Announcement

Collapse
No announcement yet.

växling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • växling

    hej=) e ny här men har en fråga angående min växellåda,tycker den blir trög ibland och får svårt att lägga in 3 växeln vad kan detta bero på tror ni?hör inga missljud eller något.mvh halvord...sen lyser min motorlampa och får felmedelande "engine falure men den går hur bra som helst...har en Stilo 02..som gått 10.000 mil

  • #2
    Hyffsat ny bil ju... men verkar ha samma problem som min, på morgonen när de varit lite kallare så är 1an riktigt trög samt att tvåan gärna vill skrapa (bara vid nedväxling) som om den inte frikopplade, men kopplingen är bara 1 år gamml så ja tippr på att det är ganska gammal växellådsolja.

    Efter 5 min så funkar lådan som den skall igen.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #3
      oki=) vilken olja ska man ha och kan man fylla på den själv?e ingen mekaniker precis hehe

      Comment


      • #4
        Ta och kolla upp bilen på Fiat verkstad.

        Det där med lådan på Stilon känner jag igen, växelspaken känns mjuk och fin sen plötsligt blir den väldigt stum ett tag för att sedan släppa och vara normal. Vet inte vad det beror på för den växar fint och inget fel på lådan i min i alla fall.

        När man har i friläge så centreras den inte ibland, annars funkar den kalas.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X