Announcement

Collapse
No announcement yet.

Info om Brava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Info om Brava

    Japp det är vad jag skulle vilja ha,
    jag har på senare tid gått och blivit sugen på en Fiat Brava,
    så jag skulle vilja ha lite info om dessa härliga bilar. =)

    Finns det några standard bekymmer på dessa bilar?
    Rostangrepp?
    Vet ni om 1,6an räcker till eller är det helt uselt vrid i den?
    skottsäker maskinellt?
    Hur är det med komforten? mkt "knak & brak" från tex instrumentbräda och dörrsidor?
    Otäta lister?

    Okej jag väntar mej ingen superbil för dom ynka pengar dom ligger nu i dagens läge, men jag skulle vilja ha en beskrivning på hur dom är för jag har aldrig kört någon.

    Mvh
    /Poppe

  • #2
    Kan bara nämna Kamremsintervallen 8000 mil, ska va BYTT !
    Inkl remspännarhjul i PLAST !!!

    Annars e det det där gamla vanliga, uppsmörjning av handbromsvajer, korrosion i kabelkontakter, kablar som kan glappa...lampor som slutar lysa... som det visar sig va enkelt glapp i lamphållaren (fjädern i botten mm)!
    Altså inget allvarligt,,, men lite smågrejs bara (småkul)

    Byt termostat i tid också ! = kylvätskekoll....
    Snabbrostande bakre avgasburk, delas med många andra bilmodeller !
    (1.6an är en pigg motor om man ej har "tävlingsambitioner" långt över medelnivå) !!!
    Riktigt kul, men räkna ej med något autobahnlok bara !
    1.8 verkar va en fin motor, fanns den inte bara på de tidigaste modellerna ???
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Originally posted by Håkan
      Kan bara nämna Kamremsintervallen 8000 mil, ska va BYTT !
      Inkl remspännarhjul i PLAST !!!

      Annars e det det där gamla vanliga, uppsmörjning av handbromsvajer, korrosion i kabelkontakter, kablar som kan glappa...lampor som slutar lysa... som det visar sig va enkelt glapp i lamphållaren (fjädern i botten mm)!
      Altså inget allvarligt,,, men lite smågrejs bara (småkul)

      Byt termostat i tid också ! = kylvätskekoll....
      Snabbrostande bakre avgasburk, delas med många andra bilmodeller !
      (1.6an är en pigg motor om man ej har "tävlingsambitioner" långt över medelnivå) !!!
      Riktigt kul, men räkna ej med något autobahnlok bara !
      1.8 verkar va en fin motor, fanns den inte bara på de tidigaste modellerna ???
      Okej, man ska helt enkelt bara hålla
      efter den som vilken bil som helst?

      Nej jag räknar inte med att den ska vara någon autobahn-räser heller, men man vill ju kunna åka ut på motorvägen utan att öronen fladdrar av pga allt vinddrag och brus, och att den ska orka lite grann iaf...

      Får tacka för ett givande och bra svar må jag säga! =)

      Vet du förestan av någon bra sida med styling till dom? lite dåligt utbud med styling prylar till dom verkar det som...

      Mvh

      //Poppe

      Comment


      • #4
        köp!

        Jag har haft min Brava sedan augusti -02. En 99:a 1,6l. Kört ca 2000 av bilens 8000 mil. Helt och hållet bekymmersfritt. Håller med Håkan ang. 8000 mila servicen, om den inte är gjord eller snart infaller pruta rejält. Servicen kostar runt 7000 kr!!

        Bravan funkar bra på landsväg, hög utväxling och mellan 2500 och 3000 varv i normalt landsvägstempo. 0,7-0,8 i förbrukning. Billlig försäkring!

        Klena bromsar dock, oventilerade skivor fram (trummor bak), och ABS blev inte standard förren på Flashen (-01r).

        Bravan är helt enkelt mycket bil för lite pengar. Fynda hos icke Fiat återförsäljare med ett skambud!

        F.ö. tycker jag att bilen är nog snygg som den är. Lycka till...
        ///// Brava 1.6 SX 1999
        http://rogrrr.konvaljen.nu

        Comment


        • #5
          Vet du förestan av någon bra sida med styling till dom? lite dåligt utbud med styling prylar till dom verkar det som...

          Mvh

          //Poppe [/B][/QUOTE]

          Hejsan, om att styla den, det finns inte så mycket snyggt tycker jag inte.. men Fiat tillhandahåller med abarth prylar till dem, kjolar front och bakstötfångare, dom e riktigt snygga, snacka med din Fiathandlare dom borde ha katalog, har även collorconcept ratar å stolar.
          Fiat Bravo såld

          Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

          Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

          Fiat Punto HGT

          Comment

          Working...
          X