Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min fiat 124 sport cupé 1800cc 1975-renoveringen pågår

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by busta_rhyme
    Söder om staden, i Tungelsta..
    Behöver du el-assistans?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #47
      Ja det tackar man inte nej till! Jag har märkt upp allt som jag kopplat ur med maskeringstejp och text. Men fortfarande en del kvar.. Jag tänkte att det kunde vara enklast att behålla all el till givare, mätare, säkringar osv.. Var bor du själv då?

      Comment


      • #48
        Jag har en liten bunt kvar som går (från databoxen), och jag inte vet var den går någonstans. Elschemat är säkert superbra, men jag har inte lärt mig läsa av det korrekt än..

        Dessa kablar går genom torpedväggen och in bland alla andra hundratals kablar bakom instrumentpanelen - som för övrigt är bortplockad..

        Jag ser alltså inte var dessa tar vägen sen! Efter dessa så är ALL el bortkopplad och motorn kan lyftas ur Croman! TURBO!!!!!!!!
        Attached Files

        Comment


        • #49
          Originally posted by busta_rhyme
          .. Var bor du själv då?
          Stocktown som dig
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #50
            Södra, Norra, Västra?

            Comment


            • #51
              Liljeholmen..
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #52
                Ja men dåså.. Bara nynäsvägen ut ett par mil så kan du joina nån dag om du har tid och lust..

                Comment


                • #53
                  Originally posted by busta_rhyme
                  Ja men dåså.. Bara nynäsvägen ut ett par mil så kan du joina nån dag om du har tid och lust..
                  Ok
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #54
                    Vore det dumt att klippa dessa kablar och få ur motorn, och sedan se vad som saknas när man ska koppla in allt i 124an?

                    En uppdatering på denna post. Jag märkte upp den lilla kabelstammen på två ställen med maskeringstejp, och klippte av den. Då är inga fler kablar dragna till bilen. Sen tar jag med mig kabelstammen som var kvar i bilen, till 124an och skarvar sedan ihop de som jag klippte av..
                    Last edited by busta_rhyme; 18 August 2012, 18:38.

                    Comment


                    • #55
                      Varför gå ut på stan en fredagkväll när man kan vara hemma och försöka få ur en motor.. Blev lite svårt att se vad man gjorde tillslut.. Få försöka nästa dag..
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Med lite hjälp och i bättre ljus hände det grejer!! Några få slangar och kablar höll kvar motorn i sitt grepp, men tillslut så hissades den upp i ny fräsch luft..
                        Attached Files

                        Comment


                        • #57
                          Jag försöka få med så mycket som möjligt i ett enda lyft, utan att behöva koppla bort kylare medan det satt i bilen. Så nu har man lite mer utrymme att koppla bort såna saker när den står på pall. Nu ska växellådan bort, kylare och annat som ändå kommer behöva flyttas..
                          Attached Files

                          Comment


                          • #58
                            Såg ganska direkt att växellådan från 131 har startmotorn på motsatt sida från vad Cromablocket har.. Vad gör man då..

                            Comment


                            • #59
                              Flera har gjort samma jobb på www.turbo124.com, kolla där!
                              Argenta 120ie -85
                              Alfa 75 3.0V6 -90
                              BMW Z4M Coupe -06
                              BMW 118dM -10
                              Coupe 20VT -98 RIP
                              125 Special -72 RIP

                              Comment


                              • #60
                                Jag har redan en tråd där också med just dessa problem.. Men ett av tipsen är att kapa av en bit av växellådan från både croman och 131an och byta plats på dessa med hjälp av lite svetsning..
                                Last edited by busta_rhyme; 19 August 2012, 22:23.

                                Comment

                                Working...
                                X