Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpte ny Turbo till Coupen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpte ny Turbo till Coupen...

    Idag köpte jag en ny Turbo till coupen som klarar 400++
    Ska bli roligt o mappa bilen efter turbo bytet o ny IC.
    Få se hur han går då....

    Saker som är gjorda med bilen:

    3" avgas från Turbo med Racekat
    Dumpventil
    Dubbla Sportluftsfilter ( green Cotton )
    Ventilationsfilter
    Bränsletrycksregulator 1 1:2
    Mappas idag med Unichip

    Sen kommer den nya HYBRID Turbon och Evo6 IC+
    nya kolvar, portad topp, portad insug, andra Kammar

    Hur många hästar tror ni jag hamnar på till slut??

    Turbon laddar 375 Hästar vid 1.5 Bar

    Bilen i fråga är en

    Coupe 16V Turbo



  • #2
    Låter farligt det där... ;-)

    Har du satt på rejält med downforce vingar på den då? Risken är väl att den lyfter annars med alla det där lull-lullet moset i motorn. :-)
    På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
    http://www.garaget.org/?car=63213

    Comment


    • #3
      hehe kanke borde fundera på en vinge....

      Comment


      • #4
        akta växellådan, den kommer inte att orka...vad har du för koppling???

        Comment


        • #5
          fan vad kul !!!! Fram med fler snabba coupeér i sverige !!!!! ( fast jag får leka med en 20vt istället !
          ¤TOGGEX¤

          Comment


          • #6
            A du har rätt fadi

            Imorrn när mappningen är klar så kommer det nog finnas typ 260-280 hästar under huven, en Sinter lamell koppling är snart beställd .
            Bilen ska ändå Vila under vintern.
            Nya Turbon o IC:n kommer typ i April, Då ska även kopplingen monteras.
            MEN visst håller växellådan för typ 340-360 hästar det är nog det jag tänker köra på??

            Har hört att växellåda o motorn ska palla en 400 kusar utan modifieringar på 16vTurbon...

            Comment


            • #7
              fiatcoupe16vT

              Beroende på hur man kör ja...

              Frågan är om du når den efekten utan grenröret där har du en enorm strypning som kommer att ta mycket efekt!
              Grenröret från SS kostar 12,500:- nu efter pris höjnngen och levereras efter 4-6 månader...
              /Jimmy
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #8
                Härligt!!
                Skall bli skoj att se den in Action till våren.

                /Pär
                Coupé 20VT -LE -99
                Maserati Merak -73

                Comment


                • #9
                  lite nyfiken.

                  om nu ett grenrör kostar så mycket från ss.

                  Varför låter man inte någom som kan snickra ihop ett grenrör för en billig peng fixa det istället?

                  en bekant till maj låter ett grenrör snickras ihop till honom av en kille han kände.

                  ca 4500 kr blev det.


                  okej nu säger nårra att det inte duger och inte är lika bra som ett ss.

                  duger det till o köra 10r på 402m så duger det till maj oxå.
                  före detta coupe trimmare
                  pimpig cadilacc deville
                  Sv1000s C-Ö

                  Comment


                  • #10
                    Särås:

                    Strypningen är väl precis från Turbon till början på avgassytemet?? ungefär 3 dm.

                    Den downpipen kan christos fixa sa han igår..
                    MYCKET billigare än å köpa ett nytt grenrör men jag vet inte om det är samma krökning vi pratar om..


                    Comment


                    • #11
                      fiatcoupe16vT

                      Nej jag sa grenrör...
                      /Jimmy
                      mvh Jimmy Särås

                      0736-996 993

                      Comment


                      • #12
                        mojo

                        SS grenröret är väldigt bra avstämda och jag kan verkligen intyga att dom är ruskigt bra!

                        Att dom sedan är TUV godkända gör att priset på prudukten går upp...

                        Det din polare har är inte godkänt och har inga papper...
                        I Sverige så har det kanske inte en sån stor betydelse men men...

                        SS grenröret är för övrigt bland det vackraste jag har på min bil, funderar på att köpa ett och bara ha i bokhylan!

                        Detta grenrör utväklades av Lancia (abarth) & SS vad jag förstår det som, när man läser dom papper man får med grenröret!
                        Alltås troligen nåt som vissa använde på Lancia Delta gruppN eller dylikt... *detta vet jag ej, utan är en spekulation från mig*
                        /Jimmy
                        mvh Jimmy Särås

                        0736-996 993

                        Comment


                        • #13
                          okej

                          så also det du säger är att det egentligen är onödigt att köpa ett ss.?

                          eller?

                          för jag kan säga att grenröret som byggts är höglanspolerat och är i rostfritt. (like med mycket vackert)

                          och är säkerligen minst lika bra som ss.

                          men men det är ju iförsaj inget original.
                          före detta coupe trimmare
                          pimpig cadilacc deville
                          Sv1000s C-Ö

                          Comment


                          • #14
                            mojo

                            Jag sa inte att SS var orginal...

                            Hur som helst så är det viktigt att grenrören är avstämda för din motor...

                            Men man kan chansa och få till det men är det värt det?

                            SS grenröret är ett mycket bra grenrör som till och med fungerar bra på orginal bilar!
                            Att det desutom ger min bil en trevlig karaktär är bara ett stort plus!
                            Men som sagt kan din polare fixa riktigt bra grenrör som inte är för långa eller för grova eller tvärsom för tuna & för korta...

                            Per Eklund tilverkade tydligen en jälva massa grenrör innan han var nöjd på Saaben!

                            Hur som helst så på Coupén så är det en av dom stora begränsningarna ihop med dålig kylning och för lite luft...
                            /Jimmy
                            mvh Jimmy Särås

                            0736-996 993

                            Comment


                            • #15
                              Mojo kan man få köpa ett sånt grenrör av din polare på våren skulle det vara perfekt.
                              Hur skiljer sig det grenröret från våra orginal grenrör???

                              Comment

                              Working...
                              X