Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var köpa fjädrar/stötdämpare till Uno 45 i.e.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var köpa fjädrar/stötdämpare till Uno 45 i.e.

    Hallå!
    Är lite sugen på att skaffa nya stötdämpare och fjädrar då mina har haft sina glansdagar. Det finns på Mekonomen, men vill gärna ha tips på andra ställen. Priset är viktigt (borde egentligen inte lägga mer pengar på min Uno, men den är i så bra skick i övrigt så kan nog inte låta bli).

    Är inte ute efter några sänkta sportfjädrar utan "vanliga".

  • #2
    Finfina företaget Biltema har stötdämpare till Uno,dock ej fjädrar!

    Tänk på att 45an har klenare fjädrar än resten så risken finns att du får "sportigare" fjädring på köpet.

    Comment


    • #3
      Brorsan köpte stötdämpare på biltema förut till sin golf, å dom tog slut på ett halv år typ.. e väll inte direkt den bästa kvaliten på dom..
      Fiat tipo 1,6i Såld

      Mégane Sport Coupé -96

      Comment


      • #4
        autoexperten

        Köpte dämpare/fjädrar till multipla JTD via en autoexperten-ansluten butik (reservdelsbutiken i falun)

        Monroe hade gasdämpare för 888kr/st och fjädrarna gick på 620kr st. borde bli billigare till en lätt uno... min framvagn väger väl som hela din bil!
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          haha, med en totalvikt på 800kg så stämmer det säkert. Autoexpert hade inga fjädrar till en Uno, iaf inte enligt deras hemsida. Mekonomens för 399kr lutar det åt.

          Mekonomens stödämpare går på 760kr/st jämfört med Biltemas 299kr. Dvs en skillnad på 920kr totalt. Men Biltemas sågas ganska rejält på olika forum på nätet, men vem vet, de som är nöjda (om de finns) kanske inte basunerar ut det. Man hör ju mest de som är arga.

          Mycket snack om sänkning&sport hit och dit när jag letar på nätet, själv skulle jag vilja ha höga mjuka fjädrar

          Ska fundera ett tag till, har åkt omkring med min ofrivilligt sänkta bil ett tag så en månad mer eller mindre kvittar. Kanske man skulle byta lagom till Unons 10.000 mils jubileum?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            a den ser bra fräsch ut din bil.

            är det överdragsklädsel du har eller är det orginal det blåa?
            Fiat Bravo såld

            Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

            Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

            Fiat Punto HGT

            Comment


            • #7
              Jag kör med (1) Biltema stötdämpare på min Uno och har gjort så ett halvår nu,känns helt okej.
              Men jag förväntar mig inte den ska hålla så länge för 299:-
              2 års garanti minsann! Gäller kanske inte om den är använd....

              Varför jag bara bytte 1? Tja dom hade bara en på hyllan!!

              Har kört med Biltemas på en tidigare Uno jag haft körde "bara" 12000 mil med den innan jag sålde bilen,så kvalite..
              Men DÅ var dom gasdämpare för 698:-

              Comment


              • #8
                kanske är det så att biltemas grejer håller sämmre kvalite än andra. men vadå? man får väll vad man betalar för? vore konstigt anars..
                Fiat Bravo såld

                Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                Fiat Punto HGT

                Comment


                • #9
                  Originally posted by santazia
                  man får väll vad man betalar för?
                  Så är det alltid!!!

                  Därför blir jag "lite" irriterad när folk frågar efter: Billigt och bra
                  Går inte riktigt ihop... billigt är just billigt!! inget annat!



                  I mitt fall pallade jag inte köra dom 6 månader som nu Unon var besiktigad med en kass dämpare,därför köpte jag deras billiga skräp.
                  Sen gick den genom bes utan anmärkning,besiktnings-mannen har sällan sett ett SÅ förvånat ansikte.

                  Comment


                  • #10
                    Det är överdragsklädsel, var trött på originalklädseln. Någon tidigare ägare var ett geni och gjorde en duff-dinol-behandling på bilen. Det fungerar verkligen, undertill är bilen otroligt fin även om det har börjat komma rost på förardörren.

                    Egentligen var planen att det skulle varit en sommarbil, så därför är jag tveksam till att investera för mycket i den... men nu har jag kört den i snart 2 år och funderar på att behålla den ett tag till. Samtidigt vet man ju att den i princip kan gå sönder när som helst, då är pengar på stötdämpare slängda i sjön.

                    Comment


                    • #11
                      gå sönder

                      finns det så mycket som kan gå sönder?
                      Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                      Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                      Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                      http://fiatpanda.wordpress.com/

                      Comment

                      Working...
                      X