Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ritmo Cabbe Projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ska plocka upp denna lilla tråd igen.
    lite har hänt sedan sist ser jag här.
    För 2 år sedan var den parkerad i ett garage i Solna som jag trodde var säkert. men inte då.
    Fick inbrott och inget togs, men bara slagit sönder lilla rutan på höger dörren och försökt ta ngt i handskfacket.
    efter mkt om och men, den har stått still i ca 2 år så fick jag ett mess på FB från en kompis i England som berättade att hans polare skulle skrota sin cabbe.
    som han sa, det finns inget värde i Ritmo cabbar i England.
    Jag fick ett tak, med bakruta, sidorutor, lister, komplett inredning (mer eller mindre samma färg som jag väntat på) fjäderbenstag till fram och bak till ett litet nätt pris av 2000 pix
    har nu börjat lite smått att göra om allt som var förrut, min tanke var att byta ut taket, men har insett att mitt tak som sitter på sedan jag köpt den är av tyg, de flesta är av vinyl.
    så kommer att spara den som den är oh försöka göra det bästa av det hela.
    rutan är på plats, ska fixa elhissar fram som inte finns men som finns att köpa
    sedan ska hjulen bytas ut till de originalfälgarna som satt på innan, men dessa ska skickas iväg till blästring och lack.
    Tanken är att den ska vara klar till Träffpunk 80 i September eftersom det är cabbetema iår.
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

    Comment


    • Click image for larger version

Name:	däck.jpg
Views:	1
Size:	129.8 KB
ID:	255701
      Efter år i garaget så har jag bestämt mig för att se till att min Ritmo Abarth Cabrio kommer ut i solen igen,
      först så tänkter jag byta fälgar till originalet, 14" istället för 13"..
      med lite uppfräshning. Vita med dekaler.
      Sedan ska jag försöka starta den, det ska bli intressant
      Det största jobbet är ju nytt tak, har kollat runt och kommer förhoppningsvis ske hos en sadelmakare i Värmland.
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • Hejdu!

        Har hittat en firma i Italien som gör både inv. och utv. tak. Tror det landade på 12000 för ett utv...! Sen ska det hit också! Har du fått något pris?
        captainmorgan

        Comment


        • Originally posted by captainmorgan View Post
          Hejdu!

          Har hittat en firma i Italien som gör både inv. och utv. tak. Tror det landade på 12000 för ett utv...! Sen ska det hit också! Har du fått något pris?
          Hallå! sorry för sent svar.
          Har fått priser från 10-15" upp till 25 - 30"
          Tror att jag kommer att skicka den till Storfors i Värmland till en sadelmakare som har mkt goda rekommendationer.
          Det var han som gav mig pris mellan 10-20" Återkommer när det sker.
          Först ska bilen ut och startas, och besiktigas .. tänkte göra det utan tak. Ska kolla med min polare som besiktigar om det går.
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment

          Working...
          X