Announcement

Collapse
No announcement yet.

Längtar till våren....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Längtar till våren....

    Var ute och körde lite med Punton för ett par dagar sedan när det var torra vägar och jisses vad det är kul och uj vad skönt med lite adrenalin i blodet. Enda problemet är lite ojämn bromsverkan höger/vänster, lite oroligt i kurvorna, men det kanske bara var för att det gick lite snabbt. Siter bara och väntar på första poliskontakt med fortkörningsböter nu... de kommer nog snart är jag rädd...:-( *peppar peppar, klarat mig än så länge*
    Kan knappt bärga mig tills man får ge sig ut med Coupen i stället. Skall inte ens påstå att jag kan köra, men oj vad det är skoj ändå, och roligare kommer det att bli :-D Bara drygt 1½ månad kvar till april......
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Ja snart så..

    Ska den ut på vägen igen, siktar på att det är torrt i mars..
    Tänker ev ställa på den i mars.. Skulle det vara skitväder nån dag eller så med salt å helvete så ska (VW) polon få sitt som den är van vid i vintertider...

    Snart så ska det åkas...

    YES
    Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

    Comment


    • #3
      här

      är en till som längtar till våren!! Hur mycket som helst denna vår faktiskt,, Ska ta fram min röda Uno turbo 90 a o cruisa runt med! Saknar den rejält faktiskt, förra sommaren fick jag hålla till godo med Croma turbo inte fy skam det heller,men det är ju nåt visst med en röd liten italienskt bil tycker jag...

      /HH

      Comment


      • #4
        Kunde inte låta bli...

        Var ut till pärlan idag och startade upp den, vart sittande i bilen en dryg halvtimme, väntade på temp och varvade lite, tog en liten tur på gatan vid garaget för att få röra lite på grejorna, fipplade med allt och så. Allt var i sin ordning.
        Snart så är det dags för kupan att rulllllla..
        Hejsvejs.

        /Henrik
        Attached Files
        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

        Comment


        • #5
          Re: Kunde inte låta bli...

          Originally posted by Pininfarina
          Var ut till pärlan idag och startade upp den, vart sittande i bilen en dryg halvtimme, väntade på temp och varvade lite, tog en liten tur på gatan vid garaget för att få röra lite på grejorna, fipplade med allt och så. Allt var i sin ordning.
          Snart så är det dags för kupan att rulllllla..
          Hejsvejs.

          /Henrik
          Härligt! =)
          Vet inte om jag sett din bil på bild nån gång? Den färgen är riktigt snygg! Du har inga bättre/fler bilder?
          Föredetta Coupé ägare -
          http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

          Comment


          • #6
            Jag var ut med min coupé igår, kändes helt underbart
            /Peter

            Comment


            • #7
              hmm ja hoppas blidvädret håller i sig så man kan ta en tidig start på säsongen i år! :-)
              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
              http://www.garaget.org/?car=63213

              Comment


              • #8
                Kan ge mig sjutton på att det snart kommer en köldknäpp och så snö som inte försvinner innan halva april gått... Skulle inte förvåna mig det minsta!
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by novisen
                  Kan ge mig sjutton på att det snart kommer en köldknäpp och så snö som inte försvinner innan halva april gått... Skulle inte förvåna mig det minsta!
                  Och där kom det... snöar så in i helvete här hemma =(
                  Coupé 16VT +

                  Comment


                  • #10
                    För mig får det gärna dröja ett tag.. Måste hinna spara ihop till alla delar! :-/
                    Avgas, däck, fälgrenovering, försäkringen... Puh!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Hej.

                      Har tyvärr inga bilder av klass..
                      Men till våren då ska det fotas, tänkte lägga upp lite bilder på depån när den väl är här, våren alltså..

                      /HG
                      Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

                      Comment


                      • #12
                        Det ser vi fram emot, både sommar & bilder!
                        Föredetta Coupé ägare -
                        http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                        Comment

                        Working...
                        X