Announcement

Collapse
No announcement yet.

2st Stilo Abarth i Sverige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2st Stilo Abarth i Sverige

    Hej allesammans!

    Nu har två st grå Stilo Abarths anlänt till Sverige.
    Efter ett riktigt impulsköp inhandlades bilarna i Tyskland och är nu reg-besiktade och klara i Sverige.

    Jag är den ene ägaren och min kollega äger den andra.

    Väldigt rolig bil måste jag säga, efter att tillbringat 300mil i den på 4 dagar.

    Verkar dock som styrväxeln är dålig på min, ratten glappar lite, blien drar något åt höger när ratten är centrerad och den verkar käka lite däck. Ni som har erfarenheter kring detta får gärna dela med sig av dessa!!

    Ska försöka fixa fram lite bilder från resan.

  • #2
    Kan du avslöja lite fakta om bilen? Motor, hk, vrid mm.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      inte för just jag är direkt insatt i den bilen
      men här är en länk med lite info som jag
      hittade:

      http://www.supercarsite.net/stilo_abarth.htm
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

      Comment


      • #4
        Originally posted by Gustaf
        inte för just jag är direkt insatt i den bilen
        men här är en länk med lite info som jag
        hittade:

        http://www.supercarsite.net/stilo_abarth.htm
        Japp, där har ni datan på bilen.

        Vad gäller utrustning finns det mesta utom skinn, elstolar och radarfarthållare på min.

        Comment


        • #5
          måste ju ärligt säga att jag är väldigt avundsjuk på dig nu...

          Vore ju inte helt fel med en 2,4 under huven istället för 1,8..

          Comment


          • #6
            Hur fungerar Selespeed lådan?
            Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
            Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ante
              Hur fungerar Selespeed lådan?
              Fungerar bra... Växlar inte lika mjukt som den uppdaterade lådan från alfa GTAn men det funkar problemfritt, tycker fortfarande att det är grymt kul med paddlar
              Annars är jag mest imponerad över hur villigt motorn drar över hela registret.

              Är lite orolig över styväxeln bara. Det är det enda som jag vet behöver åtgärdas. Med bilen ska in på helservice i början på augusti.

              Ska försöka få tag på svenska kartorna till navin också!

              Comment


              • #8
                Re: 2st Stilo Abarth i Sverige

                Hej ! Ang glappet,kan det inte vara så att framvagnen står lite eller ganska mycket fel toe-in.Jag vet att min bil (inte en stilo då)var diffus och kändes glapp i mittläget och drog snett och käkade upp däcken på 200 mil.Bara en gissning från en glad amatör .Grattis till bilen iallfall,hur läcker som helst.




                Originally posted by Markus Stilo 2,4
                Hej allesammans!

                Nu har två st grå Stilo Abarths anlänt till Sverige.
                Efter ett riktigt impulsköp inhandlades bilarna i Tyskland och är nu reg-besiktade och klara i Sverige.

                Jag är den ene ägaren och min kollega äger den andra.

                Väldigt rolig bil måste jag säga, efter att tillbringat 300mil i den på 4 dagar.

                Verkar dock som styrväxeln är dålig på min, ratten glappar lite, blien drar något åt höger när ratten är centrerad och den verkar käka lite däck. Ni som har erfarenheter kring detta får gärna dela med sig av dessa!!

                Ska försöka fixa fram lite bilder från resan.
                Mats Nilsson

                Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                Comment


                • #9
                  framvagnsinställningar

                  Flera stiloägare här har haft onormalt däckslitage och fått göra ny framvagnsinställning. kanske räcker så?
                  Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
                  Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
                  Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
                  http://fiatpanda.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2st Stilo Abarth i Sverige

                    Originally posted by Markus Stilo 2,4

                    Verkar dock som styrväxeln är dålig på min, ratten glappar lite, blien drar något åt höger när ratten är centrerad och den verkar käka lite däck. Ni som har erfarenheter kring detta får gärna dela med sig av dessa!!

                    Ska försöka fixa fram lite bilder från resan.
                    Jag är en Stilo 1.8 ägare som haft en del fabriksfel på bilen och styrväxeln är känd problem hos Fiat och nyligen fick att Stiloägare brev med uppmaning att lämna in och fixa styrväxeln hos auktoriserad verkstad... Vet inte hur det blir med din eftersom den är import men ändå borde det gälla dig oxå! Bäst är om du hör med din lokala Fiat verkstad!

                    Onormalt däckslitage har jag haft Fiat har aldrig erkännt att det är fabriksfel men de kunde inte bevisa annat, jag fick stå för nya däck och nästan framhjulsinställning (efter lite diskution gav de sig)

                    Och självklart vill vi se bilder Lycka till med bilen önskar jag hade en själv!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment

                    Working...
                    X