Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Uno Turbo El/ Motor PROBLEM!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Om det inte är nå spec på Unon så startar i regel pumpen även fast man inte har nån gnista.


    //PP
    Porsche 996 C2 -00
    Volvo V60 D3 -12

    Comment


    • #17
      Originally posted by ParkPre
      Om det inte är nå spec på Unon så startar i regel pumpen även fast man inte har nån gnista.


      //PP



      Ja jag tycker det jag åxo..har aldrig vart med om att det inte startat pga att det inte är gnista..

      Comment


      • #18
        Har du kollat sladdarna under expansionskärlet?
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #19
          Sant, brukade vara riktigt muggigt där..
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Kanske du kan finde hjælp her:
            (Service and repairmanuals)

            http://www.autohenter.dk/pdf/

            .
            /John Sahl
            http://www.autohenter.dk/newengine.htm

            Comment


            • #21
              Originally posted by per
              Sant, brukade vara riktigt muggigt där..

              ja där var det riktigt murket! var ingen direkt "el central" mest massa sladdar som man drigt förbi bara.. hitta en grov plis kabel som inte gick till nått!? kom från batteriet men sen så sluta den..

              Comment


              • #22
                Originally posted by UnoTurboDenmark
                Kanske du kan finde hjælp her:
                (Service and repairmanuals)

                http://www.autohenter.dk/pdf/

                .

                Man Tackar!! Nu har jag ju iallafall en service manual

                Comment


                • #23
                  Mäter du något i felsökningen? Annars så är det bara attt mäta bakåt från rellät..
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jens
                    Mäter du något i felsökningen? Annars så är det bara attt mäta bakåt från rellät..

                    Ja jag har mätt litegrann... vet att jag har ström in i tänspolen när jag har nyckeln vriden i första läget 12v sen 10 v när jag matar på starten! men det blir ingen gnista av det hela.. och på pumpen har jag inge ström alls... Och reläet slår till när jag vrider på tändningen så jag har ström dit iaf! men får ingen ström till varken spridare eller bränslepump

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by buttrus
                      Ja jag har mätt litegrann... vet att jag har ström in i tänspolen när jag har nyckeln vriden i första läget 12v sen 10 v när jag matar på starten! men det blir ingen gnista av det hela.. och på pumpen har jag inge ström alls... Och reläet slår till när jag vrider på tändningen så jag har ström dit iaf! men får ingen ström till varken spridare eller bränslepump
                      relät har ju flera funktioner..går pumpen om du öppnar relät och trycker in den..? För pumpen gick med strömmatning va?
                      Följ upp alla sladdar till relät att det finns ström fram till den.
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Jens
                        relät har ju flera funktioner..går pumpen om du öppnar relät och trycker in den..? För pumpen gick med strömmatning va?
                        Följ upp alla sladdar till relät att det finns ström fram till den.

                        sitter det en pump i tanken också? Den vanliga pumpen (sitter på höger sida vid bakhjulet) går att tvångsmata om man kopplar på ström från ett annat batteri.. då går pumpen men dessvärre öppnas inte spridarna så bilen startar inte iallafall..Sen har jag ju ingen gnista heller, alla kablar till reläet är vita svårt att veta vilken som är till vad..men kablarna från pumpen går alltså direkt till reläet? reläet klickar till när jag vrider på tändningen men jag har ingen ström till pumpen iallafall.. Vad ska jag trycka in? det som ser ut som en lite brytar spetts i reläet, det som gör att jag får kontakt!?

                        Comment


                        • #27
                          exakt, slut relät med fingret.. man får dra av plastkåpan på den först..
                          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                          X1/9
                          www.kallebacksmotor.se

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Jens
                            exakt, slut relät med fingret.. man får dra av plastkåpan på den först..

                            okej kan ju vara värt att prova! du tänker på att om det skulle vara så att det inte vart ordentlig kontakt där.. Jaa men jo det är ju mycket möjligt ska prova det när jag kommer hem. är i sthlm idag och imorgon.

                            Comment


                            • #29
                              Det finns ingen pump i tanken. Bara den utanför.
                              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                              Comment


                              • #30
                                Vill tacka för all hjälp jag fått med min fiat uno! hittade felet idag! efter nästan 1 års slit så hängde det på 3 saker brott inne i bränslerelä,brott på kabel mellan batteri och relä och slutligen brott på + kabeln till bränsle pump.. å hur allt detta kunde säcka ihop av ett simpelt motorstopp vet jag inte...men nu går den igen iaf!


                                Tack!

                                Peter

                                Comment

                                Working...
                                X