Announcement

Collapse
No announcement yet.

idag är jag glad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • idag är jag glad.

    anledning.

    Idag satte jag maj och tände min bil för första gången på två veckor. Allt borde varit klart på nån dagar men tack vare olika omständigheter så tog det längre tid.


    orsaker till gladhet.


    1. sprickan som jag trodde fanns på grenröret var inte en spricka (puhh 5000kr). Utan det var downpipen som inte alls satt fast ordentligt, och genom den så kom det irriterande avgasljudet.

    2.Vet inte om ni har läst om mina problem med den blåa röken som bara uppkom när jag stod stillastående och på tomgång. Anledningen till det var precis det som jag trodde. Lagrena i original turbon var kassa.

    Nu sitter det en helt slirrans ny snurra på bilen en mitsu 16t med 360 graders lager original och bra mycket modernare. Bilen går friskt även med ett modest laddtryck av 0.3 bar. Och DET VIKTIGASTE AV ALLT INGEN BLÅ RÖK PÅ HELA DAGEN.. har haft den stående på tomgång bra mycket längre än vad den svenska lagen tillåter och kört i dom värsta köerna. hoppas bara denna lyckan håller i sig.

    3. Eftersom den nya turbon inte passade rakt av utan smärre modifikationer så var jag tvungen att ordna dit en ny downpipe. 3" ja tack för det. fint inlindad i avgasbandage en bit ner. Mullrar lite annorlunda bara än jämfört med innan när jag hade 3" endast efter caten.

    ville bara skriva av mig och säga att jag har en FELFRI BIL:


    och vädret är hyffsat och bilentusiasterna är ute eftersom det är en fin onsdag men tråkigt nog är även polisen det.

    idag skall jag njuta lite för min egen själs skulle

    hejsvejs

    en glad Mujo M
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

  • #2
    Najs!

    Jag får en ny turbo på garantin pga läckande lager....

    No more blårök!!!
    //Martin
    Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
    Åker - Cheva Transsport -01
    Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
    Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
    Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
    Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

    Comment


    • #3
      har varit ute o kört nu...

      bilen går underbart fint.


      skall bara få ordning på laddet nu oxå då jävlar

      martin du kommer bli galen så skön känsla det är att itne behöva skämmas i tättrafik längre!
      före detta coupe trimmare
      pimpig cadilacc deville
      Sv1000s C-Ö

      Comment


      • #4
        Skönt!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Mujo!

          Du har inga bilder på downpipen och hur du har monterat lambdan?
          /Tony
          SDE Racing
          Coupe 20VT-97 under konstruktion
          Marea Weekend HLX-97 påställd
          Punto 75 SX-98 påställd
          Tipo 1,4ei-94 såld

          Comment


          • #6
            har inga bilder än.. skall försöka ordna en kamera.

            men det är inget speciellt. byggde downpipen sen borrade jag hål och slipade hålet så stort att en lambdasond svetsgänga gick att få ner så svetsa jag fast den.

            bilder kommer.
            före detta coupe trimmare
            pimpig cadilacc deville
            Sv1000s C-Ö

            Comment


            • #7
              Okej, det låter ju bra, vart fixade du flexbiten ifrån?
              SDE Racing
              Coupe 20VT-97 under konstruktion
              Marea Weekend HLX-97 påställd
              Punto 75 SX-98 påställd
              Tipo 1,4ei-94 såld

              Comment


              • #8
                flexbiten kan du beställe från din lokala

                meca mekonomen autoexperten.



                Men jag använder ingen flexdel.

                funkar fin fint utan.
                före detta coupe trimmare
                pimpig cadilacc deville
                Sv1000s C-Ö

                Comment


                • #9
                  jag e me klar med min men den går inget vidare, kan ha me orignal dumpen i turbon och att wastegaten inte sitter som den ska, håller på att fixa detta nu, så jag hoppas värkligen att jag får henne att gå ordentligt idag! Flexbiten hämtade jag hos en traktor repperatör, 3" alldelles gratis, fråga bara efter en spillbit =)
                  Coupé 16VT +

                  Comment


                  • #10
                    jag har slängt väck original dumpen

                    .. den har jag hört inte var något vidare bra..

                    vad laddar din på grundläget när du hade monterat den pizze?
                    före detta coupe trimmare
                    pimpig cadilacc deville
                    Sv1000s C-Ö

                    Comment


                    • #11
                      Eftersom ni vet vad ni har för laddtryck tar jag för givet att ni har mätare inne i bilen. Var och hur har ni dragit in röret från motorn? Kollade snabbt i helgen hur det ser ut, men det var ju bara en stor motor ivägen, ser ju inte ett smack :-D Tänkte byta ut dumpventilen (om jag orkar) och läsa trycket från den, bra ide (från styr-slangen alltså)?
                      Har haft min mätare på hyllan över TV:n i en månad, dags att sätta dit den nu. TV:n ger ju inte så mycket laddtryck... :-D

                      edit: På coupen, inte punton
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Bra "know-how" beskrivningar på www.coupe-sport.co.uk
                        Argenta 120ie -85
                        Alfa 75 3.0V6 -90
                        BMW Z4M Coupe -06
                        BMW 118dM -10
                        Coupe 20VT -98 RIP
                        125 Special -72 RIP

                        Comment


                        • #13
                          ja du den laddade ingenting, fick göra om fästet till wastegaten så det stämde ju inte med hur den hade suttit innan. Fick kapa armen och spänna den riktigt ordentligt och sätta dit en täckbricka för original dumpen, menjag har fortfarande inget laddtryck. Sen så har hela CPU:n gått in i något fel läge så jag ska in till fiat nu i veckan å så ska dom kolla upp vad felet är! Faan jag som vill ha ut pärlan, visst det går att köra men det är inget roligt. Vad hade du för ladtryck då??
                          Coupé 16VT +

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Pizze
                            ja du den laddade ingenting, fick göra om fästet till wastegaten så det stämde ju inte med hur den hade suttit innan. Fick kapa armen och spänna den riktigt ordentligt och sätta dit en täckbricka för original dumpen, menjag har fortfarande inget laddtryck. Sen så har hela CPU:n gått in i något fel läge så jag ska in till fiat nu i veckan å så ska dom kolla upp vad felet är! Faan jag som vill ha ut pärlan, visst det går att köra men det är inget roligt. Vad hade du för ladtryck då??

                            hm ja jag fick oxå ordna ett nytt fäste för min klocka.

                            min laddar just nu ungefär 0.3-0.4. bilen går jäkligt fint.

                            går ungefär som när jag laddade 0.8 innan. eller så var det längesen man körde bilen

                            skall höja grundtrycket nu snart efter att alla remmar i motorn blivit bytta. så jag är på den säkra sidan.

                            den laddar ungefär vid samma tidpunk som original men känns om en helt NY bil på dom höga varvem den drar argsint upp till rödmarkeringen.

                            hoppad det ordnar sig med dina probbs.. skulle vara kul att se bilen på tullinge.
                            före detta coupe trimmare
                            pimpig cadilacc deville
                            Sv1000s C-Ö

                            Comment


                            • #15
                              Ja de hoppas jag me =/ är ganska så trött på allt som går på fyra hjul just nu...men jag hoppas att det rättar till sig så småningom.
                              Coupé 16VT +

                              Comment

                              Working...
                              X