Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 128 fråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 128 fråga

    Hej jag har en Fiat 128 1975. Den startar inte helt plötsligt men startar så fort man puttar igång den men hostar vid låga varv. har kollat alla slangar mm.
    Misstänker bensinpumpen. Men vart sitter den och är det svårt att byta och få tag på? Bilen har fungeratr kanon i ett år och. Jag e inte duktig på bilar. har bild på var jag tror den sitter.
    Attached Files

  • #2
    Kolla på Tradera, finns bensinpump där just nu !! Där ser du även hur den ser ut.
    Har för mej att den sitter på framsidan av motorn, mot kylaren till. Har inte skruvat 128 på 20 år så jag kan minnas fel...
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Tack, nu vet jag kikar på tradera. Verkar enkelt att byta.

      Comment


      • #4
        128 Fråga

        Det du har ringat in är startmotorn, och felet tyder på det eller tändningslåset villket inte är helt ovanligt heller.
        om det hadde varit bensinpumpen så hadde den inte startat alls.
        Kjell-Inge

        Comment


        • #5
          Tack för svar. Tror det är ngt med tändningen. för nu är det ny bensinpump. får kika vidare eller hitt nån som vill kika på den,

          Comment


          • #6
            if you have problem with fuel pump, instal electric fuel pump for carburetors

            LOW PRESSURE ; Pump Pressure : 2.5 - 4 PSI
            HIGH CAPACITY ; Free Flow Rate : 20 Gallons /Hour
            Uses 8 mm inside diameter fuel hose - see our E Bay shop for unbeatable prices of Stainless Steel Braided Fuel Hose.
            Compatible with Petrol , Diesel , Fuel Additives , Bio Diesel , Blended Alcohol Fuels and Racing Fuel Octane Booster Additives.
            Ultra High Reliability - No Electrical Contacts , Bearings or Diaphrams to wear out - solid state technology !
            Lasts 4-5 times longer than most other electric fuel pumps.
            Easy to fit and connect.
            Comes complete with 2 pieces of straight fittings
            Lightweight and small size.
            For best results mount near the fuel tank and below the fuel level.
            Suitable for Racing /Competition cars, V6/V8 Engined cars, Autograss, Stock Cars, Hot Rods, Stock Rods, Ministox, Rally Cars, Kit Cars, Track Day Cars - 140 BHP +. Comes with a 1 Year no quibble replacement guarantee if faulty.
            The Racers Edge Inc brand




            Comment

            Working...
            X