Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupe-Spotting

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Såg en mörkblå (den vanligaste tråkiga färgen) Coupe parkerad i Malmö vid den större gatan utanför akuten (finns ett garage vid sidan om) i helgen =)

    Sen stod ja me bilen brummandes mysigt i tomgång i solnedgången igårkväll och väntade på en kebabrulle i e sån vagn i Malmö, så kommer det fram två äldre män och frågar typ Vad Fan är de för bil!? Så sa ja en Fiat. Dem bara Fiat!?? Jag japp, fiat coupe =)

    Helvete sa dem...vad är det för motor? Såsa ja den turbolösa 2.0:an, finns även me turbo. De va som fan, vilken bil, inte en aning om att Fiat kan göra en sån bil

    Haha... De va allmänt trevligt faktiskt =)
    Och då är den helt original utseendemässigt, inte ens hunnit slänga på sommarfälgarna..
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #47
      Jag har en gul coupé som är lite småstylad och innan det hade jag en riktigt snygg bmw 325 coupé och jag kan säga det att jag fick inte hälften så mycket bra kommentarer om bmw:n som jag har fått för fiaten. Det är heller aldrig någon som vet vad det är för bil men det kommer fram folk nästan varje dag jag är ute å bränner och ger bilen komplimanger.
      Slutsatsen är alltså denna: Om du inte har en Fiat Coupé, köp en idag!
      The only difference between men and boys is the price of the toys!

      Comment


      • #48
        En blå idag på E4 söderut vid Järva krog körde om flitigt i vänster filen. Jag var på väg norrut, någon som känner sig träffad?

        Edit: En Alfa 156 2.0 TS som rejsade mot mig på väg från Kista... de gå fint de Alforna, ingen härifrån antar jag.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #49
          Originally posted by Freddan72
          Jag såg en röd 20vt (LE tror jag) vid gasklockan runt 13 idag. Någon som känner sig träffad?
          Jag körde förbi med min röda LE ungefär vid den tiden, måste ha vart min Lady in red : )

          Comment


          • #50
            Såg en mörkgrå Coupe idag !
            Satt på bussen i nedre hällby (eskilstuna) och du körde förbi. Såg ut som en N/A modell, men han inte se riktigt.
            Första coupen jag sett i år ! tack för den, vem du nu var
            Tidigare bilar:
            Volvo 480ES 2006-2007
            BMW 320i E30 2007-2008
            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
            + nån volvo 740 samt volvo 240

            Comment


            • #51
              Såg en gul Coupé skymta förbi på Insider idag. Dom filmade i Helsingborg...undrar vems det kan ha varit.....hmmmm min bil stod ju parkerad där för ett tag sedan.....tufft....
              yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
              saab 9-5 2,3t -04
              Pontiac Firebird 67-77 drömmer

              Comment


              • #52
                Såg en röd Coupe idag vid Shellmacken vid Frillesås Dubbal utblås o röd o fin
                With great power comes the bitches
                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                Comment


                • #53
                  Tycker det börjar dyka upp allt fler Coupeer nu när solen tittar fram. Har i dagarna mött två st i Södertälje (trodde nästan jag var ensam). Den senaste mötte jag igår, ill-råsa!!! Har aldrig sett en sån färg på en Coupe förut.
                  Är det någon härifrån?
                  Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                  Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                  Comment


                  • #54
                    Körde om en i lördags uppe på elfsborgsbron i gbg Tror det stod Tina lr Lin bak på den...sprintblue
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Helleman
                      Tycker det börjar dyka upp allt fler Coupeer nu när solen tittar fram. Har i dagarna mött två st i Södertälje (trodde nästan jag var ensam). Den senaste mötte jag igår, ill-råsa!!! Har aldrig sett en sån färg på en Coupe förut.
                      Är det någon härifrån?

                      .kan det ha varit min? :-D Ha ha ha ha ha!!!!!!!
                      Attached Files
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by plant
                        .kan det ha varit min? :-D Ha ha ha ha ha!!!!!!!
                        Hehehe, om du har långt blont hår och pratar med väldigt ljus röst så... Dessutom hade den "racing bunny" klistermärken.
                        Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                        Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                        Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Helleman
                          Hehehe, om du har långt blont hår och pratar med väldigt ljus röst så... Dessutom hade den "racing bunny" klistermärken.
                          ...okej, jag drar mig ur! Det var väl inte jag då! :-D
                          /Giallo Ginestra

                          Comment


                          • #58
                            Tänkte bara kolla om Coupén ja såg tillhör ngn här på forumet, det var i torsdags (18/5) runt 15.30 i norrgående fil på E6:an mellan norra Malmö och Lund (i ösregnet)! Det var en grå/silvrig lr va man kallar den färgen =)
                            Jag körde då naturligtvis i motsatt riktning, mot Malmö i min gula Coupe =)
                            Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                            Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                            Mvh
                            Joksi

                            ¤ Garaget.org

                            ¤ Joksi.net

                            Comment


                            • #59
                              Coupé-spotting i Linköping idag

                              Såg en skinande gul Coupé vid Statoil i Linköping idag, vid 11-tiden. Någon här som hade vägarna förbi? :-)
                              Kör en Fiat Coupé 20V (VIS 154hk) från -10/98

                              Comment


                              • #60
                                tror d finns en gul i linköping, sett en några gånger ..
                                ps. tror jag såg din för någon vecka sen här i stan... =)
                                Min Coupé 360 Edition

                                Comment

                                Working...
                                X