Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 30 of 30

Thread: Fiat Uno Turbo El/ Motor PROBLEM!!

Fiat nybörjare
    Originally posted by per
    Sant, brukade vara riktigt muggigt där..

ja där var det riktigt murket! var ingen direkt "el central" mest massa sladdar som man drigt förbi bara.. hitta en grov plis kabel som inte gick till nått!? kom från batteriet men sen så sluta den..

Fiat nybörjare
    Originally posted by UnoTurboDenmark
    Kanske du kan finde hjælp her:
    (Service and repairmanuals)

http://www.autohenter.dk/pdf/

.

Man Tackar!! Nu har jag ju iallafall en service manual

MEMBER Jens's Avatar
    Mäter du något i felsökningen? Annars så är det bara attt mäta bakåt från rellät..

Fiat nybörjare
    Originally posted by Jens
    Mäter du något i felsökningen? Annars så är det bara attt mäta bakåt från rellät..

Ja jag har mätt litegrann... vet att jag har ström in i tänspolen när jag har nyckeln vriden i första läget 12v sen 10 v när jag matar på starten! men det blir ingen gnista av det hela.. och på pumpen har jag inge ström alls... Och reläet slår till när jag vrider på tändningen så jag har ström dit iaf! men får ingen ström till varken spridare eller bränslepump

MEMBER Jens's Avatar
    Originally posted by buttrus
    Ja jag har mätt litegrann... vet att jag har ström in i tänspolen när jag har nyckeln vriden i första läget 12v sen 10 v när jag matar på starten! men det blir ingen gnista av det hela.. och på pumpen har jag inge ström alls... Och reläet slår till när jag vrider på tändningen så jag har ström dit iaf! men får ingen ström till varken spridare eller bränslepump
    relät har ju flera funktioner..går pumpen om du öppnar relät och trycker in den..? För pumpen gick med strömmatning va?
    Följ upp alla sladdar till relät att det finns ström fram till den.

Fiat nybörjare
    relät har ju flera funktioner..går pumpen om du öppnar relät och trycker in den..? För pumpen gick med strömmatning va?
    Följ upp alla sladdar till relät att det finns ström fram till den.

sitter det en pump i tanken också? Den vanliga pumpen (sitter på höger sida vid bakhjulet) går att tvångsmata om man kopplar på ström från ett annat batteri.. då går pumpen men dessvärre öppnas inte spridarna så bilen startar inte iallafall..Sen har jag ju ingen gnista heller, alla kablar till reläet är vita svårt att veta vilken som är till vad..men kablarna från pumpen går alltså direkt till reläet? reläet klickar till när jag vrider på tändningen men jag har ingen ström till pumpen iallafall.. Vad ska jag trycka in? det som ser ut som en lite brytar spetts i reläet, det som gör att jag får kontakt!?

MEMBER Jens's Avatar
    exakt, slut relät med fingret.. man får dra av plastkåpan på den först..

Fiat nybörjare
    exakt, slut relät med fingret.. man får dra av plastkåpan på den först..

okej kan ju vara värt att prova! du tänker på att om det skulle vara så att det inte vart ordentlig kontakt där.. Jaa men jo det är ju mycket möjligt ska prova det när jag kommer hem. är i sthlm idag och imorgon.

Stressfläkt åt folket ! TurboB's Avatar
    Det finns ingen pump i tanken. Bara den utanför.

Fiat nybörjare
    Vill tacka för all hjälp jag fått med min fiat uno! hittade felet idag! efter nästan 1 års slit så hängde det på 3 saker brott inne i bränslerelä,brott på kabel mellan batteri och relä och slutligen brott på + kabeln till bränsle pump.. å hur allt detta kunde säcka ihop av ett simpelt motorstopp vet jag inte...men nu går den igen iaf!

Tack!

Peter