecdemobil eller någon som stuckit en massa Novitekprylar på den är det svårt att sia om.
                  Har man behandlat en bil så, då är nog mycket annat skabbigt också. Den blir nog svår att slumpa bort till och med. Tragiskt.

                  Comment


                  • #39
                    Jag var så nyfiken så jag frågade Novitec om de har gjort någon Punto GT. Här är svaret:

                    Dear Marco,
                    We have done many showcars in the past. If you can send us a picture maybe someone can remember.
                    Thank you
                    Regards Sabine Mit freundlichen Grüßen / Best regards Sabine

                    PlatzerVerkauf / Sales NOVITEC Automobile GmbH D-87778 StettenTelefon / Phone: + 49 (0) 8261 / 21348 Fax / Fax-no: + 49 (0) 8261 / 21640E-Mail: platzer@novitec.comInternet: www.novitec.com Amtsgericht Memmingen: HRB 5813Ust.-IDNr: DE 186674353 Geschäftsführung: Wolfgang Hagedorn


                    Mysteriet tätnar
                    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                    Comment


                    • #40
                      Kom igen då!
                      Attached Files
                      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                      Comment


                      • #41
                        Tänkte fråga vad ni tror att min Punto GT 1995 har på ett ungefär i hästkrafter. (Orginal 136hk)

                        Det som är gjort:

                        --> Seb-Chippet
                        --> Uppställt ladd (1.3bar)
                        --> Värre kam (Vet enbart att de ska vara en värre variant)
                        --> Planad topp
                        --> Större intercooler
                        --> grövre avgasrör med racekatt
                        --> Dump och öppet luftfilter

                        Svårt att säga exakt hur mycket det kan vara, men någon som vågar gissa? Mvh

                        Comment


                        • #42
                          Kör den på rullar och mät!
                          160..?
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #43
                            Är det en tävling? Vad vinner man om man gissar rätt? 167 är ett trevligt primtal, så det tänker jag gissa på...

                            Comment


                            • #44
                              vad kan man säga,,,

                              står en gul liten sak på gräsmattan sen i går natt*L*
                              En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

                              Comment

                              Working...
                              X