Announcement

Collapse
No announcement yet.

värdet på Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • värdet på Punto GT

    Det e skit svårt att få en uppfattning hur mycket min Punto är värd i Sverige? Handlarna har ingen ide alls!

    Vad tror ni den är värd?Hur mycket kan jag få för den om jag säljer?

    Punto GT -95 14.000 mil, Självimoprterad från tyskland den 10/11-02, all dokumentation finns, jag e 4:e ägare sammanlagt.

    Utseende: , Svart, med orginal skinn inredning och AC + taklucka.
    Sänkningskit från FK 60/40 mm. 15" Alu fälgar. Inga emblem bak.

    Motor: Allt orginal för utom bleed valve, sport panelfilter och rostfritt avgas system från Supersprint. Regelbunden service.

    Skador/defekt: Liten buckla på vänster framskärm

    Går som den ska.
    P.S Bleed valve, filter, avgas och sänkning är ditsatta efter inköpet. Alltså bilen har endast haft alla extra modifikationer i ett år.
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

  • #2
    Hallå där!
    Det är skitsvårt... Såg en bil uppe i Dalarna på blocket för en tid sedan, en 97:a. Den ville de ha 65000, de var ju riktigt dåraktigt, trots att den var mycket fräsch.
    Men enligt dessa Teknikens värld och tabeller i dessa är en bil som de vi har värda runt 30000:- om jag har förstått det hela. Men allt beror ju på om någon letar efter en Punto gt... då kan man nog få ut mera stålar för den...
    Men detta är ju bara schabloner o dyl. som sagt.
    Detta är svårt som du säger....
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #3
      Om det stämmer som du säger då är det mera värt att sälja bilen i Tyskland.

      Där hittar man inte ofta en bil som min för under 5000 eruro???

      Dessutom..jag tyckte inte det var överdrivet mycket 67.000 för en bra GT
      Last edited by Black_GT; 28 November 2003, 11:27.
      Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

      Comment


      • #4
        Håller med om att det är svårt att få en uppfattning om vad som är ett skäligt pris, funderar på att sälja min till våren och använda coupen som vanlig bruksbil.... Brukar kolla lite på vad en Punto75 kostar med ungefär samma mil/årsmodell och sedan lägga på 5-10 000 på det priset, men jag vet inte om det är skäligt... Har för mig att nypris låg på ungefär 150' på GT:n, fast jag vet inte vad det skulle innebära för pris på en 7-8 år gammal bil.
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Nej, det är som sagt svårt, men jag köpte min för 15000:-, har gått cirka 6000 hårda mil... Så både turbo och motor är slut, därav priset. Motorn jag köpte hade gått mer... 13000 mil eller så, men jag hålelr med om att en fräsch GT borde vara värd uppåt 50000:-, men det är svårt att säga. En 94 är ju trots allt 10 år gammal nu.
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Alltså

            tyvärr så får man ju sällan ut vad man vill ha för en Fiat, det är ju den bistra sanningen.. Det är väl bara att kolla runt i annonser så ser man ju att dom ligger väldigt lågt iofs så kostar dom ju sällan multum nya heller, men Om man kollar på dom så kallade experternas listor på ex vanliga Puntos o Bravos så ligger dom ju ruskigt lågt för bilar från mitten av nittiotalet och till slutet av nittiotalet. (mycket bil för pengarna passar väl bra in)
            Det är väl inte så mycket att göra åt, och det rusar väl inte av folk som letar efter lite specialvarianter av Fiatar??

            /HH

            Comment


            • #7
              Alldeles rätt Henrik. Det är kul att köpa en Fiat, mycket bil för pengarna, men himla tråkigt när man skall sälja.... ;-)
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                a det e så synd att det e så...
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Tråkiga svenssons......

                  Svensson vill bara ha Volvo och Saab, ska det vara
                  prestanda köper man BMW eller Audi. Allt för att
                  visa grannarna hur ball och inne man är !!

                  Köp bil med hjärtat, och skit i andra......................
                  Du VET ju själv hur mycket roligare det är.

                  Hoppas Fiat (och Alfa) får en uppryckning i Sverige
                  någon gång, det är dom värda.........

                  Comment


                  • #10
                    Hoppas oxå att Fiat själva fattar hur en Fiat ska byggas. Håller de på så här blir det konkurs / totalt uppköpt..
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment

                    Working...
                    X