Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocket-tips

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Unto Hakala gick bort för drygt ett år sen, så det är hans fru som har-eller haft den till salu. Han hade också en mycket fin Fiat Juventus, som också varit till salu.
    //R//

    Comment


    • Originally posted by Rolando
      Unto Hakala gick bort för drygt ett år sen, så det är hans fru som har-eller haft den till salu. Han hade också en mycket fin Fiat Juventus, som också varit till salu.
      Tråkigt att läsa.
      Last edited by stooges; 2 September 2011, 22:26.

      Comment


      • Svär på att det var max 1.5år sedan jag pratade med honom i telefon.. Tråkigt att höra som sagt.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • Enl Sms 72503 så står den ju fortfarande reggad på honom, enl registret så har det utfärdats ett nytt regbevis 2011 06 08, vilket ju brukar betyda på att man beställt ett nytt eller att ägarbyte skett, vilket så inte är fallet här.

          Hade den gått utomlands som är vanligt på bilar jag tittat på så brukar de ju stå kvar i registret om man söker på dem men det står avreggad.

          Hoppas du får tag i någon

          /H

          Comment


          • Ok, ska kolla på den mån kväll..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • Originally posted by per
              Ok, ska kolla på den mån kväll..
              Kul, hoppas för din skull din tok...
              à la London designmarknad - www.alalondon.se

              Comment


              • Originally posted by per
                Ok, ska kolla på den mån kväll..
                Spännande, hoppas att den är så fin som den ser ut att vara. Svårt att tänka mig en bättre köpare

                Comment


                • WOW!!

                  http://www.blocket.se/varmland/Lanci....htm?ca=11&w=3

                  Kap eller vadå ?
                  Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

                  Comment


                  • Originally posted by Dice
                    WOW!!

                    http://www.blocket.se/varmland/Lanci....htm?ca=11&w=3

                    Kap eller vadå ?
                    Synd att en det inte står vad "reparationsobjekt" innebär. Är den bucklig på framskärmen eller ser jag fel. Hur som helst tycks ju priset vara helt ok, men hur mycket jobb är det "kvar"? Går ju iofs att ringa, så skulle jag nog få svar på mina frågor

                    Comment


                    • 125 Special

                      Om vi vänder tillbaka till 125:an i Tranås, så är det ju ofta att om en bil ska säljas, så behöver man ett regbevis.
                      Ofta så kanske man inte hittar reg.beviset, särskilt om man ska leta i andras papper. Och särskilt om man haft och ägt en bil sen 1974, och inte tänkt sälja den. Då är det lätt att det "gömmer sig"

                      Och för att sälja, eller att någon i familjen ska ta över en bil, så måste man ha dessa papper.
                      Så hon beställer nya, och förre ägaren står som ägare, fast att den personen inte längre finns i livet. Sen måste personer ur dödsboet, skriva under ägarbytet, eller enklast, bara skriva förre ägarens namn. Men också då som köpare, säkerställa sig om att ingen annan ur dödsboet, sen kommer att ifrågasätta bytet/köpet. Skriva ett särskilt papper, om att den som skriver på handlingen, har rätt att göra detta. Men i detta fall, så är det ju ingen annan, som kommer att ifrågasätta detta. Eftersom maka/make, sitter i orubbat dösbo.
                      För Transportstyrelsen gör inga ändringar automatiskt, om en person går bort. Utan det måste de anhöriga ordna. Och gör man ingen anmälan till Transportstyrelesen, så står den gamle ägaren kvar som ägare, hur länge som helst. Detta har jag personligen fått erfara, efter att min far gick bort. Och detta är lika med elbolag, Telia osv. Inga ändringar görs, om inte de anhöriga säger något

                      Så detta med 125:an är inget konstigt alls.
                      En fin bil är det, eftersom jag har sett den vid flera tillfällen. Det är ofattbart, att någon kan hålla en så roskänslig bil igång under alla år, utan att den är upprostad. Bruksbil dessutom. Likadant var det med Juventusen, som han hade innan, och som han sparade, när han köpte 125:an. Den var ännu mer rostbenägen, särkilt i framskärmar, och front, men lika fin. Den är nog förmodlingen såld nu, men vet ej bestämt.
                      //R//

                      Comment


                      • Lancia

                        Med lite vax, skulle denna Abarth bli riktig fin.
                        Endast en ägare

                        http://www.blocket.se/ostergotland/L...3.htm?ca=7&w=3
                        //R//

                        Comment


                        • http://www.blocket.se/malmo/Fiat_Reg...m?ca=23_11&w=3

                          ...inte riktigt min kopp av te kanske, men ändå! Kanske någons.
                          ---

                          Inte mycket Italienskt i garaget - just för stunden

                          Comment


                          • De var inte vackra, men är idag sällsynta. Särskilt 90 hästarn
                            Men en mycket bekväm, och för den tiden pigg och lättkörd bil. Och med RIKTIG värme dessutom.
                            //R//

                            Comment


                            • Originally posted by Rolando
                              De var inte vackra, men är idag sällsynta. Särskilt 90 hästarn
                              Men en mycket bekväm, och för den tiden pigg och lättkörd bil. Och med RIKTIG värme dessutom.
                              ...eller så kan man leka med dem, som tex Svullo gjorde

                              http://www.youtube.com/watch?v=hr7bYunX7SM
                              Last edited by stooges; 5 September 2011, 14:13.

                              Comment


                              • Såg den med, fin!
                                Det är väl 100S man ska ha, vet att 90-hästarn inte var så kul enl alla tester som skrevs. Lite strypt var kontentan.
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X