anledning.
Idag satte jag maj och tände min bil för första gången på två veckor. Allt borde varit klart på nån dagar men tack vare olika omständigheter så tog det längre tid.
orsaker till gladhet.
1. sprickan som jag trodde fanns på grenröret var inte en spricka (puhh 5000kr). Utan det var downpipen som inte alls satt fast ordentligt, och genom den så kom det irriterande avgasljudet.
2.Vet inte om ni har läst om mina problem med den blåa röken som bara uppkom när jag stod stillastående och på tomgång. Anledningen till det var precis det som jag trodde. Lagrena i original turbon var kassa.
Nu sitter det en helt slirrans ny snurra på bilen en mitsu 16t med 360 graders lager original och bra mycket modernare. Bilen går friskt även med ett modest laddtryck av 0.3 bar. Och DET VIKTIGASTE AV ALLT INGEN BLÅ RÖK PÅ HELA DAGEN.. har haft den stående på tomgång bra mycket längre än vad den svenska lagen tillåter och kört i dom värsta köerna. hoppas bara denna lyckan håller i sig.
3. Eftersom den nya turbon inte passade rakt av utan smärre modifikationer så var jag tvungen att ordna dit en ny downpipe. 3" ja tack för det. fint inlindad i avgasbandage en bit ner. Mullrar lite annorlunda bara än jämfört med innan när jag hade 3" endast efter caten.
ville bara skriva av mig och säga att jag har en FELFRI BIL:
och vädret är hyffsat och bilentusiasterna är ute eftersom det är en fin onsdag men tråkigt nog är även polisen det.
idag skall jag njuta lite för min egen själs skulle
hejsvejs
en glad Mujo M
Idag satte jag maj och tände min bil för första gången på två veckor. Allt borde varit klart på nån dagar men tack vare olika omständigheter så tog det längre tid.
orsaker till gladhet.
1. sprickan som jag trodde fanns på grenröret var inte en spricka (puhh 5000kr). Utan det var downpipen som inte alls satt fast ordentligt, och genom den så kom det irriterande avgasljudet.
2.Vet inte om ni har läst om mina problem med den blåa röken som bara uppkom när jag stod stillastående och på tomgång. Anledningen till det var precis det som jag trodde. Lagrena i original turbon var kassa.
Nu sitter det en helt slirrans ny snurra på bilen en mitsu 16t med 360 graders lager original och bra mycket modernare. Bilen går friskt även med ett modest laddtryck av 0.3 bar. Och DET VIKTIGASTE AV ALLT INGEN BLÅ RÖK PÅ HELA DAGEN.. har haft den stående på tomgång bra mycket längre än vad den svenska lagen tillåter och kört i dom värsta köerna. hoppas bara denna lyckan håller i sig.
3. Eftersom den nya turbon inte passade rakt av utan smärre modifikationer så var jag tvungen att ordna dit en ny downpipe. 3" ja tack för det. fint inlindad i avgasbandage en bit ner. Mullrar lite annorlunda bara än jämfört med innan när jag hade 3" endast efter caten.
ville bara skriva av mig och säga att jag har en FELFRI BIL:
och vädret är hyffsat och bilentusiasterna är ute eftersom det är en fin onsdag men tråkigt nog är även polisen det.
idag skall jag njuta lite för min egen själs skulle
hejsvejs
en glad Mujo M
Comment