Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bankörning på Kinnekulle med Alfaklubben 4 augusti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bankörning på Kinnekulle med Alfaklubben 4 augusti

    Nästa Alfamöte är på Kinnekulle lördagen den 4 augusti. Banan är minst sagt kurvig och inte idealisk för Coupen men väldigt rolig att brottas med. En klassiker för Track-Day entusiasten.

    Även icke medlemmar Club Alfa Romeo är välkomna och bankörningen kostar då 750 kr istället för 500 för medlemmarna.

    Info från Alfaklubben:

    Anmälan
    Du anmäler dig till ett banmöte genom att sätta in banmötesavgiften på PG 228541-9.
    Om du saknar SBF förarlicens betalar du avgiften för PR-licensen samtidigt.
    Om du betalar via Internetbank räcker det att du anger följande på inbetalningen:
    - medlemsnummer om du är medlem i CAR
    - vilket banmöte och vilken klass du vill köra i
    - bilmodell
    - emailadress eller mobiltelefonnummer

    Mer information på www.alfaromeo.org under Banmöten. Bara för att man har en snabb bil med många hästkrafter innebär inte att man med automatik ska anmäla sig till A-klassen. Särskilt på Kinnekulle kör små rostiga Alfa 33r cirklar kring en ban-ovan Coupeägare oavsett hk. Var lite ödmjuka. Det brukar gå bra att klassa upp sig under dagen och det är klokt att börja mjukt och successivt tänja på gränserna. Kinnekulle sliter framdäck hårt och kan lätt käka upp däcksmönstret på en framhjulsdriven bil på en dag.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

  • #2
    TurboB

    Jag trodde vi hade bestämt att vi inte skulle släppa förbi Alforna??

    Skämt å sido. Jag hoppas bli klar med bilen till Kinnekulle. Ska få monterat Bilsteindämparna, bakre krängningshämmare och camberbultar innan Kinnekulle.

    Funderar du på att köra i A-klassen?

    För oss CAR medlemmar så är den sista anmälningsdag för den lägre avgiften: 2007-07-20
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Jag har inte för avsikt att släppa förbi nån Alfa! Tänkte bara flagga upp lite försiktigt så ingen nykommen banåkare går och skjuter sig när dom blivit omkörda av en 33a. Eller börjar ta i så mycket att han sätter bilen i räcket.

      Du kommer behöva camberbultarna...

      Nja, jag börjar i B så får vi se. Kinnekulle straffar både framhjulsdrift och turbobilar rätt hårt även om jag betade av rätt många fordon i slutet av dan den 6 juni när Per och jag var där senast.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Vi får hoppas på bra väder. Just nu känns det som hela sommaren ska regna bort

        Inga fler som funderar på Kinnekulle?
        Last edited by Freddan72; 13 July 2007, 11:12.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Vi kan iaf vara säkra på att trafiken flyter bättre än sist (6 juni) så då kan vi kanske slippa risken att bli påkörda av rostiga 33or iallafall..
          Med lite tur slipper vi även sturska Golf R32 förare som vägrar släppa förbi.

          Jag kommer nog, iförd en vintage Fiat med bakhjulsdrift denna gång. Inte snabb men rolig på Kullen!
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Najs Per!

            Om Coupéns fälgar funkar på den så kan du köra med r-däck.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Så! Anmäld till klass B
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #8
                Schysst. Vi kommer få kul. Här är en bild från förra året.
                Attached Files
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #9
                  Missade att säga att jag också har anmält mig till klass B

                  Just nu är vi fyra: per, alx, TurboB och jag. Inga fler??
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #10
                    Har inte anmält än men ska försöka göra det när jag slipper nuvarande modem.. Är uppe i vildaste Värmland just nu.
                    Kul att vi blir många!
                    Jag kör nog gatdäck, de är redan slitna och Coupens fälgar har alldeles för stor offset. Om inte nån har spacers att låna ut förstås..
                    Last edited by per; 16 July 2007, 21:26.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      En bild från 2000:
                      Attached Files
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Satan det är ett bröllop den 4e, glömde helt bort, sorry.. Bajs.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Det är inte bra. Hoppas du kan komma iväg till Mantorp den 15 september i alla fall. Jag uppskattar fartbilden på Argentan.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Ingen som glömt bort bankörningen nu på lördag den 4 augusti på Kinnekulle? Det finns fortfarande platser kvar så om ni har nåt körbart, passa på. Tre Couper från SFK är anmälda. En Punto kanske? eller någon annan Coupe eller 124 eller vad som helst.
                            Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                            Comment


                            • #15
                              Turbo, jag åker från Gbg ca 06.30. Ses i depån 08.00
                              Har du pump till däcken?
                              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                              Min projekttråd - 19T
                              Min Youtube kanal
                              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                              Comment

                              Working...
                              X