Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: bakre krängningshämmare Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: bakre krängningshämmare Coupe

    Nån som har en krängningshämmare bak till Coupen att sälja/skänka?
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

  • #2
    Har en original 20VT över...
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Funderade först på om jag skulle PM:a dig direkt eftersom jag vet att du bytte din. Jag gjorde lite jämförande studier på Midlanda i lördags och kom fram till (igen) att jag nog måste ha mer kräng bak för att få med mig hela bilen in i kurvorna utan att brottas så mycket. Min tanke är att om antingen montera dom dubbla om det går, eller styva upp en standard.

      Pelles 164:a har satt dubbla krängare bak och han får med sig bakvagnen på ett helt annat sätt.

      Give it to me... PM:a mig dina villkor.
      Attached Files
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Tror inte det skulle gå att ha dubbla som det ser ut.. Får inte plats väl?
        Köp en Whiteline som jag gjorde. Kanske en 24mm's t.om... Min 22mm gjorde ju ingen revolution även om det blev märkbart bättre.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          Köp en Whiteline som jag gjorde. Kanske en 24mm's t.om... Min 22mm gjorde ju ingen revolution även om det blev märkbart bättre.
          Ställer du upp med monteringsjobbet då Perra?
          Coupé 20VT LE -99 Svart
          Camaro V8 1LE -14 Röd
          Huracan V10 610-4 -14 Grå
          Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

          Comment


          • #6
            Köper du en 24 mm ARB kan du inte använda originalfästena. Fästena funkar precis med 22 mm ARB. Så det blir till att göra några i alu eller liknande material.
            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
            Min projekttråd - 19T
            Min Youtube kanal
            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

            Comment


            • #7
              Precis o precis, man får massera dem rejält!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Hmm. Hade för mig att Per berättade om hur bökigt det var att få dit den. Tänkte slippa det och testa en annan väg. Om det inte går att montera dom dubbelt kommer vill jag styva upp en standard. Då slipper jag kämpa med monteringen i alla fall. Stoppa krängaren i brevlådan, snälla Per.
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #9
                  Hmm. Hajar inte riktigt, du måste väl ändå montera dit en ny/en till? Det är det som är det jobbiga.. Då kan man ju lika gärna köpa en grövre menar jag. Det extra jobbet är att göra nya fästen men det går när man väl bestämt sig..

                  Ska lägga upp bilder på mitt byte snart.. Inte helt omöjligt om man vet några knep.

                  Har mkt svårt att tro att det skulle få plats dubbla järn över tanken t.ex..

                  Edit: Har ändrat mig (sorry!!) o vill nog ha kvar staget till ev. framtida behov.. "Bra att ha"..
                  Last edited by per; 14 August 2007, 10:50.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per
                    Tror inte det skulle gå att ha dubbla som det ser ut.. Får inte plats väl?
                    Köp en Whiteline som jag gjorde. Kanske en 24mm's t.om... Min 22mm gjorde ju ingen revolution även om det blev märkbart bättre.
                    Det verkar inte få plats med dubbla pga av stångens krökning. Din 22 mm är ca 80% styvare än orginalets 19 mm(kontrollmätt). Jag har bett att få pris på en Whiteline 24 mm och den bör bli drygt 150% styvare än orginal. Vill ha prylarna på plats till Mantorp.
                    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                    Comment

                    Working...
                    X