Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocket-tips

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by alfamats View Post
    Nej för busen! Låt ingen klåpare komma över den bilen.Den skulle jag vilja se orginalrenoverad
    Det va faktiskt lite kul
    A112 abarth 85
    Fiat 128 combi 70
    fiat 128 2d sedan 69
    Fiat 128 3p 75
    Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

    Comment


    • Originally posted by radical_plus View Post
      Men här uttrycker vi oss om att säljare är en klåpare bara för att han byggt in andra lysen?
      Nej, för att bilen såg förjävlig ut. Och den dagen vi inte får tycka vad vi vill om andras bilar är vi jävligt illa ute.
      Återigen, jag kallade faktiskt inte att just vederbörande klåpare - dessutom bad jag om ursäkt till illa berörda. Done!

      Däremot fattas det gravt Fiatar i Alfaklubbens serie, och det troligaste alternativet för den stackars 132an lär väl bli skroten annars i vanlig ordning.
      Last edited by per; 20 May 2013, 23:38.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • Originally posted by alfamats View Post
        Nej för busen! Låt ingen klåpare komma över den bilen.Den skulle jag vilja se orginalrenoverad
        Köp den! Hos dig skulle den hamna i rätta händer.

        Comment


        • Originally posted by Ante View Post
          Helleman här på forumet? http://www.garaget.org/?car=49918
          Stämmer bra, nu är det dags att sälja den tyvärr.
          Sen jag blev pappa har den mest blivit stående. Förra året körde jag typ 60 mil och året innan det ca 400 mil. Tänkte att jag skulle passa på att köra med den nu innan den säljs, men den har återigen blivit stående i garaget och det ska inte en sådan bil göra tycker jag.
          Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
          Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
          Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

          Comment


          • Originally posted by Getzen View Post
            Köp den! Hos dig skulle den hamna i rätta händer.

            Jag måste erkänna att jag kände ett sug som jag inte kännt sen jag köpte Ritmon.Men jag släpade fram lancia Beta HPE´n i Söndags och har börjat plocka ner den för renovering.Det känndes så skönt att det plötsligt fanns en tom plats i hallen där jag förvarar bilarna,jag tänkte behålla den känslan,men man vet aldrig
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment


            • Helleman - har sett kärran på jobbet (Scania) nyligen.. Försökte övertala en jobbarkompis att titta på den men han hade fastnat i BMW-spåret.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • Vill ha!

                http://www.blocket.se/vasterbotten/M....htm?ca=12&w=3

                Tyvärr står den nära Nordpolen så det blir nog omöjligt...
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • Originally posted by per View Post
                  Helleman - har sett kärran på jobbet (Scania) nyligen.. Försökte övertala en jobbarkompis att titta på den men han hade fastnat i BMW-spåret.
                  Va? Jobbar du på Scania Per? Var då?
                  Japp, den har varit på jobbet ett par gånger i år. Då jag är pappaledig så har frugan kört den ett par gånger så att den fått rulla lite. :-)
                  Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                  Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                  Comment


                  • Precis! Uppe i designhuset. Får se hur länge jag stannar (tills Volvo fått pengar igen)..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • Det var som fasen! http://www.blocket.se/dalarna/Alfa_R....htm?ca=15&w=3 (Alfasud Giardinetta)
                      Fiat 124 sport coupé 1975
                      Tidigare bilar:
                      Fiat 124 SC 1973
                      Fiat 850 special 1971
                      Alfa 164 TS 1990
                      Alfa 33 1.5 SL 1984
                      Alfa 33 1.7 QV 1987

                      Comment


                      • Originally posted by arnexter View Post
                        Det var som fasen! http://www.blocket.se/dalarna/Alfa_R....htm?ca=15&w=3 (Alfasud Giardinetta)
                        Den har varit till salu några månader nu. Nå klåpare har bytt motor på den också
                        A112 abarth 85
                        Fiat 128 combi 70
                        fiat 128 2d sedan 69
                        Fiat 128 3p 75
                        Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                        Comment


                        • Jag tycker man skall välja sina ord, och kalla den personen som säljer denna bil för klåpare.
                          Han är en aktad person när det gäller Alfa.
                          Att man byter motorn, tycker jag är ok. Han har ju räddat den enda av de endast fyra Giardinetta, som såldes här i Sverige.

                          Bilen är inte sänkt, inga feta fälgar, eller stylad på något sätt, så som många här på Forumet håller på med.
                          Finns väl snart ingen Fiat Uno Turbo kvar i originalutförande tex.
                          //R//

                          Comment


                          • Om du läser ca 8 inlägg tidigare så förstår du att jag va ironisk.
                            Jag har absolut ingenting mot säljaren och det va menat som ironi mot tidigare liknande inlägg. Men det är redan avklarat.

                            Edit: Avklarat är avklarat, sitt ned.
                            /Admin
                            Last edited by per; 28 May 2013, 01:14.
                            A112 abarth 85
                            Fiat 128 combi 70
                            fiat 128 2d sedan 69
                            Fiat 128 3p 75
                            Alfa Romeo Milano CAR Räser 87

                            Comment


                            • Originally posted by radical_plus View Post
                              Den har varit till salu några månader nu. Nå klåpare har bytt motor på den också
                              Jasså! Jag som trodde jag skannade av blocket minst en gång i veckan... Den ser väldigt trevlig ut, och 105 hästars motorn måste väl vara från en 33'a
                              Fiat 124 sport coupé 1975
                              Tidigare bilar:
                              Fiat 124 SC 1973
                              Fiat 850 special 1971
                              Alfa 164 TS 1990
                              Alfa 33 1.5 SL 1984
                              Alfa 33 1.7 QV 1987

                              Comment


                              • Mumma!! Den Suden är störtskön.Uppbyggd och renoverad av Jojje Von Boisman.En duktig bilplåtslagare med även ett giuliettaskåp (TransaxelAlfa) på sitt samvete.Just denna sud har verkligen varit renoverad från grunden.Såg ngn bild då det bara var chassit utan överbyggnaden bak.Har sett den irl och den är riktigt trevlig.Lite modifieringar iofs men man får ta utgångsläget inför renoveringen i beaktning,det var inte mycket till bil.Roligt att det finns ngn kvar.

                                105 hk motorn är underbar.Har en i min bruksbil.jag har ett stort leende på läpparna varje dag.Det är så underbart att höra de dubbla weber idf 36orna yla när man klämmer lite extra på gasen
                                Mats Nilsson

                                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                                Comment

                                Working...
                                X