Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensinpris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bensinpris

    Litet tips... Har ni sett den här siten?

    http://www.bensinbolaget.se/

    Om man nu är ute efter att hitta billiga tankningsställen....
    snälla ta bort mitt konto....

  • #2
    Tackar för tipset. Får bli en tripp till Tjörn nästa gång. Har hört att det ska finnas billig bensin där.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Originally posted by Freddan72
      Tackar för tipset. Får bli en tripp till Tjörn nästa gång. Har hört att det ska finnas billig bensin där.
      Just nu 9:26 på Uno-X vid Almö Livs. Tankade fullt på väg hem från Orust. Lustigt nog var det tomt bland de 8 pumparna.
      Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

      Comment


      • #4
        Originally posted by Schuckert
        Just nu 9:26 på Uno-X vid Almö Livs. Tankade fullt på väg hem från Orust. Lustigt nog var det tomt bland de 8 pumparna.
        Just nu 12,17 (BF98) på Shell Lindhagensplan. Lustigt nog var det fullt bland dom 12 pumparna och man fick vänta på sin tur.


        Man får väll åka på semester neråt landet
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          Jag betalade 10,13DKK för några dagar sedan för 98 oktan på Shell i Køge. Här nere försöker de helt avskaffa 98, så det finns endast på begränsat antal stationer.
          Däremot har de något som de kallar Shell V-Power 97 oktan, är det en okej ersättning för vanlig blyfri 98?

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Sjuka danskar. Fast det finns väl inte så många prestandabilar i DK heller?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jim
              Däremot har de något som de kallar Shell V-Power 97 oktan, är det en okej ersättning för vanlig blyfri 98?
              Är du säker på att det stog 97 Oktan?

              EDIT: Du har rätt.

              http://www.shell.com/home/Framework?...t_ga_1602.html

              Ni som kan, rätt mig om jag har fel. Men jag har för mig Coupén har knacksensor vilket skulle medföra att det inte skulle vara några problem att köra på 97 Oktaning V-power.
              Last edited by TobbeC; 14 July 2005, 08:54.
              Porsche Boxster S 2002

              Comment


              • #8
                Förra veckan i Norge

                betalade jag 11:48 NOK för 95-oktan. ~13:66 svenska kronor!
                EKKEPEKKE

                Marea W 1,6 -00
                Panda 4x4 -88 -såld
                Aprilia ETV-1000 -01

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  Sjuka danskar. Fast det finns väl inte så många prestandabilar i DK heller?
                  Det är så sant, de enda som lyckats köra ifrån mig hitills är motorcyklar
                  Skämt åsido, visst finns det ett par muskelbilar här nere också. Bl.a. minst 2 Couper med 300hk+ men de flesta bilar är mest stylade och med 1.2l motor.... Turbo är ett näst intill okänt begrepp. :P
                  Visst har den väl knacksensorer, 2 st vill jag mena. Men jag undrar lite över V-Power ändå, en oktan mindre kanske inte är hela världen (oktan booster?). Men någon som mer vet vad som skiljer mot icke-V-Power? Informationen på Shells hemsida är inte den bästa, eller så har jag missat något.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jim
                    Men jag undrar lite över V-Power ändå, en oktan mindre kanske inte är hela världen (oktan booster?).
                    Oktanbooster är på gränsen till lurendrejeri.

                    Men någon som mer vet vad som skiljer mot icke-V-Power? Informationen på Shells hemsida är inte den bästa, eller så har jag missat något.
                    Vad vill du veta? Grundskillnaden är att det är tillsatt rengörande addetiv i V-Power. Så någon massiv effektökning som vissa verkar tro på är inget att räkna med.
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Orlando
                      Vad vill du veta? Grundskillnaden är att det är tillsatt rengörande addetiv i V-Power. Så någon massiv effektökning som vissa verkar tro på är inget att räkna med.
                      Tänkte mest på om det är bra för motorn med dessa tillsatser.

                      Panda 169

                      Comment


                      • #12
                        Var det inte Shell (eller BP?) som sålde någon slags "perfomance fuel" i England för en del år sedan? Det hela slutade väl mer eller mindre med katastrof, de fick betala ut ersättning för en hel del motorhaverier som deras soppa hade orsakat... Orlando kanske har koll på det?

                        Om det var så, så borde de ju iofs ha lärt sig av sina misstag.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Micke C
                          Var det inte Shell (eller BP?) som sålde någon slags "perfomance fuel" i England för en del år sedan? Det hela slutade väl mer eller mindre med katastrof, de fick betala ut ersättning för en hel del motorhaverier som deras soppa hade orsakat... Orlando kanske har koll på det?

                          Om det var så, så borde de ju iofs ha lärt sig av sina misstag.
                          Jag kan kolla upp det. I England har man dock aldrig sålt V-power utan man säljer Opti-Max och man gör det än idag.
                          Porsche Boxster S 2002

                          Comment


                          • #14
                            Det var något jag snappade upp på ett engelskt forum där just Optimax diskuterades. Det var nu ganska länge sedan, och jag kommer heller inte ihåg vart...
                            (Måste vara värmen, för åldern kan det väl inte vara

                            Vore ju iaf intressant och få veta om det är sant.

                            Comment

                            Working...
                            X