Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering chip till Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering chip till Punto GT

    Min bror ska löda in ett chip i min Punto GT, men när han öppnade boxen såg han att det sitter två likadana chip i boxen.

    Vilket ska ersättas? Det nya chippet är ett SEB.
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

  • #2
    Behöver inte löda, sitter i sockel. Var lite försiktig när du lyfter ut chippet bara, väldigt lätt att böja benen (se till att lyfta båda sidor lika mycket), men det vet du nog gissar jag. kan kolla hemma vilket det är ikväll, har en guide där någonstans, kommer inte ihåg på rak arm vilket chip det är. Sitter på undersidan av kretskortet, satt det fler än ett där?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Ena chippet sitter tydligen bredvid en svart låda där slangen med laddtryck går in i... Så det blir väl det andra som sitter upp-och-ner.

      Lite svårt att säga när man inte har boxen framför sig.
      Fiatlös

      ___________________

      Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

      Comment


      • #4
        Om ingen annan svarat ikväll och mitt minne räcker så långt så skall jag se om jag inte hittar guiden hemma och skicka den till dig. risk att jag slarvat bort den dock
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by novisen
          Om ingen annan svarat ikväll och mitt minne räcker så långt så skall jag se om jag inte hittar guiden hemma och skicka den till dig. risk att jag slarvat bort den dock
          Vore väldigt vänligt om du kunde kolla det.
          Fiatlös

          ___________________

          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

          Comment


          • #6
            Verkar som det löst sig, hittade en guide som jag laddade ner. Om det är nån mer som har problem med just detta så är det bara att skicka ett PM så skickar jag guiden.
            Fiatlös

            ___________________

            Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

            Comment


            • #7
              Lycka till nu då.

              Vet inte om någon admin tycker att det är värt att ha en "guide till byte av bränslemap puntoGT" i någon sticky? Är väl inte så ofta man pillar där kanske.
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by novisen
                Lycka till nu då.

                Vet inte om någon admin tycker att det är värt att ha en "guide till byte av bränslemap puntoGT" i någon sticky? Är väl inte så ofta man pillar där kanske.
                Novisen du verkar ju ha bra koll på GT:n så skriv ner info om Punto GT och lägg in det som en sticky under Svenska FIAT-klubben > Modellforum > Punto. Precis som Per har gjort i Coupe-sektionen.

                Den här tråden borde flyttas till Punto sektionen. Kanske Admin har lust med det?
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #9
                  Tänkte mest om Putt kunde skicka guiden till någon admin för framtida arkivering/åtkomst, inte alltid lätt att hitta annars? Kanske skriva om lite på svenska så det inte blir stora problem med copyright. Jag kan översätta om det behövs?
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Är det en textfil eller? Bara att ladda upp den på nån server och skriva upp URL-länken i en sticky. Kan nån moderator eller jag göra.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Text och bild om det är samma jag har. Ligger nog på en hemsida någonstans, men de där har en tendens att försvinna ibland, hade varit skönt att försöka samla ihop saker där man gissar att det är mer sannolikt att de ligger kvar, som ex. vis. på SFKs egna server istället för på en hyrd egen personlig hemsida? Eller funkar det inte så?
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Ladda upp den i depån bara.
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          Det är en PDF-fil som ligger på en nedladdningssite. Jag lägger upp den i morgon.
                          Fiatlös

                          ___________________

                          Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

                          Comment


                          • #14
                            Håll till godo GT-diggare: http://www.qtip.co.uk/eprom/ Kan tillägga att det är inte så bra att lägga kortet på en heltäckningsmatta. ;-)
                            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                            Comment


                            • #15
                              Skönt att du fått hem chippet nu i varje fall!
                              Hoppas det funkar kanon.
                              Fiat Punto GT - Turbo for fun

                              Comment

                              Working...
                              X