Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med fiat 126

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med fiat 126

den Hej!

Har köpt en Fiat 126 som jag ska totalrenovera under vintern och vill gärna vara klar till sommar men inget måste Men har redan lite frågor som jag hoppas ni kan svara på Bilen är en Fiat 126 som har i bra skick jämfört med andra vid den här tiden. Där sitter skivbromsar fram vilket inte är original fast bättre. Sen är där en Lancia a112 Abarth motor på 70 hk tror vi. Där är en motorkod som jag tror att de står: L389L37 Är det en 70 hk abarth motor då?

Vill gärna testa köra den lite innan höst/vintern tar över. De som måste göras är enligt ägaren:

1. Byta motor bussning eller gummiring, p.g.a. av att motorn hoppas/rör sig. Ska vara gummiringen enligt förra ägaren, Vad säger ni? Den är torr och sprucken Bild:

2. Bromsarna är kattastroff så jag måste byta bromsbelägg och bromsskivor fram. Men hur får jag loss skivan? Ta av Broms oket vet jag men sen, är det den stora rund ploppen som måste bort i mitten eller ska man skruva av dom två muttrarna? Bild:

3. Sen måste jag byta lås på dörrarna och jag undrar hur jag ska få loss dessa, sett att dom sitter med två muttrar innan för dörrinredningen, hur ska jag få loss dörr inredningen? Jag måste få loss fönster veven vilket jag inte får, hur går man för att få loss inredningen, steg för steg typ ungefär? Bild:

4. Sen en skitgrej, men där är en storglipa på höger dörrsida, hur shysterar man detta? Bild:

Är det någon som orkar hjälpa mig med detta så är jag skyldig den en jättestor tjänst

Mvh/ Carl

Hmm tycker jag känner igen bilen är det inte denna?

http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...-med-127-motor

Comment

Originally posted by stooges View Post
      Hmm tycker jag känner igen bilen är det inte denna?

http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...-med-127-motor
      Jo, det är de . Men köpte inte den där dock . vet du någon som frågorna jag har ställt?
      Mvh/ Carl

Comment

Skivor sitter med de små bultarna +( fälgar osv.) glipa justeras med att flytta gångjärn. veven sitter med en spärr bricka, fjäder el. dyrligt flytta på klädsen så syns den. ytterligare ett par skuvar längst ned på dörren tror jag.
        Bara öppnings handtget kvar, lossa ringen handtaget sitter kvar i dörren.
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Originally posted by pazzo View Post
          Skivor sitter med de små bultarna +( fälgar osv.) glipa justeras med att flytta gångjärn. veven sitter med en spärr bricka, fjäder el. dyrligt flytta på klädsen så syns den. ytterligare ett par skuvar längst ned på dörren tror jag.
          Bara öppnings handtget kvar, lossa ringen handtaget sitter kvar i dörren.
          Hej! Tack för alla svar, hängde inte med i slutet bara, jag är rätt säker på att jag måste ha av fönster veven innan jag kan ta av klädseln, eller? Sen vet jag inte men tror du klädseln sitter med skruvar? Eller menar du att jag ska lossa den stora plast ringen för att få av klädseln, hur ska jag få av den? Den sitter innan för veven?

Comment

Working...
          X