Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 AC -69

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 124 AC -69

    Edit: Den skulle in in projekttråden, men jag fortsätter väl där när jag väl kommer igång.

    Tänkte börja ta tag i mitt projekt igen. Bilen har gått hårdtrimmad nu i flera år men jag har ändå inte "hunnit" justerat in kammarna och bestycka förgasarna rätt, den går fett fett. Nu har jag läkande grenrör och lite lustiga mekaniska ljud så det är väl dags att riva isär prylarna igen.

    Gjorde en liten testrunda för att ha nåt att jämföra med senare. Hastighetsmätaren är till en annan utväxling så den visar för lågt, samt lite större hjulomkrets. Jag har för mig att en GPS visade 100 med mätaren i 95.

    Sumpade 1:an men blev ändå rätt imponerad, jag har nog inte förlorat mer än en sekund på 5 år :-) Enligt tidkoden på bandet blev det ungefär så här:

    100 = 7,3
    95 = 6,9
    90 = 6,4

    http://hem.bredband.net/jonar/testrun.mpg
    Last edited by Jonas; 20 July 2007, 03:14.

  • #2
    Är det du som har en svart AC-coupé?
    Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
    Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
    Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

    Comment


    • #3
      Re: 0-100 Fiat 124 AC -69

      Originally posted by Jonas
      http://hem.bredband.net/jonar/testrun.mpg
      Hade glömt det klippet.. Hårdrock!
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Jepp svart.

        Comment


        • #5
          Haha! Då är det dig jag ska tacka för att jag håller på med min -68 nu! :-)

          Blev överaskat ifrånkörd av dig nån kväll i Luleå för några år sedan, det har bitit sig fast!
          Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
          Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
          Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

          Comment


          • #6
            Haha, kul!

            Comment


            • #7
              Haha! Din bil har varit lite som ett spöke, har bara sett den den gången när vi blev ifrånkörda. :-)

              Vad har du gjort med den bilen? Polarens BMW 330 d var i alla fall en lätt match!
              Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
              Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
              Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

              Comment


              • #8
                Jag har slängt bort all ljudämpning och annat onödigt tungt, och lagat karossen men det var över 10 år sedan så det är dags igen.

                Motorn är en 1756 cc. Toppen är fixad rätt mycket, större nedsvarvade ventiler, kapade styrningar, portad, planad osv. Det mesta utom ventilerna gjorde jag i garaget. 2x45 Dellorto. 42/82-kammar. Extraktor. Blocket är ett 132.AC1 med original högkompskolvar. Jag gjort ungefär de saker som Guy Croft rekommenderar för att få 170-180 hk.

                Allt är inte inställt perfekt. Den går lite fett på höga varv och jag har inga inställbara kamdrev. Men det blir väl nångång man har tid och pengar samtidigt...

                När hamnar din på vägarna?

                Comment


                • #9
                  Ordentligt moddad i alla fall!

                  Vad kör du med för växellåda, koppling och bakaxel?

                  Min bil ligger lite längre fram i tiden, troligtvis 2-3 år beroende på hur lång tid svetsningen och lackering kommer ta. I mitt nuvarande garage kan jag inte svetsa vilket gör att bilen måste rullas ut för svetsning, inte så kul under vintern :-/

                  Jag ska hem till morsan och farsan i Luleå över julen, finns det möjlighet att komma på ett studiebesök? :-)
                  Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                  Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                  Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                  Comment


                  • #10
                    Visst, men jag drar till päronen söderut. Men skicka ett mail kanske det går att lösa!

                    Comment


                    • #11
                      Förmodar att det är din annons? Hoppas att du inte "måste" sälja. Verkligen tuff hur som helst

                      http://www.blocket.se/lulea/Fiat_124....htm?ca=10&w=3

                      Comment


                      • #12
                        Man är ju onekligen lite sugen, det är ju din bil som gjorde att jag kör 124 AC idag! :-)
                        Fiat 124 Sport Coupé -69 - Original
                        Piaggio Vespa 150 -61 - Helrenoverad
                        Honda CB 750 -79 - Café racer projekt

                        Comment


                        • #13
                          Nytt boende och nytt jobb passar inte med en hobbybil. Jag kan ju ställa in den i någon lada i väntan på att jag får tid över men det är bättre att någon annan får leka med den. Men det gör ont i hjärtat...

                          Comment

                          Working...
                          X