Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Lancia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Lancia?

    Hej! Jag funderar på att köpa en Fiat lancia a112 -85 till min dotter. Jag har själv saab, så jag vet inte mycket om just Fiaten.
    Är den svår mekad? Och är det dyrt med reservdelar?
    Och är det en bra bil? Många frågor! Skulle vara glad om nån kan svaren. Tack My

  • #2
    Satsa på en Junior eller LX.

    Jag tycker det är en mycket bra liten bil. Hittar du en i bra skick så kommer den att köra och hålla i åratal, dom går och går. "Problemen" är rost, högljudd inne i cupen, trångt baksäte, plastig inredning som kan göra störiga gnissel ljud samt dålig ventilation och defroster under vintertid, men vilken italienare har inte det .
    Mekonomen har stort antal reservdelar till bilen och billigt dessutom. Mycket lätt meckad.
    Fördelarna är att den är kul att köra, lätt att underhålla, billig i både drift och försäkring, får plats i stan, "stort" förar utrymme med tanke på bilstorleken och sist men inte minst så ser den otroligt cool ut .

    Mvh
    Marco
    Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

    Comment


    • #3
      Tack

      Tack Marco för svaren. Nu vet jag lite mer...
      Får nog köpa bilen åt min dotter, hon tycker inte om stora bilar!Det kan man ju inte anklaga Fiat Lancia för att vara
      MVH My

      Comment


      • #4
        Nä det är sant men en sak till.....den heter antingen Lancia A112 eller Autobianchi A112....inte Fiat
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #5
          blocket

          my: är det det du som säljer en lancia på blocket?
          snabba puckar isf
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Sorry

            Nä det är inte jag..

            Comment

            Working...
            X