Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Registration is free! Calendar Find other members Frequently Asked Questions Search Home  
Svenska FIAT-klubben : Powered by vBulletin version 2.2.7 Svenska FIAT-klubben > Modellforum > Uno-Punto > Ang Motornummer
  Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
Zeno_
Fiat nybörjare

Registered: Jun 2010

Ang Motornummer

Tjenare!

Är ute efter lite information om min motor. Det jag behöver veta om är årsmodellen på den samt lite allmän info.

"603AT. 137643765 x2"

Om någon vet hur man ska gå till väga för att få reda på informationen är jag tacksam för all hjälp.

// Zeno_

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 25th July 2010 13:35
Zeno_ is offline Click Here to See the Profile for Zeno_ Click here to Send Zeno_ a Private Message Click Here to Email Zeno_ Find more posts by Zeno_ Add Zeno_ to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Putt
Weekendförare

Registered: Mar 2002

Verkar vara en Uno Turbo, när jag googlade lite fick jag upp detta;

http://www.industrialbusiness.info/...os=fiat&idcat=2

HAr du nån bild på motorn?

Old Post 25th July 2010 14:16
Putt is offline Click Here to See the Profile for Putt Click here to Send Putt a Private Message Click Here to Email Putt Find more posts by Putt Add Putt to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Zeno_
Fiat nybörjare

Uno Turbo är det ja. men årsmod? allt jag ser är att det är e VL2, men står inget om årsmodellen som motorn sitter i?

Bild har jag tyvärr inga.

Old Post 25th July 2010 14:21
Zeno_ is offline Click Here to See the Profile for Zeno_ Click here to Send Zeno_ a Private Message Click Here to Email Zeno_ Find more posts by Zeno_ Add Zeno_ to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Zeno_
Fiat nybörjare

http://www.garaget.org/mypage/galle...78&image=429100

http://www.garaget.org/mypage/galle...78&image=429099

Bilder på motorn från förre ägaren.

Old Post 25th July 2010 14:53
TurboB
Stressfläkt åt folket !

Registered: May 2006

VL2 är Warner Ishis modellbeteckning på turboaggregatet. Din motor är 1301cc och satt i de bilar (Mk1) som såldes i Sverige mellan 86-89. I Sverige såldes även MK2 90or med 1,3 litersmotorn som annars borde haft 1,4. Finns en tidig 1299 cc motor också men den har aldrig kommit hit.
Du kan gå på uppgifterna i Haynes manual. Allt utom borrningen stämmer.

Old Post 26th July 2010 08:53
TurboB is offline Click Here to See the Profile for TurboB Click here to Send TurboB a Private Message Click Here to Email TurboB Find more posts by TurboB Add TurboB to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Putt
Weekendförare

Registered: Mar 2002

Om du har möjlighet så kan man kolla splinsen på den utgående axeln som kopplingen sitter monterad på.

17 splines; årsmodell 86-88A

20 splines; årsmodell 88B-90

Hyfsat säker på detta då jag bytte koppling på min egen Uno T för några år sen. TurboB kan säkert fylla i.

Old Post 26th July 2010 09:18
Putt is offline Click Here to See the Profile for Putt Click here to Send Putt a Private Message Click Here to Email Putt Find more posts by Putt Add Putt to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
TurboB
Stressfläkt åt folket !

Registered: May 2006

Fiat bytte till en robustare växellåda mitt i produktionsåret 1988. Synkningen mellan 2an och 3an tålde inte vridmomentet i turbomotorn med Ritmolådan utan man plockade in delar från Tipo. Själva motorn är dock densamma ända till man gick över till 1397cc.

Old Post 26th July 2010 12:20
TurboB is offline Click Here to See the Profile for TurboB Click here to Send TurboB a Private Message Click Here to Email TurboB Find more posts by TurboB Add TurboB to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
All times are GMT. The time now is 13:33. Post New Thread    Post A Reply
  Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:
Rate This Thread:

Forum Rules: