Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocket-tips

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Menar det, då blir den nästan identisk med 125S. Typ 100hk? Hade 110hk med dubbelwebrar/solex.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • Ännu en motor, troligen en 122 hk från Argenta. Enligt annons satt samma sorts motor i Stratos, men det är dock fel för där satt det en Dinomotor

      http://www.blocket.se/pajala/Bildela....htm?ca=10&w=3
      Last edited by stooges; 2 September 2011, 09:46.

      Comment


      • Argenta så sant! Satt däremot i Morgan +4 ett tag så det stämde iaf.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Originally posted by per
          Argenta så sant! Satt däremot i Morgan +4 ett tag så det stämde iaf.
          Lite sugen att köpa?

          Comment


          • Lugnt

            Har motorerna kvar! Inte direkt så att de slits ut heller..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Re: Lugnt

              Originally posted by per
              Har motorerna kvar! Inte direkt så att de slits ut heller..
              Sköter man dom så håller dom!
              Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
              Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
              Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
              Folka Vento VR6 -93 såld!
              Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

              Comment


              • Annars är det lite frestande att riva bort backspeglarna och varselljusen på denna (se länk). Sänka den lite, hårdare fjädrar och dämpare samt bredare sulor och därefter knöka ner 122hk i den. Skulle bli en sleeper. Skulle kanske inte bli så dyrt gissningsvis 5 för bilen, 3 för motorn, 6 för dämpare/fjädrar, 4 för däck och beg fälgar, det blir 18 papp och så lägger vi till 6 för felräkningar och annat, då hamnar man på 24 tusen för en riktigt cool bil

                http://www.blocket.se/orebro/Italien....htm?ca=10&w=3
                Last edited by stooges; 2 September 2011, 13:03.

                Comment


                • Host! Vet du hur många såna som finns kvar? Den är typ den enda 125 Berlina som fortfarande rullar. Två till i Sverige..?
                  Verkar som vanligt att ägaren inte fattat vilken bil han har. "lite jobb till bes. o sen bara tuta o köra, perfekt rolig vinterbil"...

                  T.o.m. när den sista överlevande 125:an säljs i Sverige kommer annonsen se likadan ut. "Kul förstabil, lite rostig men pigg för sin ålder" etc. etc...

                  ...till ämnet ja; tror iofs att den känns piggare med originalmotorn än med Argentamotorn! Argentamotorn har karaktär som en elmotor, samma drag från 1500rpm till 5000 sen tappar. 125:ans 1608cc går som en riktig italienare, gladare i toppen med hudknottrande sång.
                  Last edited by per; 5 September 2011, 13:03.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • Originally posted by per
                    Host! vet du hur många såna som finns kvar? Den är ju typ enda som fortfarande rullar. Två till i Sverige..?
                    Såg den annonsen förut.. Verkar som vanligt att ägaren inte fattat vilken bil han har. "lite jobb till bes. o sen bara tuta o köra, perfekt rolig vinterbil"...

                    T.o.m. när den sista överlevande 125:an säljs i Sverige kommer annonsen se likadan ut. "Kul förstabil, lite rostig men pigg för sin ålder" etc. etc...

                    ...till ämnet ja; tror iofs att den känns piggare med originalmotorn än med Argentamotorn! Argentamotorn har karaktär som en elmotor, samma drag från 1500rpm till 5000 sen tappar. 125:ans 1608cc går som en riktig italienare, gladare i toppen med hudknottrande sång.
                    Hade det varit denna, så hade jag inte rört den, se länk och bilder samt min "hypotetiska moddning" går ju att återställa

                    http://www.fiatclassicclub.se/forums...ead.php?t=1150

                    När det gäller 1608 och 1995 Argentan så skulle jag vilja påstå att Argentamotorn är, hmm svårt att hitta ett bra ord, kanske "brutalare" än 1608.
                    Så upplevde i alla fall jag skillnaden i min 124 sc där det satt just en 1608 vilket jag tyckte var för "tunn" så jag bytte ut den mot just en 1995 Argenta.
                    I den sitter dock lådan och utväxling kvar från 124an vilket ev ger annan upplevelse jmf med en original Argenta samt att vikten mellan 124an och Argentan skiljer sig åt. Dessutom sitter det ju dubbla Webrar på min Argenta som ev ger snabbare gasrespons än ett insprut, det påstås så i alla fall. Webrarna ändrar ju ljudet markant med, vilket kanske även det ger en mer "brutal" upplevelse. Detta motsäger ju iofs inget vad du skriver, men är kanske en liten annan syn på saken
                    Last edited by stooges; 2 September 2011, 15:12.

                    Comment


                    • Vad i helvete..? Det är EXAKT den bilen jag väntat på att bli till salu?? Är den såld..??
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • Originally posted by per
                        Vad i helvete..? Det är EXAKT den bilen jag väntat på att bli till salu?? Är den såld..??
                        Ahh va fan. Jag som tänkte lägga ut det "tipset" så fort jag såg den, men det glömdes bort, sorry. Vet ej om den är såld-ring fort (kolla regplåten så får du nog tag på ägaren)
                        Last edited by stooges; 2 September 2011, 16:21.

                        Comment


                        • Tyvärr, enl eniro eller hitta.se finns ingen med det namnet i tranås..
                          Får kolla matrikeln.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • Originally posted by per
                            Tyvärr, enl eniro eller hitta.se finns ingen med det namnet i tranås..
                            Får kolla matrikeln.
                            Pröva Unto Hakala, han bor i Tranås och ägde bilen 2005 tel 0140-17922 alt 0140-19710

                            Comment


                            • Det har helt klart hänt något, hänvisning saknas.. Får väl vänta tills den är registrerad på nya ägaren och buda över honom REJÄLT..
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • Originally posted by per
                                Det har helt klart hänt något, hänvisning saknas.. Får väl vänta tills den är registrerad på nya ägaren och buda över honom REJÄLT..
                                ...make him an offer he can't refuse

                                Comment

                                Working...
                                X