Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bankörning i Norrland - Upprop !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bankörning i Norrland - Upprop !

    Så blev det ändå så att jag anmälde mig till Alfaklubbens senkomna tillskott i bankörningskalendern på Midlanda, Mittsverigebanan, den 11 augusti. Det verkar finnas platser kvar så för alla Fiat- och Alfaägare som bor i Norrland finns nu chansen att träffas på en riktig racerbana och köra skiten ur Bettan. Passa på.

    Information om träffen och hur man anmäler sig finns på http://www.alfaromeo.org eller i t.ex. Kinnekulletråden här på SFK:s träffar.

    Banan verkar rolig och ligger utanför Härnösand ca 45 mil från Stockholm och det kommer lite folk från här nerifrån. Övernattning kan tydligen ordnas för dryga hundringen. Vädret verkar bli hyfsat och som det ser ut nu slipper vi regn.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

  • #2
    Kör så det ryker TurboB!
    Längtar efter en första rapport.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Och det gjorde jag. Denna gång unvek jag att åka på tvären i 160 genom gruset i avåkningszonen utan testade att köra rakt fram på det asfalterade området i stället. Faktum är att det på det hela går mycket fortare?! Mitt nya insug hoppade som befarat av 2 gånger och förkortade två körpass något men är nu fixerad stadigt. Det vart mycket körtid. Jätterolig bana - riktig höjdare. Rekommenderas varmt.
      Attached Files
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Mats Forssen flyter rakt igenom skarpa chikanen innan långrakan - orättvist. Kan inte Togge sälja en byggsats sen så jag får köra bakhjulsdriven Coupe?
        Attached Files
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Miataklubben delade banan med oss. Startrakan och uppförbacken är lååång och tuuung om man (inte har turbo).
          Mer bilder finns i på CARs forum i "Eftersnack Mittsverigebanan".
          Attached Files
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            Kul! Man ser att Coupen är sänkt nu..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Om inte mina bromsskivor blivit glödheta efter 2mil normal motorvägsfärd hade jag tänkt åka upp dit. Förra gången körde jag med luft i stötdämparna, vill gärna se om man kanske kan köra lite snabbare om bilen har dämpare fram också och inte bara bak. Men men, en annan gång kanske. Lite synd faktiskt eftersom det passade mig tidsmässigt toppen att åka just den helgen.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                TurboB, du måste skaffa videokamera och stativ till din bil så vi får se lite action inifrån bilen!
                Så man får se lite spårval i första-person-perspektiv.

                Såg ut som du hade skoj!
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment

                Working...
                X