Announcement

Collapse
No announcement yet.

Värde Fiat 130?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Värde Fiat 130?

    Hittade den här annonsen på http://www.byt.se/finn/car/object?id...21&pos=3&rub=2 och blev lite intresserad, någon som har koll på vad som är ett rimligt bud förutsatt att den är i bra bruksskick?
    Och hur är det med delar till en så gammal och udda bil?

    Och 220 hk är det väl ändå inte, vad jag har kunnat hitta så var
    3.2 L motorn på 165 hk.

    /Jonas

  • #2
    Den vill man ha!

    har varit o kollat på den, bilen är verkligt fin...Den har funnits på samma firma sen den var ny!! Dom hade den som demobil i början och sen så blev den kvar då det blev att firmansägare som hade den som finbil, sen så blev den ståendes bara år på år, men den fick sig en helrenovering i mitten av 80 talet påstod dom innan dom slutade som auktoriserad Fiat handlare (såg omlackad ut under listen)
    Men bilen är verkligen fin....finare än bruksskick!
    Jag frågade flera gånger ungefär vad dom kunde tänka sig men jag fick bara till svar att ge ett bud....,men om man kollar runt lite på klubbar och till-salu ställen så ligger ett fint ex på cirka 40000kr till 55000kr..
    Coupe modellen ligger högre ändå, fast själv tycker jag sedanen är snyggare..
    I tidningen classic motor Nr 7 2002 kan du läsa ett reportage om en Fiat 130 B ägare i Sverige en precis likadan silver..
    Han påstod att det är svårt med delarna och att han köpte upp delar av lagret som fanns när dom slutade att saluföra det iSverige
    /HH

    Comment


    • #3
      Känner en kille i Karlstad som har 3 st. kan kolla hemma efter hans nummer om det behövs..?

      Stämmer bra det där med motorn annars. (3.2l och 165hk, ej Ferrari som en del tror)
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X