Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inkompetens - del 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    1200? de flesta ligger ju runt 500
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #32
      Njae, de som lever i villfarelsen att de åker statusbil får betala mer... De större märkesvärkstäderna i Sthlm tar en bra bit över 500kr i timmen för en vanlig service. Men det snackas det inte om, det heter paketpriser...
      Exempel: Service för 3000 kr, där delarna kostar 1000kr och jobbet tar en timma för mekanikern. Lägg på en halvtimma i administration, och vips du har en timdebitering på 1333kr! Okej siffrorna är tagna ur luften, men det är i "bollparken".
      (Se där. Flashiga bilhallar på bästa läge och överdådiga kundmottagnigar kostar flis...)

      http://www.vibilagare.se/kronika.asp...8-295B511A28C1

      500 kr i timmen är inget jag säger något om. Så länge det är vitt bedömer jag att det en rimlig debitering av en mindre verkstad.

      Comment


      • #33
        smOOth:

        vilken olja ska du/de hälla i? AutoAlfa har två olika Agip oljor, en 5w-40 och en 10w-60. Du kör ju på vintern så då bör du välja 5w-40.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #34
          Freddan: Jag vet inte faktiskt..Jag har just nu pennzoil som ja köpte av togge när vi tunade bilen. 5W-40 är väl de man vill ha i en sån här bil. Men ska jag köpa pennzoilen å säga till dom på auto alfa att man vill att dom använder den i systemet å inte deras egna, i det här fallet agip eller spelar de inte någon roll alls?
          Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
          Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

          Comment


          • #35
            Originally posted by smOOth
            Men om du står för alla kostnader av vätskor etc. och gör det för halva den summan så säg till så kan jag överväga saken.

            Ps. Pengar är en viktig faktor men inte viktigare än bilens skick

            // Tomas
            Nej men om du betalar mig 2000 så gör jag det på 1 timme istället
            Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

            Comment


            • #36
              Originally posted by smOOth
              Freddan: Jag vet inte faktiskt..Jag har just nu pennzoil som ja köpte av togge när vi tunade bilen. 5W-40 är väl de man vill ha i en sån här bil. Men ska jag köpa pennzoilen å säga till dom på auto alfa att man vill att dom använder den i systemet å inte deras egna, i det här fallet agip eller spelar de inte någon roll alls?
              Du bestämmer själv vilken olja som ska i motorn. Tror inte de bryr sig om du kommer med egen olja. Det viktiga för dom är att du blir nöjd med jobbet och anlitar dem nästa gång.

              Glöm inte att ta med dig bulle till kaffet
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #37
                Freddan: Okaj, får la köpa en dunk pennzoil dau ..olja går ju åt :P..föresten hur ofta byter/fyller du på olja i din 20vt?

                Black: Tack, men nej tack
                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                Comment


                • #38
                  Originally posted by smOOth
                  Freddan: Okaj, får la köpa en dunk pennzoil dau ..olja går ju åt :P..föresten hur ofta byter/fyller du på olja i din 20vt?
                  Jag byter en gång om året precis innan avställning. Kör ungefär 800 mil per år.
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment


                  • #39
                    Okaj, ja kör ungefär de dubbla. Men de måste la räcka me att byta den en gång per år om man fyller på då å då
                    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                    Comment


                    • #40
                      Apropå service på ScanAuto och deras reklamblad...

                      Jag skulle ALDRIG våga låta snubbarna på Scanauto röra nån mina bilar. Dom påstår att dom har gedigen erfarenhet - men sanningen är dom kan inte Fiat alls.

                      Och det enda dom är ute efter är att byta in din Fiat, för att sedan sälja en Honda till dig. Är det människor som är intresserade av Fiat tror ni?

                      I västsverige så kan jag rekommendera Landvetter Bilverkstad. Dom gör så gott som alltid bra jobb.

                      /Lars

                      Coupe 20VT
                      Tempra 2,0 SW
                      Brava 1,6
                      Punto 60
                      Stilo 1,6

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Lars
                        Apropå service på ScanAuto och deras reklamblad...

                        Jag skulle ALDRIG våga låta snubbarna på Scanauto röra nån mina bilar. Dom påstår att dom har gedigen erfarenhet - men sanningen är dom kan inte Fiat alls.
                        ok....
                        Jag lämna precis in min där i måndags för lackfix. Försäkringsärende.
                        Liten buckla på vänster dörr och påkörning bakifrån (repor och liten buckla vid låset). Är väl iofsig inte dom som lackar och grejar...
                        Nåja, Wish me luck!! ;-)
                        Återkommer nästa vecka med resultat.

                        När det gäller mek väljer jag Auto Alfa Väst.
                        Regerar. Fett. ;-)
                        Coupé 20VT LE -99 Svart
                        Camaro V8 1LE -14 Röd
                        Huracan V10 610-4 -14 Grå
                        Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                        Comment


                        • #42
                          Det var inte meningen att skrämma dig...

                          Jag håller tummarna för dig.

                          Men tänk ändå, ända anledningen till att dom tog upp Fiat-servicen igen är att dom vill byta in bilarna, behålla kunderna, och sälja Honda till dom istället. Hur intresserade är dom av märket då? Hur väl kommer dom att utföra jobben?...

                          Men berätta hur det går med din Coupe. Misshandlar dom den så är jag den förste att hjälpa dig ge igen...:-)

                          Comment


                          • #43
                            Jaha då har man vart å servat bilen på AutoAlfa nu på morgonen. Första servicen var det . Motorolja, oljefilter, kylarvätska, bromsvätska, växellådsolja. Blev klara på knappt 1½ timme och det kostade Endast (!) 1064:- (jag stod dock för motoroljan ska nämnas..)

                            Väldigt nöjd med arbetet och mottagningen samt att jag fick vara me å titta på
                            Attached Files
                            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Lars
                              Det var inte meningen att skrämma dig...

                              Jag håller tummarna för dig.

                              Men tänk ändå, ända anledningen till att dom tog upp Fiat-servicen igen är att dom vill byta in bilarna, behålla kunderna, och sälja Honda till dom istället. Hur intresserade är dom av märket då? Hur väl kommer dom att utföra jobben?...

                              Men berätta hur det går med din Coupe. Misshandlar dom den så är jag den förste att hjälpa dig ge igen...:-)
                              Jag hämtade bilen i torsdags och det såg bra ut.
                              Måste iochförsig tvätta den ordentligt först för att se resultatet.
                              Var mörkt när jag hämtade den och den smutsade igen direkt
                              på vägen hem.
                              Coupé 20VT LE -99 Svart
                              Camaro V8 1LE -14 Röd
                              Huracan V10 610-4 -14 Grå
                              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                              Comment


                              • #45
                                Du får ta lite bilder Alex!

                                f.ö. lämnade jag in min vinterbil på lack imorse...
                                Efter diverse rostlagningar:
                                Attached Files
                                Argenta 120ie -85
                                Alfa 75 3.0V6 -90
                                BMW Z4M Coupe -06
                                BMW 118dM -10
                                Coupe 20VT -98 RIP
                                125 Special -72 RIP

                                Comment

                                Working...
                                X