Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar på att sälja min pärla..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar på att sälja min pärla..

    Tänk om man hade kunnat bli av med min Stilo och fått tag i en coupe istället?

    Bor 10 minuter från anderstorp.. vilket innebär lätt att rasta bilen på bana...

    problemet är att ja vill ha en 20vt.. helst limited edition då den är så jäkla läcker..

    Men som sagt det.. det gäller att bli av med min gamla pärla först..

    Stilon har ju lagts en och annan krona på.. men efter som sambon har kombi så behövs det inte en Stilo nu.. roligare med sport coupe!

  • #2
    Re: Funderingar på att sälja min pärla..

    Originally posted by stilo andreas
    Tänk om man hade kunnat bli av med min Stilo och fått tag i en coupe istället?

    Bor 10 minuter från anderstorp.. vilket innebär lätt att rasta bilen på bana...

    problemet är att ja vill ha en 20vt.. helst limited edition då den är så jäkla läcker..

    Men som sagt det.. det gäller att bli av med min gamla pärla först..

    Stilon har ju lagts en och annan krona på.. men efter som sambon har kombi så behövs det inte en Stilo nu.. roligare med sport coupe!
    Det man kostar på en bil, brukar man sällan eller aldrig få igen när man säljer.

    Visst det går att sälja fiat, allt beror ju på vad du sätter för pris.

    Coupe är roliga bilar. har själv ägt en. Vill ha en själv nu, men regeringen sa ifrån. Så vi har köpt en saab 9-5. Men jag ångrar inte mitt köp. Nu får jag både skön komfort, o hyffsad prestanda.

    /king

    Comment


    • #3
      Jo det är ju sant att man inte får tillbaka det man har kostat på bilen.. definitivt inte på en fiat.. när jag sålde min Bravo så fick jag erfara det... vi får se vad som händer..

      Frågan är ju bara vad man kan få för bilen.. sälja privat tror jag är ganksa lönlöst.. visst lyckas man så får man nog mest för det.. men det är ju ganska hård konkurrens med många andra som vill bli av med sina stilos.. Men det är ju om någon vill ha en 5-D istället för coupe när familjen ökar i storlek.. men då är ju MW ett bättre val..

      Comment


      • #4
        Det är nog bara att inse att det kostar dyrt att byta bil...

        Sälja privat är ju som sagt inte helt lätt, särskilt inte om det är en någerlunda dyr bil man säljer. Har haft några vinterbilar i 20.000-30.000 kr klassen och dessa har jag köpt och sålt privat och det har oftast bara tagit några dagar att få dem sålda. Men dyrare bilar kan vara mkt svårt att få sålda och ta låååång tid. Ska det gå någerlunda fort så måste man nog ligga mkt bra i pris annars får man räkna med att det tar tid eller inte blir någon affär alls. :-/

        Sedan att köpa en bil från en bilhandlare och lämna fiaten i inbyte. Det är väl det som är lättast och går fortast men du får ju ett hyffsat lågt inbytespris på fiaten och så får du ju lägga lite mer för coupen hos en bilhandlare än om du köpt en privat.

        Det är väldigt lätt att köpa bil, svårare att sälja eller byta...
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

        Comment


        • #5
          Känner igen mig där! Skulle gärna byta min Stilo mot en 20vt LE... Stilon behövs hemma vilket gör det hela svårare! Men äga både vore idealet
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Det verkar som att stilon får hänga med trots allt... Kul bil faktiskt om man lägger ner lite energi och pengar på den.. koniskt luftfilter med riktigt kallluft tillflöde gör susen.. och släng bort den sista burken så det låter lite... gör med en simons 2,5 tums dämpare nu.. hade remus innan.. funderar på supersprint.

            Comment

            Working...
            X