Announcement

Collapse
No announcement yet.

Import Bravo/a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Import Bravo/a

    Hej hej,
    jag har en fundering på att importera
    bil från tyskland nåt tag framöver, om det nu är värt det?

    Satt och kikade lite på Bravo/a:r, dom ligger i väldigt bra priser i tyskland ta tex denna:
    http://www.autoscout24.se/search/det...eto=37500&zip=

    ligger strax under 30.000:- strecket,
    frågan är vad den har kostat mej när den står hemma på parkeringen reggad och klar?

    vad är det man behöver för papper och intyg osv?

    Billigaste/snabbaste vägen att importera bil?

    Mkt frågor här, men ähh! =)

  • #2
    Det är ju väldigt lite pengar för en så ny bil !
    sen att de modellerna toppade "pannenstatistik" under de åren beror på kamremshaverier/termostat-konstruktionsfel

    MEN det påverkar priset negativt
    De är ju relativt billiga här hemma med !
    Försäkring kan bli dyrare på import
    Rostskydd kan va sämre på icke "skandinavien-spec" tillverkad bil
    gränsen går vid vattnet !! Öresund !
    Så Danmarks bilar har sämre rostskydd... sämre värmepaket (billigare) ej stolsvärme på vissa mod !

    Allt detdär sista enligt GA !
    Fiat for FUN

    Comment


    • #3
      Verkar vara ett himla bra pris! Kolla serviceböcker o dyl. har jag fått tips om, liksom att det är en seriös handlare. Kostnaden baseras på nedresa + hemtransport, liksom inreg +besiktning +skrotningsavgift. Det du måste göra här hemma kostar runt 4-5000, lite mindre om du har tur.
      Sen tillkommer ju vägskatt och försäkring som alltid när man byter till annan bil ....
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        För det första så blev det nog inget med importen på ett tag framöver, jag fick beskedet att jag var av med lappen idag... =(((

        men tanken finns i vilket fall kvar till sen framöver...

        Men ni har rätt, visst finns det nackdelar med att importa också och frågan är om det blir så mkt billigare?!

        Comment


        • #5
          Ajdå, var tråkigt att höra (( , jag funderade i samma banor förut, eftersom Fiat inte är så jättedyrt i Sverige ändå, men vill man ha just en specifik modell är ju import bra!
          /Fredde
          Fiat Punto GT - Turbo for fun

          Comment


          • #6
            Tråkit att höra Poppe... va de inte du som blev av me lappen en gång förut lr har jag drömt?
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Mjo det är ingen jätte höjdare eler.. =/ Men men..

              Nä det är första gången jag blir av med den, så nuär det bara att ta om det.. suck! =(

              Comment


              • #8
                jag var och hämtade min bravo i tyskland, köpte den krockad av en handlare, vad jag tror man skall tänka på är att kolla tidigare ägare och att man köper den av en seriös handlare, inte privat, finns ju en del som byter motorer å pillar soms atan med bilarna.,

                men kollar man upp bilens historik ordentlig så skall det inte vara värre och importera än att köpa i sverige, om det är en nyare så har man inte maskin garantin tror jag inte. inte på fiat i alla fall. rostarntin och sånt finns kvar. i alla fall på min punto hgt.
                Fiat Bravo såld

                Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                Fiat Punto HGT

                Comment


                • #9
                  kom på en sak till, om du hämtar en bravo hgt så kostar ju kamremsbytet en del, vet att svenska fiat är med å betalar lite av det om det är en svensksåld bil, men jag fick ingen hjälp på min för att det var import. mne vem vet, dom kanske ändrat sig..
                  Fiat Bravo såld

                  Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                  Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                  Fiat Punto HGT

                  Comment

                  Working...
                  X