Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya Fiat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya Fiat

    Hejsan..

    Verkar mest vara Coupé snack här..eller tipo och uno då kanske...men är det ingen som kör en "ny" Fiat, som fortfarande tillverkas alltså...
    Själv kör jag en Stilo 1.8 som jag är helnöjd med...

    Menar inte att det är nåt fel på ovanstående...skulle själv kunna tänka mig en Coupé som andrabil...

  • #2
    Åker en Stilo just nu måste säga att jag inte tycker att den känns "Fiat" det på både ett posetivt och ett negativt sätt, kvaliteten känns bra och klangen i dörrarna känns tyskt! *lite hitler varning*

    Men sedan har vi *hitler varning nummer 2* och den är inte lika bra!
    Det handla om antispinnen & stabiliserings skiten på bilen!

    Bilen har fungerat som en Fiat en gång och det var en av dom kalaste dagarna detta år och jag startade bilen på morgonen och skulle till Uppsala för att arbeta och när jag startar så står det Error på allt!

    Till och med cityservon slutade fungera som den skulle!

    Jag tänkte att det är väll bara hoppas att man kommer till Uppsala, när jag kör bilen till Uppsala så går den så extremt bra på vägen exakt som jag vill!

    Ingewt larvande i kurvorna med at försöka styra upp sladar och annat!

    Helt enkelt helt perfekt!

    När jag kommer till Uppsala så slår jag av bilen och startar varpå allt säger "ok"...

    Synd för bilen gick så jävla bra på vägen, men man vänjer sig med det oxå tyvär...
    /Jimmy Särås
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Ja, just det där med att antispinn o stabiliseringselektroniken
      alltid är inkopplad gör en inte så LITE SKEPTISK till ett sånt köp

      OM BILEN INTE VILL SOM FÖRAREN tex att undvika en olycka genom att ställa bilen på tvären = omöjligt utan sladd...

      Har själv varit med om det, det funkar ju inte med de systemen !!
      ------
      Har å andra sidan kunnat behöva ABS ett flertal gånger när det varit "nära",,, orsak = is på vägen typ fläckvis och för hög hast...

      Men de är ju tänkt att Farmor eller Farfar ska kunna köra och omöjligen få en sladd på bilen ;-) vilket gynnar olycksstatistiken med färre olyckor ;-), o det är ju BRA det !

      Nä, hellre en billig busbil / Varför sålde man sin Ritmo moddad weber :-(......... Jo,,,, den rostade som F:::N
      Fiat for FUN

      Comment


      • #4
        punto o multipla

        kör jag.. på torsdag blir det äntligen byte från punton till multiplan känns konstigt eftersom jag haft den i nästan 2 månader..var supernöjd m punton o e om möjligt ännu mer förälskad i mupi!
        nya bilar väcker sällan de där känslorna som gör att man letar rätt på n klubb tror ja
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          det

          ska ju vara så mycket skit i bilarna nuförtiden,,, Nu är en bil dålig i bil tidningar om den inte har en massa elektroniska hjälpmedel, Det blir ju ingen som kan köra till slut, om alla förlitar sig så på elektroniken men natur lagarna går ju inte att upphäva...
          /HH

          Comment


          • #6
            Nya konstruktionstips = billigare
            Nä SKIT i att bygga in bra väghållning i bilarna :-), det kostar för mycket att utprova.

            In med en massa antispinn, antisladd, riktnings-sensorer whatever.

            Elektronik är relativt billigt i jämförelse med mekanik i dag !

            Man kan ju lika bra ta tåget ! Det går ju redan på skenor !!!
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Originally posted by Håkan
              Nya konstruktionstips = billigare
              Nä SKIT i att bygga in bra väghållning i bilarna :-), det kostar för mycket att utprova.

              In med en massa antispinn, antisladd, riktnings-sensorer whatever.

              Elektronik är relativt billigt i jämförelse med mekanik i dag !

              Man kan ju lika bra ta tåget ! Det går ju redan på skenor !!!
              Detta bevisar ännu en gång Coupéns förträfflighet!!! Viskodrive o ABS.... Allt man behöver!! Skulle kunna tänka mej en Stilo Abarth som andrabil. (eller snarare tredje...) :-)
              Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
              Volvo V50 T5 -05

              Comment


              • #8
                rallykalle och hans vänner

                kan hålla med om att de e trist när elektronik får kompensera dåligt chassi, vanligare på tyska bilar har jag hört..
                Fiat har väl fortfarande ett sunda chassin i botten o då kan såna system vara ganska trevliga för en vanlig svenssonbilist väl?

                Har ni tänkt på att A-klass förare har en förmåga att köra fort på stora, raka breda vägar, men sänker farten rejält när det blir kurvigt och /eller gropigt.. undrar varför..

                Välkommen Stilo o kul att du e nöjd med..eh..stilon! är d en 3 eller 5 d?
                Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                http://fiatpanda.wordpress.com/

                Comment


                • #9
                  grattis i efterskott frstn

                  .
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Jag tyckte att Stilon var en mycket bekväm bil när jag prova den.
                    Styrningen får man vänja sig vid.
                    Tyckte att Tipon hade liknande indirekt styrning när den va ny för en annan, lite sumpig känsla. men man vänjer sig.

                    Inte det riktiga draget i motorn, men draget kom vid rätt varv iallafall- o inte BARA mella 2000-4000 RPM , så det var positivt.
                    1.8 var det !

                    Kör en 1.6 marea som räcker alldeles utmärkt.
                    Som känns snabbarae än Stilo 1.8 ... kan det va ljudnivån ?

                    Vet ingen bruksbil som nyttjar utväxlingen så väl.. (Coupen frånräknad)
                    Marea ELX W alltså .,den drar nytta av varenda RPM på mätaren !
                    O inte SEGAR, men är onödigt högvarvig vid tex Autobahnkörning
                    Last edited by Håkan; 23 January 2003, 12:08.
                    Fiat for FUN

                    Comment


                    • #11
                      Citat från annars nöjd FIAT STILO ägare i England.
                      Kan bara hålla med !
                      Gäller även en del andra nya bilar !!!!!
                      Alfa kan ju !!!


                      The steering... Can we please loose the ForceFeedback feeling and get
                      some italian feeling for the road instead?
                      Fiat for FUN

                      Comment

                      Working...
                      X