Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min fiat 124 sport cupé 1800cc 1975-renoveringen pågår

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jävligt bra jobbat, ser bra ut!
    Följ ditt hjärta.. Blir bra med Croma T!
    Last edited by per; 22 March 2012, 17:18.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #32
      Äntligen.. Ett halvår senare har jag fått tillbaka den! Nylackad och fin..

      Dessutom har jag låtit gjuta en betongplatta för att kunna köra motorlyftar fram och tillbaka, då Croma Turbon som nu står bredvid skall ut med motorn och sedan försöka få ner i 124an..

      Här har ni en bild på den nya färgen, tyvärr så har den blivit skitig efter presseningen...
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Lackad!

        Härlig nyans du fick.
        Eller är det kortet som inte säger sanningen?
        Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
        Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
        Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
        Folka Vento VR6 -93 såld!
        Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

        Comment


        • #34
          Wow vad bra de ser ut! :-), man blir helt rörd av att se sin gamla pärla så fin :-D .
          Kommer bli awsome med croma motor, ser fram emot projektet utveckling :-)
          Med en blandning av pesto och bensin ;-)

          Comment


          • #35
            Erajack.. Nej då, den är sjukt fin i färgen. Däremot blev den nååågot mörkare metallic än jag förväntat mig. Men absolut nöjd..

            Karl-Luis.. Hoppas jag inte pajade dina drömmar om återställande i originalfärg! Jag tycker du ska komma hit någon gång under sommaren och hälsa på..

            Comment


            • #36
              Absolut! de vore riktigt kul :-), kan ha tappat ditt num men ta mitt: 0765675162.
              Med en blandning av pesto och bensin ;-)

              Comment


              • #37
                Hade redan ditt nummer.. men är det inte 576?

                Comment


                • #38
                  Kulör?

                  Hejsan!

                  Tycker inte du ska vara rädd att den är för mörk!
                  Riktigt tjusig färg.
                  Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
                  Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
                  Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
                  Folka Vento VR6 -93 såld!
                  Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

                  Comment


                  • #39
                    Ah du har rätt :-P, såg att jag skrev fel :-)
                    Med en blandning av pesto och bensin ;-)

                    Comment


                    • #40
                      Kunde inte hålla mig!! Ebay is the shit..
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Jag håller på för fullt med att få ut allt från croman, men har aldrig tagit ut en hel motor förut och är bedrööövad över all el som finns. Hur i helvete får jag ut allt detta, och hur vet man vad man ska behålla. Jag tar ju med mig databox och all styrning, så antar att en hel del el följer med där..
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Strunta i elen. Allt du behöver är motorstyrningen och den sitter på egen kabelstam. Är det en turbo så har du en kabelstam för tändningen(Marelliboxen) också.
                          Man får gå systematiskt tillväga och utgå antingen från Boschboxen eller från alla motorstyrningsdetaljer.
                          Om du PMar en mailadress så kan jag maila över elschemat på Croman.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #43
                            Synd att du bor i Nyköping. Hade nästan behövt lite hands-on hjälp med det här första gången.. Men, jag får göra ett nytt försök nästa dag som det inte regnar..

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by busta_rhyme
                              Synd att du bor i Nyköping. Hade nästan behövt lite hands-on hjälp med det här första gången.. Men, jag får göra ett nytt försök nästa dag som det inte regnar..
                              Var i Fjollträsk bor du?
                              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                              S/y Mascot
                              S/y Rebell
                              20vT
                              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                              Comment


                              • #45
                                Söder om staden..
                                Last edited by busta_rhyme; 10 August 2012, 20:27.

                                Comment

                                Working...
                                X